Pochód Wolności

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Misję tę otrzymasz automatycznie po zakończeniu Prologu.

Opis

Na samym początku misji otrzymasz od Cerberusa dodatkowe uzbrojenie: szotgun M-23 Katana, karabin szturmowy M-8 MŚciciel oraz karabin snajperski M-92 Modliszka. Już niedługo będziesz miał okazję je przetestować, bowiem na otwartym terenie przywitają cię mechy LOKI; tam też znajdziesz części zamienne, z których możesz wydobyć nieco kredytów. Wejdź do jednego z mieszkań, by uzupełnić medi-żel oraz zhakować sejf ścienny z kolejną porcję kredytów. Stamtąd przedostaniesz się na dziedziniec, gdzie czeka cię kolejna potyczka z mechami. Natkniesz się także na zestaw części zamiennych, co pozwoli ci zdobyć jeszcze trochę gotówki.

W kolejnym domu dojdzie do nieoczekiwanego spotkania - zastaniesz tam... Tali z oddziałem quariańskich komandosów. Twoja dawna towarzyszka wyjawi, że przylecieli na Pochód Wolności, by odnależć Veetora - ich pobratymca odbywającego tutaj Pielgrzymkę. To właśnie on prawdopodobnie uruchomił mechy, z którymi musisz teraz walczyć. Bez względu na to, czy zgodzisz się współpracować z quarianami, oddział Tali ruszy przodem. Podążaj za nimi.

Skieruj się do kolejnego domostwa likwidując wszystkie zagrażające ci mechy. W środku znajdziesz sejf, a w nim kredyty. Za nim, drogą w prawo, dotrzesz do kolejnego mieszkania. Rozpraw się z dzikimi lokatorami i skorzystaj ze stacji medycznej. Wróć do głównej drogi i przejdź przez kolejne mieszkanie, by znaleźć się na otwartej przestrzeni. Spodziewaj się twardego oporu ze strony mechów, w tym kilku sond bojowych, które są o tyle groźne, że potrafią się bardzo szybko przemieszczać i ostrzeliwać ponad naturalnymi osłonami. Kiedy się z nimi uporasz, usłyszysz przez radio głos Tali. Jej oddział znalazł się w poważnych tarapatach, dlatego quarianka poprosi cię o pomoc. Zbadaj uszkodzonego mecha, by zdobyć ulepszenie Amunicji do broni ciężkiej, i skrzynię z rafinowanym irydem, a następnie ustaw się przed bramą do ładowni, zgodnie z tym, co zaleci ci twoja dawna podkomendna. Gdy jednak otworzysz wrota, quarianie ruszą na wroga i dość szybko zostaną eksterminowani przez ciężkiego mecha YMIR-a. Teraz ty będziesz musiał się z nim zmierzyć.

YMIR posiada dużo tarcz i niezły pancerz, w dodatku zadaje sporo obrażeń, dlatego też zniszczenie go nie będzie łatwe. Schowaj się za kontenerami, by uniknąć ostrzału i odpowiadniej ogniem, kiedy mech przestrzanie strzelać. Maszyna zapewne zdąży się do ciebie zbliżyć, zanim ją zniszczysz, więc z czasem będziesz musiał znaleźć inne schronienie i kontynuować "partyzancką" walkę. Pamiętaj tylko, by nie kryć się za zwykłymi skrzyniami (będą oznaczone), gdyż mech bez problemu je zniszczy, a następnie dobierze się do twoich tarcz.

Po walce przeszukaj dwa znajdujące się naprzeciwko siebie domy. W jednym z nich znajdziesz stację medyczną, zaś w drugim "bogato wyposażony" sejf ścienny oraz ogniwa do broni ciężkiej. Na koniec wejdź do magazynu. Spotkasz tam Veetora mamroczącego coś o potworach i rojach. Pomyślne użycie Uroku/Zastraszania pozwoli ci oderwać quarianina od konsoli i przepytać o zajście na Pochodzie Wolności. Dowiesz się, że Zbieracze przybyli do kolonii, unieruchomili wszystkich jej mieszkańców i zabrali na statek. Veetor pokaże ci nagrania, które dokumentują jego relację. Rozmowę przerwie Tali, która zażąda, by quarianin wrócił wraz z jej komandosami do Wędrownej Floty. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz punkty Prawości. Jeżeli stwierdzisz, że Cerberus musi przesłuchać Veetora w pierwszej kolejności, dostaniesz kilka punktów Egoizmu. Decyzja ta nie będzie mieć jednak żadnych dalszych konsekwencji.

W tym momencie misja zakończy się, zaś ty zostaniesz przetransportowany do bazy Cerberusa. Człowiek Iluzja będzie mieć dla ciebie wspaniałe wieści. Inżynierom organizacji udało się odtworzyć Normandię, a także znacznie ją ulepszyć. Co więcej, Cerberus zwerbował Jokera, aby jeden z najnowocześniejszych okrętów w galaktyce miał pilora o odpowiednich umiejętnościach. Chwilę później trafisz na pokład statku, który podobnie jak w Mass Effect, będzie służył za twoje centrum operacyjne. Na początek warto zwiedzić cały okręt - czeka cię kilka niespodzianek. Szczegółowy opis Normandii znajdziesz tutaj.

Wreszcie Człowiek Iluzja zaproponuje, abyś wzmocnił załogę statku najlepszymi z najlepszych, gdyż tylko tacy będą w stanie stawić czoło Zbieraczom, a zapewne także i Żniwiarzom. Na początek otrzymasz akta czterech potencjalnych współpracowników, co zapoczątkuje misje Akta: Archanioł, Akta: Profesor, Akta: Skazaniec i Akta: Watażka. Miranda zasugeruje, aby w pierwszej kolejności odnaleźć salariańskiego geniusza, dr Mordina Solusa, jednakże masz absolutną swobodę w tej kwestii.

Podsumowanie misji:

  • Punkty Doświadczenia: 1000
  • Kredyty: 10000 od Cerberusa i 10000 znalezione w całej kolonii
  • Zasoby: 2000 irydu
  • Ulepszenia: Amunicja do broni ciężkiej

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.