Akt V - Stara Wyzima i okolice, zad. poboczne

Solucja i poradnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Solucja - Akt V - Stara Wyzima
  1. Pielęgniarki, Zoltan Chivay lub Biała Rayla (zadania "Pod płonącym niebem" (jeśli jesteś neutralny), "Płonąca nadzieja" (jeśli jesteś po stronie nieludzi) lub "Płomień, który oczyszcza" (jeśli jesteś po stronie Zakonu) )
  2. Grupy uchodźców (zadanie "Płonąca nadzieja" (jeśli jesteś po stronie nieludzi) )
  3. Szpital polowy
  4. Płonąca wieża
  5. Laboratorium Kalksteina
  6. Kuźnia
  7. Polowe centrum dowodzenia Zakonu
  8. Kwatera dowodzenia Scoia'tael
  9. Wieża kata
  10. Jean-Pierre
  11. Dziura w murze (przejście na bagna)
  12. Paser
Wiedźmin - Solucja - Akt V - Cmentarz na bagnach
  1. Przejście do Starej Wyzimy
  2. Jaskinia druidów
  3. Stara kopalnia
  4. Jaskinia uchodźców #1
  5. Jaskinia uchodźców #2
  6. Krypta Kruka
  7. Cmentarz
  8. Kaplica
  9. Przejście do Starego Dworzyszcza

Walka na pięści (6/6)

Prolog | Akt I | Akt II | Akt III | Akt IV | Akt V

Zleceniodawca: brak (UWAGA! Do walki może dojść tylko, jeśli w poprzednim akcie pokonałeś Zelesta!)
Cel: dwukrotne pokonanie Zdenka
Nagroda: ząb pięściarza

Ostatni i najlepszy pięściarz na świecie, Zdenek, rezyduje w jednej z jaskiń uchodźców (4). Pomimo tytułu, nie jest on jakimś strasznie wymagającym przeciwnikiem; rezerwuje sobie jednak prawo rewanżu, także aby zakończyć quest, będziesz musiał pokonać go dwukrotnie (druga walka jest możliwa po upływie 24h). Przy nokautowaniu Zdenka w starciu rewanżowym zyskasz jego ząb, który jest potrzebny by ukończyć zadanie "Nie będzie bolało". No i oczywiście tytuł czempiona pięściarstwa.

Kościany poker: finał (1/1)

Akt V

Zleceniodawca: brak
Cel: pokonanie króla Foltesta
Nagroda: oreny wygrane od Foltesta

Król Foltest to już ostatni przeciwnik, z jakim możesz się zmierzyć w grze w kościanego pokera. Okazja do gry przydarzy się podczas nieoficjalnej audiencji w królewskim pałacu - i tylko wtedy. W czasie gry warto podbijać stawkę do maksimum, dzięki czemu można wygrać nawet kilka tysięcy orenów! Wygranie tej gry definitywnie zakończy quest związany z kościanym pokerem.

Aksamit i błoto (1/1)

Akt V

Zleceniodawca: Antoinette, pałac królewski
Cel: przekazanie kuzynom pieniędzy
Nagroda: 3 petardy smoczy sen lub 900 orenów

Antoinette, jedna z dwórek Foltesta, poprosi cię o przekazanie 900 orenów jej kuzynom, którzy ukrywają się na bagna. Weź pieniądze i przy najbliższych odwiedzinach bagien zwróć pieniądze rodzinie Antoinette. Kuzynów znajdziesz:

  1. Corbin - jest w jaskini druidów (2 na mapie cmentarza)
  2. Ramerot - jest w jaskini uchodźców #1 (4 na mapie cmentarza)
  3. Buse - jest w jaskini uchodźców #2 (5 na mapie cmentarza)

Od każdego z kuzynów otrzymasz pisemne poświadczenie odebrania pieniędzy. Pokaż je stojącemu przy dziurze w murze (11 na mapie Starej Wyzimy) Jean-Pierre'owi (10), a otrzymasz 3 petardy smoczy sen.

Opcjonalnie, możesz zachować pieniądze dla siebie, jednak w takim wypadku będziesz musiał zabić Jean-Pierre'a.

Nie będzie bolało (2/2)

Akt III | Akt V

Zleceniodawca: Zahin Schmartz, Wieża Kata
Cel: oddanie Krasnoludowi rzadkich okazów zębów
Nagroda: pieniądze za eksponaty, G'valchir (w wypadku zdobycia wszystkich zębów)

W tym akcie możesz wreszcie zakończyć zadanie rozpoczęte w trzecim rozdziale; Zahina Schmartza znajdziesz w Wieży Kata (9), w Starej Wyzimie. Teraz możesz oddać dentyście zdobyte w poprzednim akcie kły alpa, żuchwę cmentara i zęby zjadarki, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by dopiero teraz dać Krasnoludowi eksponaty, które można było zdobyć jeszcze a Akcie III. Pełna lista prezentuje się następująco:

  1. Żuchwa cmentara - 150 orenów
  2. Kły fledera - 100 orenów
  3. Zęby zjadarki - 125 orenów
  4. Kły alpa - 150 orenów
  5. Kły bestii - 50 orenów

Opcjonalnie, możesz również oddać mu dwa inne eksponaty:

  1. Czaszka barghesta - 50 orenów
  2. Ząb słynnego pięściarza - 250 orenów (zdobędziesz go podczas walki ze Zdenkiem

Jeśli skompletujesz wszystkie zęby, Schmartz będzie tak wdzięczny, że aż wręczy ci G'valchira - krasnoludzkiego sihilla, który jest zdecydowanie najlepszym stalowym mieczem w grze!

Zbroja (2/2)

Akt IV | Akt V

Zleceniodawca: Berengar (w akcie IV)
Cel: wykucie Zbroi Kruka
Nagroda: Elficka zbroja Kruka, Zakonna zbroja Kruka, Zbroja Kruka

W tym Akcie będziesz mógł urzeczywistnić legendę o Zbroi Kruka, o której w poprzednim Akcie opowiedział ci Berengar. Jeśli nie rozmawiałeś z nim na ten temat, nie martw się - opowiedzieć ci o niej mogą na początku tego Aktu twoi sojusznicy - Biała Rayla, Zoltan lub Triss.

Następny krok to rozmowa z rzemieślnikiem, który mógłby wykonać ową zbroję. Jeśli jesteś neutralny, udaj się do laboratorium Kalksteina (5, Stara Wyzima); jeśli działasz po stronie Wiewiórek lub Zakonu, udaj się do kuźni (5), gdzie spotkasz krasnoludzkiego lub zakonnego płatnerza - pamiętaj jednak, że wszystkie te postacie pojawiają się w swoich miejscach pracy dopiero po zabiciu "strzygi" na płonącej wieży.

Od rzemieślnika dowiesz się, że aby stworzyć zbroję, będziesz musiał zdobyć 4 rzeczy:

  1. Fragment Zbroi Kruka - znajdziesz go w sarkofagu Kruka, w jego Krypcie (patrz mapa poniżej).
  2. Kawałek zbroi - znajdziesz go w sarkofagu grafa Kobusa Ruytera, w Krypcie Kruka (patrz mapa poniżej).
  3. Zapiski elfiego minstrela - są w jednym z grobowców w Krypcie strzygi (patrz ma poniżej).
  4. Specjalny składnik - to, jaki to będzie składnik, znów zależy od frakcji, z którą sympatyzujesz. Jeśli jesteś neutralny wykonaj zadanie "Zbroja: Magiczna formuła"; jeśli pomagasz rebeliantom, zadaniem dla ciebie będzie "Zbroja: Wynalazek gnomów"; jeżeli natomiast przystałeś do Zakonu, musisz wykonać "Zbroja: Litania św. Grzegorza".
Wiedźmin - Solucja - Akt V - Krypta Kruka
  1. Wyjście na powierzchnię
  2. Poszukiwacz skarbów
  3. Sarkofag grafa
  4. Kamienny krąg (wzmacnia Znak Igni)
  5. Kamienny krąg (wzmacnia Znak Quen)
  6. Sarkofag Kruka
Wiedźmin - Solucja - Akt V - Krypta strzygi
  1. Wyjście na powierzchnię
  2. Grobowiec elfiego minstrela
  3. Kamień teleportacyjny (zadanie "Zbroja: Litania św. grzegorza")
  4. Ognisko
  5. Grobowiec królewny
Wiedźmin - Solucja - Akt V - Pradawne krypty
  1. Kamienie teleportacyjne
  2. Magiczna formuła
  3. Dwufunkcyjny recylkulator stopów i włókien stalowych
  4. Litania św. Grzegorza

Zbroja: Magiczna formuła (1/1)

Akt V

Zleceniodawca: Kalkstein, laboratorium Kalksteina (UWAGA! Zadanie jest dostępne tylko, jeśli jesteś neutralny!)
Cel: zdobycie magicznej formuły
Nagroda: Zbroja Kruka

W celu zdobycia magicznej formuły udaj się jaskini uchodźców #1 (4 na mapie bagien). Tam, nieopodal obozowiska Zdenka, znajdziesz kamień teleportacyjny, na którym użyj kombinacji znaków Aard, Igni, Aard. Po przeniesieniu do jednej z krypt (A na powyższej mapie) utoruj sobie drogę do skrzyni Agnes z Glanville (2 na powyższej mapie). Zabierz formułę i wracaj do kamienia; użycie tej samej kombinacji Znaków sprawi, że znów przeniesiesz się do jaskini uchodźców. Wszystkie składniki zanieś Kalksteinowi, a po upływie 24h będziesz mógł już wdziać swoją nową zbroję.

Zbroja: Wynalazek gnomów (1/1)

Akt V

Zleceniodawca: Krasnoludzki płatnerz, kuźnia w Starej Wyzimie (UWAGA! Zadanie jest dostępne tylko, jeśli stoisz po stronie rebeliantów!)
Cel: zdobycie dwufunkcyjnego recylkulatora stopów i włókien stalowych
Nagroda: Elficka zbroja Kruka

W celu zdobycia dwufunkcyjnego... itd. udaj się do starej kopalni (3) na bagnach. W środku wybij wszystkie kikimory i fledery, po czym uderz w kamień teleportacyjny kombinacją Znaków Igni, Igni, Aard. Zostaniesz przeniesiony do jednej z pradawnych krypt (B na powyższej mapie). Narzędzie, które potrzebuje płatnerz znajdziesz w skrzyni oznaczonej 3. Wróć do kamienia teleportacyjnego i użyj tej samej kombinacji Znaków, a powrócisz do starej kopalni. Zanieś wszystkie części krasnoludzkiemu rzemieślnikowi, a po upływie jednej doby twoja zbroja będzie gotowa.

Zbroja: Litania św. Grzegorza (1/1)

Akt V

Zleceniodawca: Zakonny płatnerz, kuźnia w Starej Wyzimie (UWAGA! Zadanie jest dostępne tylko, jeśli stoisz po stronie Zakonu!)
Cel: zdobycie litanii św. Grzegorza
Nagroda: Zakonna zbroja Kruka

W celu zdobycia litanii św. Grzegorza, musisz udać się do krypty strzygi i tam odnaleźć kamień teleportacyjny. Kombinacja Znaków Aard, Aard, Igni rzucona na kamień, przeniesie cię do grobowca św. Grzegorza (C na powyższej mapie). Zabierz ze skrzyni (4 na powyższej mapie) litanię, po drodze zabijając wszystko, co stanie ci na drodze. Wróć do kamienia i użyj tej samej kombinacji Znaków, dzięki czemu powrócisz do krypty strzygi. Wszystkie składniki oddaj płatnerzowi Zakonu, który po jednym, pełnym dniu pracy, odda w twoje ręce wspaniałą Zbroję Kruka.

Zielony przemarsz (1/1)

Akt V

Zleceniodawca: Starszy druid, jaskinia druidów (2 na mapie bagien)
Cel: zdobycie kilku przedmiotów
Nagroda: eliksiry

Nie jest to "oficjalny" quest, ponieważ nie zostawia wpisu w dzienniku ani nie zapewnia dodatkowych PD. Warto go jednak wykonać, gdyż dzięki niemu możesz zyskać kilka eliksirów, które później mogą okazać się nieocenione.

Istota zadania polega na tym, by oddać starszemu druidowi określone przedmioty, za co ten odda ci 3 konkretne eliksiry. Zależności są takie:

  1. Białe róże - 3 eliksiry "Biały miód"
  2. Złoty szal - 3 eliksiry "Kot"
  3. Czerwony szal - 3 eliksiry "Grom"
  4. Szal Pani - 3 eliksiry "Zamieć"
  5. Bursztyn - 3 eliksiry "Wierzba"
  6. Diament - 3 eliksiry "Wywar de Vries"
  7. Rubin - 3 eliksiry "Dekokt Raffarda Białego"
  8. Szafir - 3 eliksiry "Pełnia"
  9. Liść blekotu - 3 eliksiry "Jaskółka"

Zlecenia

Wszystkie zlecenia, jakich możesz się podjąć w tym akcie, są wywieszone na tablicy ogłoszeń przy szpitalu polowym (3) w Starej Wyzimie.

Zleceniodawca: Jeden z uchodźców, ognisko przy starej kapliczce na cmentarzu, na bagnach
Cel: 5 żuchw cmentara
Jak zdobyć?: cmentary można spotkać podczas wykonywania zadań wątku głównego w Starej Wyzimie. Do wykonania zlecenia konieczny jest wpis w Bestiaruszu o cmentarach (znajdziesz go w książce pt. "Księga Trwogi i Obrzydzenia, tom II").
Nagroda: 250 orenów

Zleceniodawca: Starszy druid, jaskinia druidów na bagnach
Cel: 10 porcji krwi bloedzuigera
Jak zdobyć?: bloedzuigery można spotkać na bagnach i w okolicy Starego Dworzyszcza - ze spotkaniem ich nie będziesz mieć żadnego problemu. Do wykonania zlecenia konieczny jest wpis w Bestiaruszu o bloedzuigerach (znajdziesz go w książce pt. "Potwory bagienne").
Nagroda: 250 orenów

Zleceniodawca: Jean-Pierre, stoi tuż przy dziurze w murze, na terenie Starej Wyzimy
Cel: 3 porcje krwi bruxy
Jak zdobyć?: bruxy można spotkać po zmierzchu na terenie cmentarza na bagnach. Do wykonania zlecenia konieczny jest wpis w Bestiaruszu o bruxach (znajdziesz go w książce pt. "Wampiry: fakty i mity").
Nagroda: 300 orenów

Zleceniodawca: Kalkstein, laboratorium Kalksteina w Starej Wyzimie
Cel: 2 porcje śliny garkaina
Jak zdobyć?: garkainy można spotkać podczas wykonywania zadań wątku głównego w Starej Wyzimie. Można na nie także trafić zwiedzając cmentarz na bagnach po zmroku.
Nagroda: 250 orenów

Zleceniodawca: Kalkstein, laboratorium Kalksteina w Starej Wyzimie
Cel: 4 porcje pyłu upiorów
Jak zdobyć?: upiory można spotkać po zmroku, na terenie cmentarza mieszczącego się na bagnach.
Nagroda: 300 orenów

Trofea

Zadanie specjalne, wymagające zdobycia trofea można uzyskać u Wielkiego Łowczego, który obecnie rezyduje w jaskini druidów na bagnach. Pamiętaj, że hak na trofea mieści tylko jeden przedmiot na raz!

Krwawoskrzydły

Zleceniodawca: Wielki Łowczy Królewski
Cel: zdobycie głowy garkaina Wespera
Nagroda: 1000 orenów

Cmentarz na Bagnach nawiedza nocami garkain imieniem Wesper - trzeba coś z tym zrobić. Udaj się pod "bramę" nekropolii po zmroku, a z pewnością natrafisz na Wespera w obstawie dwa inne garkainy (a sama walka niewątpliwie przyciągnie również kilka utopców). Mimo wszystko, walka nie należy do trudnych. Zdobytą głowę wampira zanieś Wielkiemu Łowczemu, który wyceni ja na 1000 orenów.

Wampirzyca z Bagien

Zleceniodawca: Wielki Łowczy Królewski
Cel: zdobycie głowy bruxy Lilly
Nagroda: 1000 orenów, Księżycowe ostrze (opcjonalnie, tylko jeśli wykonałeś wszystkie 10 zleceń)

Ten sam cmentarz jest również nawiedzany przez bruxę o jakże słodkim i niewinnym imieniu - Lilly. W praktyce, Lilly, którą można spotkać w głębi nekropolii nie będzie wcale dla ciebie miła - kilka innych towarzyszących jej bruks również. Walka nie będzie jednak tak ciężka jak może się wydawać, dzięki czemu głowa wampirzycy dosyć szybko powinna trafić na twój hak, a następnie do Łowczego, który wypłaci ci 1000 orenów.

Jeśli w przeciągu całej gry wykonałeś wszystkie 10 zleceń na trofea, teraz czeka cię zasłużona nagroda - Łowczy wręczy ci Księżycowe ostrze - bez wątpienia, najlepszy srebrny miecz dostępny w grze. Chyba warto było, prawda?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.