Athkatla - dzielnica cmentarna

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Dzielnica Cmentarna
  1. Kapłan Lathandera
  2. Duch Wellyna
  3. Grób Tirida
  4. Grobowiec Króla Krypty
  5. Lester i Nevin
  6. Wejścia do niższych krypt

Jak na cmentarz przystało, jest to dosyć spokojna lokacja. Mimo to jest co zwiedzać, a i parę misji się znajdzie.

Na cmentarzu znajduje się kilka pomniejszych grobowców - w środku znajdziesz zazwyczaj kilku słabych przeciwników i troszkę kosztowności (ale niewiele). Prawdę mówiąc, nie ma sobie czym głowy zawracać. Jedynym wartym uwagi grobowcem jest ten oznaczony 4; wewnątrz czeka cię niezbyt ciężka walka z Królem Krypty, który zabrał ze sobą do grobu Namarrę +3 - broń świetna na początek, w dodatku łatwa do zdobycia.

Na wschód od wejścia do dzielnicy przy jednym z grobowców (1) spotkasz kapłana Lathandera i małą dziewczynkę. Masz tu do wykonania drobny quest.

Jeśli przyjdziesz na cmentarz w nocy, w okolicy punktu 2 zaczepi cię duch Wellwyna; zjawa, jak już się pewnie domyślasz ma dla ciebie mały quest.

Pod 3 znajdziesz niedokończony grób. Jeśli przyjrzysz mu się bliżej, okaże się, że w środku został pochowany żywy człowiek! Wysłuchaj uważnie co ma do powiedzenia, jest to część jednego z zadań.

W miejscu oznaczonym 5 będziesz świadkiem ciekawej sceny: spotkasz tam Nevina uciekającego przed swoim wujem Lesterem, który wstał z grobu i chce zabić bratanka zarzucając mu zbyt tani pogrzeb, choć Nevin uważa, że wuj nie zasłużył na lepszy. Lester zaatakuje bratanka - pozbądź się kłopotliwego zombie, po mimo tego, że nic za to nie dostaniesz.

Numerami 6 oznaczone są wejścia do niższych krypt położonych pod dzielnicą cmentarną.

Solucja - Dzielnica Cmentarna - Katakumby
  1. Pajęczy kokon
  2. Przejście do siedziby gildii wampirów
  3. Przejście do najniższych katakumb

Przechodząc podziemia musisz być bardzo uważny - natkniesz się tu na kilka grup pająków i nieumarłych oraz śmiercionośne pułapki; na brak zajęcia narzekać raczej nie będziesz.

W kokonie (1) natrafisz na całą hordę małych jadowitych pająków oraz Drowkę Pai'na; walka jest dosyć prosta, wystarczy umiejętnie rzucić któryś z czarów obszarowych by pozbyć się małych pajęczaków. Sama Elfka też nie powinna ci sprawić kłopotów, za to przy jej zwłokach znajdziesz bardzo przydatną Figurkę Czarnego Pająka.

Pod 2 znajduje się wejście do kryjówki gildii wampirów. Dostęp do tej części krypt uzyskasz wykonując zadania dla Arana Linvaila lub Bodhi.

Natomiast przy 3 znajduję się przejście do najniższych katakumb Athkatli - jeśli chcesz, możesz je teraz odwiedzić.

Dzielnica Cmentarna - Katakumby - Krypta
  1. Sarkofag
  2. Nevaziah, Zwój Nicości

Ta część podziemi jest zabezpieczona jeszcze większą ilością pułapek, dlatego tutaj także musisz być bardzo uważny. Mniej więcej na środku sali znajduję się pułapka nie do rozbrojenia, której aktywacja otworzy nisze w ścianach wypuszczając na zewnątrz kilku nieumarłych - nie będzie to łatwa walka, ale na pewno sobie poradzisz. W południowej części sali jest iluzoryczna ściana - za nią kilka mumii i dwa korytarze, prowadzące do pomieszczeń 1 i 2. W pomieszczeniu 1 spotkasz kilka mumii i pusty sarkofag - odwiedzenie tego miejsca jest jednak priorytetem, jeśli masz w drużynie Korgana. Natomiast na końcu drugiego korytarza natkniesz się na lisza Nevaziaha, związanego z questem dla Edwina. Kiedy załatwisz już obie sprawy, możesz opuścić katakumby.

Zadania

Zleceniodawca: kapłan Lathandera okolicy bramy
Cel: Odnalezienie opiekuna dla dziewczynki
Nagroda: PD, reputacja +1
Opis: Przy jednym z grobowców nieopodal wejścia na cmentarz (1) zagadnie cię kapłan Lathandera. Zaproponuje ci wzięcie opieki nad dziewczyną, która dopiero co stała się sieriotą; niestety lub stety, ze względu na własne obowiązki nie mozesz przyjąć jej pod swoje skrzydła - obiecaj jednak pomoc w szukaniu odpowiedniego opiekuna. A szukać nie musisz daleko, bo po drugiej stronie cmentarza spotkasz zrozpaczonego rycerza, w sam raz nadającego się na opiekuna. Powiedz mu o dziewczynce i wróć porozmawiać z kapłanem. Otrzymasz trochę PD i wzrost reputacji.

Zleceniodawca: Wellwyn, okolice wejścia na cmentarz (w nocy)
Cel: Odzyskanie misia
Nagroda: PD
Opis: Przechadzając się nocą po cmentarzu zagadnie cię duch Wellwyna. Chłopak został zamordowany, jednak nie może spocząć, ponieważ zabójca zabrał jego misia. Udaj się do "Miedzianego Diademu" w slumsach i odnajdź niziołka imieniem Llynis - jest w jednej z komnat na piętrze gospody. Zabawkę możesz od niego wyciągnać pokojowo lub siłą - wybór należy do ciebie; najważniejsze aby trafił do prawowitego właściciela. W nagrodę dostaniesz od zjawy trochę PD. Jeśli później odwiedzisz cmentarz w dzień, pogadaj ze stojącymi obok grobu Wellwyna niziołkami - zyskasz dodatkowe PD.

Zleceniodawca: Tirid, niedokończony grób (3)
Cel: Wyegzekwowanie sprawiedliwości od sprawcy nieudanego zabójstwa
Nagroda: PD, reputacja +1 lub Srebrne Pantalony i reputacja -2
Opis: W północnej części cmentarza, w niezakopanym dole (4) usłyszysz wołanie człowieka. Uwolnij go i wysłuchaj. Tirid, gdyż tak się nazywa nasz bohater, twierdzi że próbował go zabić ktoś ubrany na czerwono, po czym odda ci kawałek materiału ubrania oprawcy. Odszukaj grabarza (stoi nieopodal) i postrasz go strażą, a wyjawi cię, że niedoszły zabójca przebywa w Dzielnicy Mostów. Udaj się na południe tejże dzielnicy; przy jednym z domów spotkasz ubranego w czerwień Am-si. Kiedy cię zobaczy, ucieknie do pobliskiego domu. Podążaj za nim. W środku spotkasz kolejnych dwóch osobników zamieszanych w sprawę. Kiedy dowiedzą się o niepowodzeniu Am-siego, zabiją go i będą próbowali uciec - ale ty im na to nie pozwolisz. Kiedy rozprawisz się z przeciwnikami wejdź na piętro domu, gdzie przetrzymywana jest Lady Eglee. Możesz ją uwolnić (reputacja +1) lub przejąć list z żądaniem i przejąć okup (-2 reputacji). Warto rozważyć druga opcję, gdyż jako okup dostaniesz unikatowe Srebrne Pantalony - a wiedz, że to jedyny sposób na zdobycie tego bezcennego przedmiotu. Jeśli więc wybierzesz drugi wariant skończenia zadania, musisz udać się w nocy do slumsów i spotkać z łącznikiem, który przekaże pantalony; naturalnie, zyskasz też trochę PD i wyżej wspomniane -2 do reputacji; myślę, że jednak warto dla nich zgrzeszyć.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.