Wątek główny - Dziewięć Piekieł, finał

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Baldur's Gate 2 - Solucja - Dziewięć Piekieł
  1. Próba gniewu
  2. Próba chciwości
  3. Próba poświęcenia
  4. Próba strachu
  5. Próba pychy
  6. Wrota Bhaala

Twoja dusza połączona z duszą Irenicusa zaprowadziła cię do... Dziewięciu Piekieł! Masz tylko jedno wyjście by wydostać się z tego uroczego miejsca - pokonać maga, tym razem ostatecznie. By jednak doszło do końcowej walk będziesz musiał zgromadzić 5 Łez Bhaala, które otrzymasz pokonując 5 prób. Podczas każdego wyzwania możesz wybrać dobrą lub złą drogę postępowania - to co zrobisz zależy tylko od ciebie. Musisz się jednak liczyć z konsekwencjami; jeśli choć raz wybierzesz ścieżkę zła, charakter twojej postaci bezpowrotnie zmieni się na zły! Każda z dróg niesie również pewne korzyści, które poznasz umieszczając Łzy we Wrotach Bhaala.

Próba gniewu - spotkasz tutaj Sarevoka, który po wyjaśnieniu kilku spraw sprowokuje walkę. Możesz go zabić w normalnej postaci (ścieżka dobra, bonus +2 do mądrości i charyzmy) lub pod postacią Zabójcy (ścieżka zła, bonus +2 do siły). Po walce otrzymasz Łzę.

Próba chciwości - od demona otrzymasz rewelacyjny miecz - czarną Brzytwę. Aby otrzymać Łzę musisz wyzwolić rezydującego kawałek dalej; możesz oddać mu miecz (ścieżka dobra, +2 do wszystkich rzutów obronnych) lub zabić go nim (ścieżka zła, +15 pkt. życia).

Próba poświęcenia - demon teleportuje jedną z twoich postaci na drugi koniec lokacji jednego z twoich towarzyszy i unieruchomi, natomiast aby dostać Łzę, musisz do niego dotrzeć; możesz to zrobić wybierając ścieżką na lewo (ścieżka dobra, -2 maks. PŻ, -1 pkt zręczności, strata niewielkiej ilości PD, +10 do odporności na magię) lub na prawo (ścieżka zła, nic nie tracisz, ale twój towarzysz umiera; możesz go jednak później wskrzesić).

Próba strachu - napotkany demon opowie ci o monstrach strzegących kolejnej Łzy i zaproponuje przyjęcie Płaszcz Odwagi; możesz odmówić (ścieżka dobra) lub przyjąć go (ścieżka zła). Z płaszczem lub bez musisz zdobyć Łzę, którą znajdziesz w skrytce po drugiej stronie pomieszczenia; i tym razem masz wybór, ponieważ możesz spokojnie przekraść się lewą stroną jaskini lub zdecydować się na ciężką walkę z kilkoma Prastarymi Kulami i Gautami z prawej strony jaskini.

Próba pychy - napotkany demon opowie ci o bestii, posiadającej ostatnią potrzebną ci Łzę. Ową bestię (a konkretnie zielonego smoka) możesz zabić (ścieżka zła) lub oszczędzić, gdyż smok nie będzie miał żadnych obiekcji żeby dobrowolnie oddać ci Łzę (ścieżka dobra). Mając już wszystkie pięć udaj się pod główne wrota Dziewięciu Piekieł (6).

Finałowa walka jest bez wątpienia najprostszą walką spośród wszystkich trzech, jakie toczysz z Irenicusem, dlatego powinieneś sobie bez problemu poradzić bez pomocy solucji. Gdyby jednak czarodziej sprawiał ci większe kłopoty, zajrzyj do działu "taktyka", gdzie znajdziesz prosty sposób na skończenie z elfim wygnańcem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.