Lochy Irenicusa, cz. II

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Lochy Irenicusa, cz. 2
  1. Początek
  2. Portale mefitów
  3. Duergarzy
  4. Posąg
  5. Sobowtórniak
  6. Wyjście

W obłoku dymu pojawiamy się na II poziomie podziemnej twierdzy Irenicusa (1). Od razu zagada do nas łowca głów Yoshimo. Jego umiejętności mogą nas zadziwić, ale jest podstępnym zdrajcą (nie przesadzam!), dlatego lepiej nie przyzwyczajać się do jego towarzystwa. Proponuję przyjąć go na chwilę, do momentu opuszczenia lochów.

Przygotowujmy się do walki i otwieramy drzwi do następnego pokoju (2), gdzie znajdziemy kilka mefitów i tyleż samo portali produkujących owe stworzenia. Musimy więc zniszczyć te portale, ponieważ po zrobieniu tego wszystkie wyprodukowane w ten sposób mefity zginą (za jeden portal 15000 PD!). Przeszukujemy pomieszczenie; ważne, aby zbierać "klucze do różdżek" (jeden już był przy Otiagu), przydadzą się później.

Idziemy do pierwszych drzwi na północy, gdzie natkniemy się na walkę. Radzę najpierw zabić klona-kobietę, a później zabrać się za jej beznadziejnego kompana. Zbieramy co bardziej wartościowe rzeczy i idziemy do kolejnych drzwi. Przechodząc obok stołu Jaheira zobaczy ciało swojego męża (a naszego przyjaciela z BG1) Khalida. Ale nic to, idziemy do kolejnych drzwi i znowu walka, tym razem z mefitem. Idąc dalej napotkamy jeszcze bandę goblinów i mefita (potężni wrogowie, co?) Po tej walce idziemy do kolejnego pomieszczonka (Uwaga, pułapka na mostku!). Wchodzimy do dużego pomieszczenia (3) gdzie zaatakuje nas dwóch duergarów; czekamy aż załatwią ich pułapki lub zabijamy z łuku, efekt i tak będzie ten sam. Wybieramy jedną osobę, dajemy jej wszystkie klucze do różdżek i każemy jej iść tuż obok północnej ściany. Kiedy pędzie podchodził do kolejnych piedestałów i klikał na nie, klucze będą się zmieniać na różdżki (Ciekawostka: jeżeli sprzedamy różdżki, a później je ukradniemy to będą miały 100 użyć i będą kosztować kupę kasy!) W posągu (4) w zachodnim końcu sali znajdziemy Pierścień Ochrony +1: Pierścień Książąt. Idziemy całą drużyną do pomieszczenia na północy - tu znów czeka nas walka z inną drużyną poszukiwaczy przygód i wampirem (walczy się pojedynczo z każdym z nich). Przechodzimy do jednego z trzech pomieszczeń na wschodzie, konkretnie do tego położonego najbardziej na północ. Znajdziemy tam grupę goblinów i duergarów, natomiast w jednej ze skrzyń pod ścianą leży Pas Tłumienia. Idziemy teraz do środkowego pomieszczenia (UWAGA pułapki!), gdzie pewien grubas będzie nas prosił o wypuszczenie go, ale to sobowtórniak (3000 PD). W końcu idziemy do trzeciego korytarza, którym dojdziemy do pomieszczenia ze złodziejem stojącym na środku, który po krótkiej gadce zaatakuje nas wraz ze swymi kamratami (są ukryci w cieniu!). Po walce idziemy jedynym właściwym korytarzem, który doprowadzi nas prosto do wyjścia na Promenadę Waukeen...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.