Chateau Haine, lochy

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Znak Zabójcy - Chateau Haine, lochy

1 - twoja cela.

2 - więźniowie. Możesz ich uwolnić - nie niesie to żadnych dalszych konsekwencji.

3 - czarna fiolka. Znajdziesz ją, jeśli w twojej drużynie jest Avelina. Jest związana z zadaniem Znak Du Lac.

4 - strażnicy. Walka z nimi nie jest zbyt trudna, jednak żołnierze podniosą alarm, przez co niedługo czeka cię kolejna potyczka.

Jeśli w twojej drużynie jest Sebastian, na biurku w tym pomieszczeniu znajdziesz także ostatni zwój, którego potrzebujesz do ukończenia misji Sekretna formuła.

5 - "Gorące noce w Górnym Mieście II". Zniszczenie tej księgi jest niezbędne do ukończenia zadania Plagiat.

6 - posągi piratów. Są związane z zadaniem Plraci i ich klątwy.

7 - strażnicy. Kolejna bitwa z najemnikami księcia Prospera, wspartymi przez Arlekina. Niemniej, nie powinni ci sprawić wielkich trudności.

8 - wejścia do skarbca.

9 - dziura w ścianie. Kiedy spenetrujesz skarbiec, możesz z niej skorzystać, by wydostać się z zamku. Pamiętaj jednak, że po przeciśnięciu się przez tę dziurę nie będzie już powrotu!

10 - brązowa bandera. Znajdziesz ją, jeśli w twojej drużynie jest Carver. Jest to ostatni przedmiot, którego potrzebujesz, by ukończyć misję Dziwna bandera.

11 - portret. Znajdziesz go, jeśli w twojej drużynie jest Bethany. Jest to ostatni niezbędny przedmiot do ukończenia misji Symbol.

12 - amulet. Znajdziesz go, jeśli w twojej drużynie jest Fenris. Jest to ostatnia część przedmiotu niezbędnego do ukończenia zadania Dziedzictwo wojownika.

13 - pióro. Jest to ostatni z przedmiotów niezbędny do ukończenia zadania Tajemne pióra.

14 - skrytka. Pojawi się tutaj po ukończeniu zadania Sekretna formuła. W środku znajdziesz amulet Prezent Epikurejczyka.

15 - skrytka. Pojawi się tutaj po ukończeniu zadania Symbol. W środku znajdziesz amulet Miniaturowy portret rodziny.

16 - poczwary. W obu zaznaczonych miejscach potwory te zastawią na ciebie pułapki. Pokonanie ich nie stanowi wyzwania.

17 - medalion. Znajdziesz go tutaj, jeśli w twojej drużynie jest Izabela. Jest to ostatni przedmiot potrzebny do ukończenia zadania Mapa rodzajów.

18 - punkt widokowy. Hawke zdziwi się, że pod górą może istnieć jezioro. Nic ponadto.

19 - Cahir. Gdy dojdziesz do tego miejsca, zobaczysz scenę, na której spadająca krata oddzieli Tallis od twojej drużyny, zaś wojownik księcia Prospera wraz z kilkoma magami ruszą do ataku. Kiedy Cahir straci 50% PŻ, Tallis przyłączy się do bitwy po twojej stronie, podczas gdy Cahira wspomoże kolejny oddział magów. Zlikwiduj wszystkich, a przy jednym z nich znajdziesz świetny kostur Żądło. Przy zwłokach qunari znajdziesz także dwuręczny topór Smoczy dech oraz klucz do znajdujących się przed tobą wrót.

20 - skrytka. Pojawi się tutaj po ukończeniu zadania Plagiat. W środku znajdziesz Symbol prawdziwego autora.

21 - poemat. Ostatni z trzech, jakie musisz zebrać, aby ukończyć zadanie Romantyczny prezent. Znajdziesz go tutaj tylko wtedy, gdy w twojej drużynie jest Avelina.

22 - pułapka poczwar. Kolejna, nieco trudniejsza walka z tymi potworami. Ich przywódca, Velghast, pozostawi po sobie Nadgryziony lśniący pierścień.

23 - przejście na górską ścieżkę (wraz z Tallis).

24 - przejście na górską ścieżkę (bez Tallis).

Wątek główny

Twój pobyt w lochu rozpocznie się od rozmowy z Tallis. Teraz masz okazję, aby wypytać ją o wszystko i dowiedzieć się jak najwięcej o jej przeszłości. Elfka wyjawi, że jest jedną z Ben-Hassrath - "Serc Wielu" - zakonu, który broni wiary qunari. Wbrew zaleceniom swojego protegowanego, Tallis wyruszyła do zamku Prospera, by udaremnić spotkanie księcia z Salitem, jej dawnym mentorem, a obecnie zdrajcą planującym sprzedanie sekretów qunari Imperium Orlais. Możesz potępić elfkę za wciągnięcie cię w jej intrygi, jednakże i tak musisz z nią współpracować, by wydostać się z lochów. Hawke zaproponuje, aby zaczekać na pozostałych dwóch kompanów, jednak jak pokaże kolejna scena, ci zgubili się... Tymczasem Tallis bez większych problemów otworzy drzwi celi. W tym momencie dołączą do ciebie pozostali dwaj towarzysze.

Teoretycznie jest kilka opcji na wydostanie się z zamku - praktycznie tylko jedna. Ruszaj na zachód, następnie na południe i wschód, likwidując po drodze oddziały straży (4, 7). Twoim celem jest dojście do szczeliny skalnej (9), która pozwoli ci przedostać się do jaskiń pod zamkiem. Pamiętaj jednak, że kiedy przeciśniesz się pomiędzy skałami, nie będziesz mieć już okazji do powrotu do domeny Prospera, dlatego też wcześniej warto zajrzeć do skarbca (8) i oczyścić go z drogocennych przedmiotów należących do orlezjańskiego lorda. A jest w czym wybierać!

Bogatszy o kilkanaście suwerenów i kilka artefaktów, wracaj do lochów i przejdź do jaskini (9). Kieruj się jedyną słuszną drogą, po drodze pacyfikując grupy poczwar z velghestrialami na czele (16). W punkcie 19 spotkasz Cahira, zaś krata za tobą zatrzaśnie się, oddzielając Tallis od reszty drużyny. Qunari będzie wspomagany przez kilku magów, jednak skup się na nim samym. Kiedy jego pasek życia spadnie poniżej 50%, Tallis powróci do drużyny i wesprze cię w dalszej walce, co jest o tyle istotne, że Cahir otrzyma posiłki w postaci kolejnych magów (jeśli pomogłeś piratom w zadaniu Plraci i ich klątwy, korsarze również włączą się do bitwu po twojej stronie). Po rozprawieniu się z wszystkimi przeciwnikami koniecznie przeszukaj ich zwłoki - przy jednym z czarodziejów znajdziesz świetny kostur Żądło, zaś przy qunari dwuręczny topór Smoczy dech i klucz, którym otworzysz znajdujące się przed tobą drzwi.

W punkcie 22 wpadniesz w kolejną pułapkę poczwar, jednak rozprawienie się z nimi raczej nie będzie problemem. Przy ich dowódcy, Velghaście, znajdziesz Nadgryziony lśniący pierścień. Nieco dalej będziesz musiał dokonać wyboru kluczowego dla finału dodatku: czy po tym, co wyjawiła Tallis, chcesz pomóc jej w zabójstwie Salita, czy jednak pozostawisz ją samą? Dwa wyjścia z jaskini symbolizują dwie różne ścieżki: zachód (23) kontynuację przygody z elfką, wschód (24) zaś - rozstanie z nią. Konsekwencje swojego wyboru poznasz po dotarciu na górską ścieżkę.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.