Tali: Zdrada

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Niedługo po ukończeniu misji na Horyzoncie Kelly powie ci, że Tali chciałaby z tobą porozmawiać. Rozmowa z nią rozpocznie to zadanie.

Opis

W trakcie rozmowy z Tali dowiesz się, że quarianka została oskarżona przez radę Floty Migracyjnej o zdradę. Twoja towarzyszka nie będzie miała pojęcia, skąd wzięły się te zarzuty, jednak poprosi cię o możliwie jak najszybsze spotkanie z Radą.

Aby dostać się na pokład statku Floty Migracyjnej, musisz udać się do systemu Raheel-Leyya położonego na Progu Walhalli. Tuż po przybyciu spotkasz kapitana Kar'Dannę, który wyjaśni, że Tali została oskarżona o wysłanie do Floty aktywnego getha. Quarianka przyzna, że przesyłała ojcu różne części maszyn, jednak wszystkie były dokładnie sprawdzane i nie było możliwości pomyłki. Nieco dalej spotkasz Shala'Raan. Przyjaciółka Tali wyjaśni, że jej imię zostało zmienione na "vas Normandia", co faktycznie oznacza, że została uznana za członkinię twojej załogi. Dla ciebie jest to o tyle ważne, że jako kapitan Tali, będziesz przemawiał na procesie w jej imieniu.

Zaraz po zakończeniu rozmowy z Shala'Raan staniesz przed obliczem sędziów. Bez względu na to, co powiesz, dowiesz się, że gethy przejęły statek należący do ojca Tali, zaś wszyscy obecni tam quarianie zostali prawdopodobnie zabici. Sytuacja jest na tyle zła, że z odbiciem statku nie poradził sobie nawet oddział najlepszych komandosów Floty - z misji powróciła zaledwie garstka spośród nich. Na koniec zasugerujesz, że wraz z Tali odzyskasz Alarei i dowiesz się, co faktycznie miało tam miejsce.

Przed odlotem będziesz mógł jeszcze rozejrzeć się po statku i porozmawiać z członkami Rady Admiralicji, oraz znanymi z dawnych misji quarianami - Veetorem i Kal'Reegarem. Konwersacje te niewiele zmienią, jednak dowiesz się, że casus Tali ma duży wymiar polityczny i od wyroku w tej sprawie może zależeć przyszłość całej Floty. Kiedy dowiesz się wystarczająco dużo, udaj się do promu, który zawiezie cię na pokład Alarei.

Statek okaże się faktycznie pełen gethów, więc przygotuj się na kilka ciężkich przepraw. Już niedługo po dokowaniu, w kwaterach mieszkalnych, natkniesz się na pierwszy oddział wrogich maszyn. Uważaj zwłaszcza na łowców, którzy jak zwykle będą próbowali skorzystać z umiejętności kamuflażu. Po walce przeszukaj pomieszczenie, a znajdziesz apteczkę, ogniwa, dziennik quarian zawierający informację dotyczące eksperymentów na gethach oraz dwa laptopy, z których możesz zabrać w sumie 3300 kredytów.

Skorzystaj z jedynego dostępnego przejścia i idź korytarzem, dopóki nie zobaczysz drzwi po lewej. Tam, w ambulatorium, natkniesz się na stację medyczną, terminal (4200 kredytów) oraz sondę naprawczą, przy której będziesz mógł zamienić kilka słów z Tali.

Idź dalej, a w biurze po prawej znajdziesz monitor, z którego możesz odczytać dane ulepszenia Siły tarcz gethów. Wróć na korytarz i kontynuuj wędrówkę, a wkrótce natkniesz się na kolejny quariański dziennik z cennymi informacjami.

Wejdź do laboratorium. Czeka cię tutaj walka z kilkoma łowcami gethów. Schowaj się za osłonami i rozpraw się z nimi tak szybko, jak to możliwe. Następnie poszukaj dwóch laptopów i sejfu ściennego, które w sumie wzbogacą cię o 8100 kredytów. Natkniesz się tutaj także na kolejny quariański dziennik.

Idź po schodach na górę, gdzie znajduje się kuchnia i jadalnia. Tam czeka cię kolejna ciężka batalia z gethami i znów musisz uwazać przede wszystkim na łowców. Pozbądź się wrogów, a następnie przeszukaj całe pomieszczenie. Znajdziesz apteczkę i skrzynię z 2000 jednostek rafinowanego palladu. Po wyjściu z kuchni trafisz do małej sali, gdzie powinieneś zbadać konsolę ściennę i dzięki temu porozmawiać z Tali na temat eksperymentów jej ojca. Włam się też do pobliskiego sejfu, dzięki czemu na twoje konto wpłyną 3000 kredytów.

W kolejnym pomieszczeniu czeka cię kolejna trudna batalia. Ustaw się za balustradą i ostrzeliwuj pojawiające się na dole gethy. W końcy maszyny spróbują przedostać się schodami - broń ich za wszelką cenę! Uważaj też na lewy balkonik, gdzie z czasem może pojawić jeden z wrogów i przysporzyć ci sporo problemów. Rozpraw się z wszystkimi gethami, a następnie zejdź na dół. Tutaj natkniesz się apteczkę, dwa laptopy z łączną zawartością 4200 kredytów oraz kolejny quariański dziennik.

Skieruj się do kolejnego korytarza, gdzie dostrzeżesz zwłoki quarianina. Szybko okaże się, że to Rael, ojciec Tali. Możesz pocieszyć swoją towatzyszkę idealistycznym QTE i tym samym zyskać 5 punktów Prawości. Po zakończeniu rozmowy włam się do magazynku po lewej. Znajdziesz tam dwa sejfy ścienne (w sumie 4200 kredytów), apteczkę i ogniwa. Te ostatnie przydadzą ci się już za chwilę.

Wejdź po schodach i zapisz grę, bowiem w następnym pomieszczeniu zmierzysz się nie tylko z behemotem gethów, ale także kilkoma żołnierzami i łowcami. Na początek sugeruje zająć się tymi ostatnimi, by na koniec móc skupić całą siłę ognia na najpotężniejszym wrogu. Pewnym problemem może okazać się to, że pole bitwy będzie niewielkie, a wrogowie wcale nie zamierzają rezygnować z flankowania, co wymusi na tobie pozostawanie w ciągłym ruchu. Mimo wszystko powinieneś sobie poradzić, dzięki czemu ze stanowiska przed szybą będziesz mógł zabrać Model statku Flotylli, a także włamać się do laptopa, w którym pozostawiono 3000 kredytów.

Na sam koniec zbadaj quariańską konsolę. Z pozostawionego przez ojca Tali nagrania dowiesz się, że Rael eksperymentował na częściach przysyłanych przez jego córkę, by przywrócić quarianom kontrolę nad gethami i w dalszej perspektywie odzyskać utraconą ojczyznę. Jest to dowód, który poświadczyłby niewinność Tali, jednak twoja towarzyszka zażąda, abyś nie wspominał o nim podczas procesu, ponieważ doprowadziłoby to do pośmiertnego wygnania z Floty jej ojca. Jak więc widać, będziesz miał o czym myśleć w trakcie podróży powrotnej na statek Flotylli.

Po dotarciu na okręt-matkę udaj się ponownie przed oblicze sędziów. W czasie procesu będziesz miał kilka opcji do wyboru:

  • Jeśli Kal'Reegar przeżył misję na Haestromie, zaś Veetor nie został oddany Cerberusowi po zakończeniu eksploracji Pochodu Wolności, możesz wzburzyć tłum, który uzna Tali niewinną. Otrzymasz 32 punkty Prawości.
  • Odmów pokazania dowodów. Tali zostanie uznana winną i wygnana, jednak zyskasz 32 punkty Prawości.
  • Przekonaj sędziów przy pomocy Uroku/Zastraszania, że Tali dowiodła już swojej wartości dla Floty. Jeśli ci się to uda, otrzymasz 32 punkty Prawości/Egoizmu, zaś Tali zostanie oczyszczona z zarzutów.
  • Pokaż dowody, które obciążą Raela. Tali zostanie uniewinniona, zaś ty otrzymasz 32 punkty Egoizmu.

W przypadku wybrania jednej z pierwszych trzech opcji, Tali stanie się lojalnym członkiem twojej załogi. Przedstawienie dowodu winy Raela również zakończy misję, jednak stracisz zaufanie quarianki. Po zakończeniu procesu będziesz mógł jeszcze porozmawiać z sędziami, jednak nie zmieni to już ostatecznego wyroku. Wciśnięcie "F" zakończy tę misję.

Podsumowanie misji:

  • Punkty doświadczenia: 750
  • Kredyty: 15000 od Cerberusa i 30000 znalezione w czasie misji
  • Zasoby: 2000 palladu
  • Ulepszenia: Siła tarcz gethów, Siła rażenia mocy technologicznych (na koniec misji)
  • Inne: Model statku Flotylli

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.