Oko Magnusa

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Tolfdira zaraz po zakończeniu misji Laska Magnusa.

 

Opis

Misję rozpoczniesz u stóp mostu prowadzącego do Akademii. Towarzyszyć ci będą Arniel Gane, Faralda i Tolfdir. Ten ostatni powie ci, że Ancano czerpie moc z Oka Magnusa, dlatego bariera otaczająca gmach uczelni stale rośnie. Mag zasugeruje również, abyś użył Laski Magnusa do rozproszenia magicznej osłony. Zgodnie z sugestią atakuj przeszkodę przy pomocy potężnego kostura i kieruj się w stronę Komnaty Żywiołów, gdzie rezyduje oficer Thalmoru.

Wewnątrz Akademii ponownie spotkasz Ancano, którego uwaga skupi się na Oku Magnusa. Tolfdir ruszy do ataku, jednak jego zaklęcie nie wyrządzi Altmerowi żadnej szkody. W ramach odwetu mag Thalmoru zaczerpnie energii z błyszczącej kuli i sparaliżuje przynajmniej część twoich towarzyszy - pokonanie elfa przypadnie zatem tobie.

Jeśli zaatakujesz Ancano w konwencjonalny sposób, szybko zauważysz, że jest to próżny wysiłek. Elf będzie chroniony przez magię wirującego artefaktu, którą musisz w pierwszej kolejności zaabsorbować. Dokonasz tego atakując Oko Magnusa przy pomocy Laski. Kiedy zniwelujesz potencjał artefaktu, kula "zamknie się", zaś Ancano stanie się podatny na ataki - zarówno fizyczne, jak i magiczne. Atakuj go z pełną mocą aż do momentu, gdy uda mu się ponownie aktywować Oko. Wówczas będziesz musiał raz jeszcze uderzyć w artefakt przy pomocy Laski Magnusa. Powtarzaj sekwencje do czasu, aż Ancano zginie. W międzyczasie po Komnacie Żywiołów zaczną krążyć magiczne anomalie, które okażą się stosunkowo niegroźne, lecz przydatne, ponieważ po zniszczeniu pozostawiają po sobie napełnione kamienie dusz. Jest to o tyle istotne, że jeśli moc Laski Magnusa osłabnie, będziesz mógł ją uzupełnić przy pomocy klejnotów "wydobytych" z anomalii.

Po zabiciu Ancano Tolfdir zacznie martwić się o dalsze losy Oka Magnusa. Temat szybko przestanie być aktualny, bowiem na miejscu zjawi się Quaranir z kilkoma innymi mnichami z Zakonu Psyjików, którzy skonfiskują potężny artefakt. Ponadto czarodziej zasugeruje, że jesteś idealnym kandydatem do zastąpienia Savosa Arena. Tolfdir zgodzi się z tą tezą, po czym przekaże ci Szaty arcymaga oraz klucz do Komnat Arcymaga. Wszystkie przedmioty znajdujące się tam staną się od teraz twoją własnością, a ty formalnie zaczniesz zawiadywać działaniami Akademii z Zimowej Twierdzy. Gratulacje!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.