Powiew śmierci

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zwiedzajac Gród Podkamień w Markarcie możesz zauważyć, że miejscowa Komnata Umarłych jest zamknięta. Jej opiekun, Brat Verulus, nie będzie zbyt chętny do rozmowa na ten temat, jednakże skuteczna perswazja lub mała łapówka rozwiąże mu język. Dowiesz się wówczas, że coś dosłownie zjada zmarłych! Kapłan wręczy ci klucz do Komnaty Umarłych i pozwoli zbadać sprawę.

Eksploracja

Jaskinia Granicznego Urwiska

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Powiew śmierci - Jaskinia Granicznego Urwiska

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - sala ucztowa.

3 - ołtarz Namiry.

4 - zamknięte drzwi. Dostęp do korytarza za nimi uzyskasz dopiero po odwiedzeniu jadalni (2).

5 - regał. Znajdziesz na nim m.in. księgę umiejętności pt. Wrota Otchłani.

6 - sekretne wyjście z jaskini.

 

Opis

Na miejscu powita cię Eola. Bretonka już na samym początku rozmowy nazwie cię "kanibalem" i nie pozwoli się przekonać, że jest inaczej. Zamiast tego Eola będzie kontynuowała swoją tyradę. Jeśli odpowiesz agresją, będziesz musiał zabić rozmówczynię i misja zakończy się niepowodzeniem. Jeśli jednak pozwolisz Bretonce mówić, opowie ci o swojej bogini, Namirze - pani rozkładu. Eola przyzna, że jej pojawienie się w Komnacie Umarłych w Markarcie jest efektem tego, że ona i jej kompani zostali wypłoszeni ze swojego stałego miejsca uczt przez wstających z grobu zmarłych. Zostaniesz wówczas poproszony o oczyszczenie tego miejsca z nieumarłych, w zamian za co Eola przestanie niepokoić "mieszkańców" tutejszej Komnaty Umarłych. Chwilę później kobieta zniknie, a ty będziesz mógł donieść o sukcesie Bratu Verulusowi. W nagrodę otrzymasz Amulet Arkaya, lecz bynajmniej nie jest to koniec misji.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Powiew śmierci - Jaskinia Granicznego Urwiska, mapa

Udaj się do miejsca, które wskazała ci Eola, tj. do Jaskini Granicznego Urwiska. Jest ona położona na południowy-wschód od Markartu. Tuż przed wejściem do jaskini spotkasz swoją zleceniodawczynię, która zaoferuje ci pomóc w oczyszczeniu rzeczonego miejsca z draugrów. Warto z niej skorzystać, bowiem w sercu jaskini spotkasz wielu potężnych nieumarłych, w tym być może nawet smoczego kapłana (2). Po ostatecznej bitwie Eola zaplanuje wielką ucztę ku czci Namiry, zaś tobie przypadnie zdobycie głównego dana. Ma być nim... Brat Verulus.

Kapłana Arkaya spotkasz oczywiście w Komnacie Umarłych. Perswazja lub łapówka sprawią, że mężczyzna zgodzi się pójść razem z tobą do Jaskini Granicznego Urwiska. Zaprowadź go prosto do sali ucztowej (2), gdzie na wasze przybycie będzie już czekało kilku innych kanibali. Przy ołtarzu Namiry Brat Verulus zapadnie w sen, a Eola poprosi cię o "czynienie honorów" i pokrojenie dania. W tym momencie będziesz musiał podjąć ostateczną decyzję:

  • Jeżeli zaatakujesz Eolę lub któregokolwiek z kanibali, wszyscy goście rzucą się na ciebie, a zadanie zakończy się nieopowodzeniem. Niemniej Brat Verulus przeżyje tę przygodę i w ramach podziękowania podzieli się z tobą pewną sumą septimów.
  • Jeżeli zabijesz Verulusa i spróbujesz jego ciała, przed twoimi oczami objawi się sama Namira, która wręczy ci Pierścień Namiry. Eola z kolei pogratuluje ci wstąpienia do kręgu kultystów pani rozkładu i stanie się dostępna jako stały towarzysz podróży.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.