Wyszczerbiona Korona

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od legat Rikke zaraz po ukończeniu misji Wstępowanie do Legionu.

Eksploracja

Świątynia Korvanjund

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Legion Cesarski - Wyszczerbiona Korona - Świątynia Korvanjund

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - ostrzeżenie przed zasadzką.

3 - książka. W tym miejscu na podłodze będzie leżeć księga umiejętności pt. Ostatni taniec lorda Jornibreta.

4 - przejście wiodące do sal Korvanjund.

12 - przejście prowadzące z krypty Korvanjund. Jest zaryglowane od środka, dlatego dostęp do niego uzyskasz dopiero w drodze powrotnej.

Sale Korvanjund

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Legion Cesarski - Wyszczerbiona Korona - Sale Korvanjund

4 - przejście wiodące ze świątyni Korvanjund.

5 - brama pierścieniowa. Tuż obok niej znajdziesz zwłoki, a przy nich Ebonowy pazur - to właśnie przy jego pomocy będziesz mógł otworzyć przejście. Wcześniej jednak musisz ustawić w odpowiedniej kolejności pierścienie zamka bramy, a zatem (od góry): lis, ćma, smok.

6 - zamknięta brama (niższy poziom). Aby ją otworzyć, musisz skorzystać z przejścia znajdującego się na północ od tego miejsca, dzięki czemu dostaniesz się na wyższy poziom. Tam odnajdziesz stosowny uchwyt (8).

7 - sztylet na piedestale. Kiedy go podniesiesz, uruchomisz mechanizm otwierający pobliskie drzwi. Za nimi natkniesz się na kufer z losowymi łupami.

8 - uchwyt (wyższy poziom). Otworzysz nim jedną z bram (6). Aktywacja łańcucha obudzi jednak draugry, z którymi będziesz musiał się rozprawić.

9 - przejście wiodące do krypty Korvanjund.

Krypta Korvanjund

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Legion Cesarski - Wyszczerbiona Korona - Krypta Korvanjund

9 - przejście prowadzące z sal Korvanjund.

10 - bitwa z bossami draugrów.

11 - smocza ściana. Dzięki niej nauczysz się słowa Krzyku Spowolnienie czasu.

12 - przejście wiodące do świątyni Korvanjund.

 

Opis

Gdy już złożysz przysięgę wierności, legat Rikke opowie ci o Wyszczerbionej Koronie - artefakcie sprzed wieków, a przy tym symbolu władzy Nordów. Gromowładni są przekonani, że zdobycie tego przedmiotu wzmocniłoby ich prawo do walki o niepodległość Skyrim, dlatego Legion zamierza pokrzyżować im szyki. Artefakt został pogrzebany w starożytnym grobowcu Korvanjund i tam też się musisz udać.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Gromowładni - Wyszczerbiona Korona - Korvanjund, mapa

Ów grobowiec położony jest na północny-wschód od Białej Grani. Przed wejściem spotkasz legat Rikke, Hadvara oraz kilku innych Legionistów. Kobieta wyda rozkazy i przystąpicie do szturmu na grobowiec. Pomóż Cesarskim rozprawić się z pilnującymi wejścia Gromowładnymi, a następnie ruszaj wraz ze swoim oddziałem do wnętrza katakumb.

Rzeź będzie trwać aż do momentu, gdy dotrzecie do punktu 2. Tam Rikke stwierdzi, że to dobre miejsce na zasadzkę, dlatego wyśle ciebie na zwiady. W zasadzie możesz ruszyć przed siebie, bowiem walki z Gromowładnymi i tak nie unikniesz, jednak jeśli chcesz, możesz zakraść się do wrogów przy pomocy górnego przejścia i wykończyć ich z zaskoczenia. Jeśli Gromowładni cię wykryją, Rikke i jej ludzie ruszą ci z pomocą.

W dalszej części ekspedycji będziesz musiał przeprowadzić swoich sojuszników przez sale (4) i zagadkową bramę (5). Od tego momentu na swojej drodze zaczniesz spotykać już jedynie draugry. W końcu dotrzesz do serca krypty (10), gdzie czeka was bitwa z trzema bossami draugrów oraz licznym zastępem pomniejszych nieumarłych. Na szczęście ty również będziesz posiadać liczny oddział, dlatego walka nie powinna stanowić wielkiego wyzwania.

Przy szczątkach jednego z bossów natkniesz się na Wyszczerbioną Koronę. Zadowolona legat Rikke poprosi cię, abyś dostarczył ją gen. Tulliusowi. Gdy to zrobisz, zadanie zostanie zakończone, a ty otrzymasz kolejną misję: Poczta do Białej Grani.

Warto zauważyć, że na koniec niniejszego zadania musisz dokonać ostatecznego wyboru frakcji, z którą sympatyzujesz. Jeśli bowiem zaniesiesz Wyszczerbioną Koronę Ulfrikowi Gromowładnemu z Pałacu Królów w Wichrowym Tronie, Cesarscy ogłoszą cię zdrajcą, lecz Synowie Skyrim natychmiast przyjmą cię pod swoje skrzydła. W takim przypadku wątek wojny domowej będziesz kontynuował po stronie Gromowładnych.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.