Wichrowy Tron

Przewodnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Gry cRPG - Przewodnik - TES V: Skyrim - Przewodnik - Miasta - Samotnia

Ogólne informacjePlan miastaKupcyNajemnicyTrenerzyPosiadłościTawernyKaplice

Ogólne informacje

Wichrowy Tron to najbardziej wysunięta na północ osada we Wschodniej Marchii. Bliskość wybrzeża sprawia, że miasto jest często smagane potężnymi wiatrami i śnieżycami, przez co jest to jedno z najzimniejszych miast prowincji. Wichrowy Tron szczyci się jednak swoim rodowodem - była to bowiem pierwsza stolica Skyrimu, czego dowodem są kamienne płyty rozmieszczone w okalającej Pałac Królów dzielnicy Valunstrad, czyli "Alei Męstwa".

Obecnie Wichrowy Tron daleki jest od swej dawnej chwały. Miastem rządzi zabójca króla Torygga i przywódca rebeliantów, Ulfrik Gromowładny. Pod jego rządami miasto stało się opoką przeciwników Cesarstwa, którzy chcą wyprzeć Cyrodiilijczyków z norskiego terytorium. Niechęć do obcych zaowocała ksenofobicznymi dekretami, które separują Dunmerów oraz Argonian od społeczności Nordów oraz narzucają na przybyszów wysokie podatki. Najliczniejsi imigranci pochodzą właśnie z Morrowind, skąd przybyli po ostatniej erupcji Czerwonej Góry i ogromnych zniszczeniach, jakie dokonały się wówczas na macierzystej dla mrocznych elfów wyspie Vvardenfell.

Choć w Wichrowym Tronie wyczuwalna jest atmosfera przygotowań do wojny, życie na razie toczy się w miarę spokojnie. Nocleg i napitki zapewniają Gospoda pod Knotem oraz dunmerski klub Nowe Gnisis; pozostałe zapasy można uzupełnić w Używanych Towarach Sadriego lub na targu. W jego pobliżu pracuje również Oengul Kowal-Wojny, jeden z najlepszych obecnie kowali w całym Skyrimie. Po składniki alchemiczne warto zajrzeć do Białej Ampułce, natomiast żądnych "wyższej kultury" należałoby wysłać do Domu Osobliwości Calixta - jedynego takiego muzeum niezwykłych artefaktów w promieniu wielu kilometrów. Jeśli zaś chodzi o pracę, najlepiej udać się do mieszczącego się w dokach biura Kompanii Wschodniocesarskiej, którą w ostatnim czasie trapią spore problemy bliżej nieznanej natury...

Plan miasta

Gry cRPG - Przewodnik - TES V: Skyrim - Przewodnik - Miasta - Wichrowy Tron
  1. Główna brama miasta
  2. Gospoda pod Knotem
  3. Kwatera kowala
  4. Targ
  5. Biała Ampułka
  6. Komnata Umarłych
  7. Świątynia Talosa
  8. Dom Violi Giordano
  9. Dom klanu Łamaczy-Tarcz
  10. Hjerim
  11. Dom klanu Furii-Morskich
  12. Pałac Królów
  13. Rezydencja Aretino
  14. Dom Brunwulfa Wolnej-Zimy
  15. Dom Niranye
  16. Dom Osobliwości Calixta
  17. Brama doków
  18. Używane Towary Sadriego
  19. Klub Nowe Gnisis
  20. Rezydencja Atheronów
  21. Dom Belyna Hlaalu
  22. Magazyn
  23. Argoniańskie skupisko
  24. Okręt Północny Wiatr
  25. Biura klanu Łamaczy-Tarcz
  26. Kompania Wschodniocesarska
 

Powiązane zadania

Gromowładni

  • Wszystkie zadania

Mroczne Bractwo

  • Luka w ochronie
  • Nie czas na łzy
  • Utracona niewinność

Zadania poboczne

Różne

Tawerny

  • Gospoda pod Knotem (2)
  • Klub Nowe Gnisis (19)

Kaplice

  • Komnata Umarłych (6)
  • Świątynia Talosa (7)

Posiadłości

  • Hjerim (10)

Kupcy

  • Ambarys Rendar, klub Nowe Gnisis (19) - jedzenie, napitki
  • Aval Atheron, targ (4) - wszystko
  • Elda Wczesny-Świt, Gospoda pod Knotem (2) - jedzenie, napitki
  • Hillevi Okrutne-Morze, targ (4) - jedzenie, napitki
  • Niranye, targ (4) - wszystko (również towary kradzione)
  • Nurelion, Biała Ampułka (5) - eliksiry, składniki alchemiczne
  • Oengul Kowal-Wojny, kwatera kowala (3) - broń, pancerze
  • Revyn Sadri, Używane Towary Sadriego (18) - wszystko
  • Wuunferth Nieumarły, Pałac Królów (12) - zaklęcia, przedmioty magiczne

Najemnicy

  • Adelaisa Vendicci, Kompania wschodniocesarska (26)
  • Calder, Hjerim (10) - dopiero po nabyciu tej posiadłości
  • Stenvar, Gospoda pod Knotem (2)

Trenerzy

  • Revyn Sadri, Używane Towary Sadriego (18) - Retoryka (czeladnik)
  • Silda Niewidoczna, ulice w pobliżu Pałacu Królów (12) - Kradzież (ekspert)
  • Torbjorn Łamacz-Tarcz, dom klanu Łamaczy-Tarcz (9) - Broń dwuręczna (ekspert)
  • Wuunferth Nieumarły, Pałac Królów (12) - Znisczenie (czeladnik)

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.