Niesława

Vademecum gry TES IV: Oblivion

Jak to w życiu bywa, prócz dobrych uczynków, naszym udziałem bywają także te mniej chlubne... Wskaźnik Infamy jest więc opozycyjnym do Sławy (Infamy) - odzwierciedla nasze złe postępowanie w świecie gry. Punkty Niesławy otrzymasz za wykonywanie zadań nielegalnych tj. np. zadań dla Gildii Złodziei lub dla Mrocznego Bractwa. Rozgrywkę rozpoczynasz z zerowym poziomem Infamy.

Na co wpływa Niesława?

  • Poziom Niesławy wyższy od Sławy spowoduje, że NPC będą wrogo nastawieni i nieprzyjemni, często będą się po prostu ciebie bali, co utrudni ci uzyskanie od nich jakiejkolwiek informacji.
  • Niesława przewyższająca jej pozytywny odpowiednik spowoduje też, że nie będzie ci dane skorzystać z przywracających zdrowie ołtarzy, a także niektórych Kamieni Losu.

Uwagi:

  • Punkt Niesławy dostaniesz także za przekroczenie 500 septimów grzywny. Za zabicie kogoś przy świadku, dostaniesz grzywnę 240 szt złota, ale tylko w przypadku, gdy schowasz broń i od razu oddasz się w ręce Straży. Jeżeli tego nie zrobisz, a świadkowie zdarzenia zaatakują cię, grzywna wzrośnie do 1000 septimów.
  • Jeżeli zależy ci na możliwie niskim wskaźniku Niesławy, powinieneś wstrzymać się z rozpoczęciem wątku Mrocznego Bractwa do zakończenia Gildii Złodziei. Stając się mistrzem owej Gildii, otrzymasz Gray Cowl of Nocturnal (Szary Kaptur Nocturnal), dzięki któremu zdobyte przez ciebie punkty Niesławy pójdą na konto twojego alter-ego - Szarego Lisa (to samo dzieje się z punktami Sławy, pamiętaj więc, by zdjąć kaptur, gdy kończysz "dobre" zadanie).
  • Noszenie Gray Cowl of Nocturnal (Szarego Kaptura Nocturnal) powoduje, że poziom twojej Niesławy wzrasta do 100 pkt, a grzywna do 500 szt. złota.

Poniżej wyszczególnione zostały zadania dodające punkty Niesławy:

Mroczne Bractwo

Każde zwykłe zadanie dla Bractwa dodaje 1 pkt Niesławy. Quest Honor Thy Mother obciążony jest aż 10 pkt.

Łącznie do zdobycia: 29 pkt

Gildia Złodziei

  1. Każde standardowe zadanie dla tej Gildii obciążone jest 1 pkt Niesławy.
  2. Quest ciągły Independent Thievery dodaje po 1 pkt za każdy uzyskany poziom zadania.
  3. Zadania specjalne (Special Job), które otrzymujesz w trakcie wykonywania Independent Thievery, są obarczone 2 pkt Niesławy.
  4. Zadanie końcowe The Ultimate Heist dodaje 10 pkt Niesławy.

Łącznie do zdobycia: 29 pkt

Zadania poboczne

Za źle wykonane zadania poboczne również możesz otrzymać punkty Niesławy. Spis tych zadań znajdziesz w tabeli poniżej.

Zadanie Punkty Opis
The Siren's Deception 1 jeżeli zabijesz "Syreny" wcześniej, bez związku z zadaniem
Through a Nightmare, Darkly 1 jeżeli postać questowa ginie przedwcześnie
Caught in the Hunt 1 jeśli questowy NPC ginie w trakcie zadania
A Brotherhood Betrayed 1 jeżeli postać questowa ginie przedwcześnie, lub Raynilowi udaje się zbiec
The Wayward Knight 2 jeżeli w Otchłani zabijesz Farwila
Corruption and Conscience 1 jeżeli Ulrich zginie z twojej ręki
Sins of the Father 1 jeśli sprzedasz miecz Fathisowi
The Order of the Virtuous Blood 1 jeśli uwierzysz Seridurowi i zabijesz Rolanda

Profil redaktora Shane


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES IV: Oblivion

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyChorobyDomyKlasyKonieMagiaNiesławaPoradniki - walkaRasySkillbookiSławaTrening umiejętnościUmiejętnościWampiryzmZnaki zodiaku