Brzeg

Przewodnik gry Wiedźmin

Wiedźmin - Lokacje - Bagna

Brzeg jest miejscem, w które przeteleportuje cię Triss, rozpoczynając czwarty Akt opowieści. Będzie to dosyć nietypowy etap gry, gdyż zamiast wikłania się w kolejne spiski i afery polityczne, przyjdzie ci rozwiązać kilka drobnych lub trochę bardziej zawiłych, jednak wciąż dosyć trywialnych problemów ludzi zamieszkujących wieś Odmęty i jej okolice. Nim jednak trafisz do wioski, warto powiedzieć kilka słów o samym Brzegu.

Brzeg jest miejscem pięknym, niemalże mistycznym; zwłaszcza w świetle zachodzącego słońca. W krystalicznie czystej wodzie widać odbicie podwodnego miasta, zamieszkiwanego przez ryboludzi, znanych także jako "vodyanoi". Pieczę nad całym terytorium sprawuje Pani Jeziora - bogini, zamieszkująca Wyspę Rybitw, na którą można się dostać przy pomocy zacumowanej na nabrzeżu łódki. Ostatnimi czasy coś jednak zmąciło panującą tu harmonię... ludzie i vodyanoi nie są już do siebie pokojowo nastawieni jak kiedyś, dlatego też warto uważać zarówno na jednych, jak i drugich. W okolicy widziano również komando Wiewiórek, które najprawdopodobniej ukrywa się gdzieś w okolicy. Jednym słowem, "atrakcji" tutaj nie brakuje.

Mapy


Brzeg

Wiedźmin - Solucja - Akt IV - Brzeg
  1. Ołtarz Pani Jeziora
  2. Najada
  3. Rezolutna dziewczynka
  4. Grupa utopców (z zadania "Złodziejskie nasienie")
  5. Obóz elfów
  6. Dom Króla Rybaka
  7. Łódka Króla Rybaka
  8. Krypta
  9. Ognisko Berengara
  10. Przejście do wioski Odmęty
  11. Przejście na Pola
  12. Biała Rayla (pod koniec aktu)

Krypta

Wiedźmin - Solucja - Akt IV - Krypta na Brzegu
  1. Wyjście z Krypty
  2. Berengar
  3. Część zbroi

Ważne miejsca


Ołtarz Pani Jeziora (1) - ołtarz poświęcony miejscowej bogini, zwanej Panią Jeziora.

Obóz elfów (5) - obóz elfów, którym przewodzi stara znajoma Wiedźmina - Toruviel.

Przystań (7) - w tym miejscu cumuje łódka Króla Rybaka, dzięki której można się dostać na Wyspę Rybitw.

Krypta (8) - miejscowa krypta. Tuż obok niej obozuje Berengar (9).

Przejścia (10-11) - umożliwiają wędrówkę kolejno: do wsi Odmęty lub na Pola.

Ważne osoby


  1. Berengar - wiedźmin, od dawna poszukiwany przez Geralta w związku z działalnością Salamandry.
  2. Biała Rayla - jedna z wyższych oficerów Zakonu Płonącej Róży. Pojawi się pod koniec Aktu, w celu eksterminacji zbuntowanych elfów.
  3. Kapłan vodyanoi - pokojowo nastawiony kapłan ryboludzi, jeden z niewielu wiernych sług Pani Jeziora.
  4. Najada - służka Pani Jeziora; można ją spotkać w okolicy ołtarza jej Pani. Obecnie poszukuje kogoś, kto mógłby odzyskać jej skradziony naszyjnik.
  5. Toruviel - przywódczyni głodujących elfów ukrywających się w jaskini (5). I przy okazji stara znajoma Geralta.

Handlarze, rzemieślnicy


brak

Fauna


  1. Alp (tylko w krypcie)
  2. Alghul (tylko w krypcie)
  3. Bloedzuiger
  4. Ghul (tylko w krypcie)
  5. Graveir (tylko w krypcie)
  6. Kapłan vodyanoi (tylko w okolicy ołtarza)
  7. Topielec (nocą, nad wodą)
  8. Upiór (tylko w krypcie)
  9. Utopiec (nocą, nad wodą)
  10. Wilk
  11. Wojownik vodyanoi (tylko w okolicy ołtarza)
  12. Wywerna (tylko wieczorem i nocą)
  13. Wywerna królewska (tylko wieczorem i nocą)

Flora


  1. Biały mirt - Płatki białego mirtu
  2. Ginatia - Płatki ginatii
  3. Han - Włókna han

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.