Brzeg jest miejscem, w które przeteleportuje cię Triss, rozpoczynając czwarty Akt opowieści. Będzie to dosyć nietypowy etap gry, gdyż zamiast wikłania się w kolejne spiski i afery polityczne, przyjdzie ci rozwiązać kilka drobnych lub trochę bardziej zawiłych, jednak wciąż dosyć trywialnych problemów ludzi zamieszkujących wieś Odmęty i jej okolice. Nim jednak trafisz do wioski, warto powiedzieć kilka słów o samym Brzegu.
Brzeg jest miejscem pięknym, niemalże mistycznym; zwłaszcza w świetle zachodzącego słońca. W krystalicznie czystej wodzie widać odbicie podwodnego miasta, zamieszkiwanego przez ryboludzi, znanych także jako "vodyanoi". Pieczę nad całym terytorium sprawuje Pani Jeziora - bogini, zamieszkująca Wyspę Rybitw, na którą można się dostać przy pomocy zacumowanej na nabrzeżu łódki. Ostatnimi czasy coś jednak zmąciło panującą tu harmonię... ludzie i vodyanoi nie są już do siebie pokojowo nastawieni jak kiedyś, dlatego też warto uważać zarówno na jednych, jak i drugich. W okolicy widziano również komando Wiewiórek, które najprawdopodobniej ukrywa się gdzieś w okolicy. Jednym słowem, "atrakcji" tutaj nie brakuje.
Mapy
Brzeg
- Ołtarz Pani Jeziora
- Najada
- Rezolutna dziewczynka
- Grupa utopców (z zadania "Złodziejskie nasienie")
- Obóz elfów
- Dom Króla Rybaka
- Łódka Króla Rybaka
- Krypta
- Ognisko Berengara
- Przejście do wioski Odmęty
- Przejście na Pola
- Biała Rayla (pod koniec aktu)
Krypta
- Wyjście z Krypty
- Berengar
- Część zbroi
Ważne miejsca
Ołtarz Pani Jeziora (1) - ołtarz poświęcony miejscowej bogini, zwanej Panią Jeziora.
Obóz elfów (5) - obóz elfów, którym przewodzi stara znajoma Wiedźmina - Toruviel.
Przystań (7) - w tym miejscu cumuje łódka Króla Rybaka, dzięki której można się dostać na Wyspę Rybitw.
Krypta (8) - miejscowa krypta. Tuż obok niej obozuje Berengar (9).
Przejścia (10-11) - umożliwiają wędrówkę kolejno: do wsi Odmęty lub na Pola.
Ważne osoby
- Berengar - wiedźmin, od dawna poszukiwany przez Geralta w związku z działalnością Salamandry.
- Biała Rayla - jedna z wyższych oficerów Zakonu Płonącej Róży. Pojawi się pod koniec Aktu, w celu eksterminacji zbuntowanych elfów.
- Kapłan vodyanoi - pokojowo nastawiony kapłan ryboludzi, jeden z niewielu wiernych sług Pani Jeziora.
- Najada - służka Pani Jeziora; można ją spotkać w okolicy ołtarza jej Pani. Obecnie poszukuje kogoś, kto mógłby odzyskać jej skradziony naszyjnik.
- Toruviel - przywódczyni głodujących elfów ukrywających się w jaskini (5). I przy okazji stara znajoma Geralta.
Handlarze, rzemieślnicy
brak
Fauna
- Alp (tylko w krypcie)
- Alghul (tylko w krypcie)
- Bloedzuiger
- Ghul (tylko w krypcie)
- Graveir (tylko w krypcie)
- Kapłan vodyanoi (tylko w okolicy ołtarza)
- Topielec (nocą, nad wodą)
- Upiór (tylko w krypcie)
- Utopiec (nocą, nad wodą)
- Wilk
- Wojownik vodyanoi (tylko w okolicy ołtarza)
- Wywerna (tylko wieczorem i nocą)
- Wywerna królewska (tylko wieczorem i nocą)
Flora
- Biały mirt - Płatki białego mirtu
- Ginatia - Płatki ginatii
- Han - Włókna han
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!