Runy i meteoryty

Przewodnik gry Wiedźmin

Artykuł ten opisuje wszystkie przedmioty, jakimi można zwiększyć wartość swego ostrza w walce. Wyróżniamy tutaj środki działające tymczasowo, jak kamienie runiczne i szlifierskie, a także przedmioty trwale oddziałujące na wiedźmińskie ostrze - runy i meteoryty. Aby jednak ich użyć, trzeba skorzystać z usług kowala. Więcej na ten temat można znaleźć w dziale "Płatnerstwo".

Na koniec warto wspomnieć o ostatnim sposobie na wzmocnienie swojego miecza, a chodzi tu konkretnie o tworzone w procesie alchemii oleje; więcej informacji na temat ich przygotowania można znaleźć w tym artykule.

Kamienie szlifierskie

Kamienie szlifierskie zwiększają parametry ostrza tymczasowo, a dokładnie 24h w grze (za wyjątkiem osełki). Nie są drogie, łatwo je znaleźć także poza sklepami i czasami mogą okazać się bardzo przydatne. Można je stosować na oba rodzaje ostrza.

Kamień szlifierski

Efekt:

  1. Obrażenia +20%

Opis: O 20% zwiększa zadawane obrażenia.
Czas działania: 24h
Gdzie?: Można go znaleźć w wielu miejscach, głównie w asortymencie miejscowych płatnerzy.

Miał diamentowy

Efekt:

  1. Obrażenia +40%

Opis: O 40% zwiększa zadawane obrażenia.
Czas działania: 24h
Gdzie?: Można go znaleźć w wielu miejscach, głównie w asortymencie miejscowych płatnerzy.

Osełka

Efekt:

  1. Obrażenia +10%

Opis: O 10% zwiększa zadawane obrażenia.
Czas działania: 15h
Gdzie?: Można go znaleźć w wielu miejscach, głównie w asortymencie miejscowych płatnerzy.

Kamienie runiczne

Kamienie runicznie są znacznie rzadsze od kamieni szlifierskich, ale też ich właściwości są potężniejsze. Ich działanie, podobnie jak w przypadku poprzedniego rodzaju kamieni, jest ograniczone do 24h; mogą być używane na każdym rodzaju ostrza.

Kamień runiczny Perun

Efekt:

  1. Szansa na trafienie przeciwnika +60%
  2. Obrażenia +60%
  3. Szansa na trafienie krytyczne +30%

Opis: Runa tymczasowo nasyca ostrze (stalowe lub srebrne) magią.
Czas działania: 24h
Gdzie?: Otrzymasz go od Wielkiego Łowczego Królewskiego, po oddaniu mu 5 trofeów; poza tym, możesz go kupić od syna kowala we wsi Odmęty, od krasnoludzkiego pasera w Starej Wyzimie lub od zakonnego zbrojmistrza (również Stara Wyzima).

Kamień runiczny Swarog

Efekt:

  1. Szansa na trafienie przeciwnika +40%
  2. Obrażenia +40%
  3. Szansa na trafienie krytyczne +5%

Opis: Runa tymczasowo nasyca ostrze (stalowe lub srebrne) magią.
Czas działania: 24h
Gdzie?: Otrzymasz go od Wielkiego Łowczego Królewskiego, po oddaniu mu 3 trofeów; jeden możesz także znaleźć w sarkofagu znajdującym się na terenie wyzimskiego cmentarza; poza tym, możesz go kupić od syna kowala we wsi Odmęty, od krasnoludzkiego pasera w Starej Wyzimie lub od zakonego zbrojmistrza (również Stara Wyzima).

W przygodzie Cena neutralności możesz go zdobyć przynosząc Deidre 3 płaty mięsa wywerny.

Kamień runiczny Wodo

Efekt:

  1. Szansa na trafienie przeciwnika +20%
  2. Obrażenia +20%

Opis: Runa tymczasowo nasyca ostrze (stalowe lub srebrne) magią.
Czas działania: 24h
Gdzie?: Znajdziesz go w skrzyni, blisko teleportu, w kanałach pod Wyzimą (w części dostępnej od Aktu III); poza tym można go nabyć u płatnerzy i zbrojmistrzów w Wyzimie, od syna kowala we wsi Odmęty, a także od krasnoludzkiego pasera w Starej Wyzimie lub od zakonnego zbrojmistrza (również Stara Wyzima).

W przygodzie Efekt uboczny możesz go znaleźć na końcu zadania Kompania Braci.

Runy

W przeciwieństwie do kamieni szlifierskich i runicznych, runy mają trwałe działanie. Aby jednak z nich skorzystać, musisz mieć co najmniej 3 runy i znaleźć rzemieślnika, który wyryje je na ostrzu (więcej w dziale "Płatnerstwo"). Runy można nakładać jedynie na srebrne miecze.

Runa księżyca

Efekt:

  1. Wrażliwość przeciwnika na srebro +10%%

Opis: Magiczna runa, która może być wyryta na srebrnym ostrzu.
Czas działania: trwały
Gdzie?: Znajdziesz ją przy trupie w jaskini kikimor (Akt III); jest w skrzyni na Wyspie Rybitw, nieopodal kamiennego kręgu Axii (Akt IV); możesz ją wziąć, jako nagrodę za pokonanie Zelesta Mechta w walce na pięści (Akt IV); możesz ją także znaleźć w krypcie Agnes z Glanville (Akt V).

Runa słońca

Efekt:

  1. Szansa na podpalenie +25%
  2. Szansa na oślepienie +25%

Opis: Magiczna runa, która może być wyryta na srebrnym ostrzu.
Czas działania: trwały
Gdzie?: Do kupienia u Talara, w jego domu w Wyzimie Klasztornej (Akt II); znajdziesz ją także w siedzibie Salamandry (tej z zadania "Zamek i klucz"), przy kamieniu teleportacyjnym (Akt III); 3 sztuki ma do sprzedania syn kowala we wsi Odmęty (Akt IV); jedną runę znajdziesz również przy ciele Dagona (Akt IV); ostatnia, jest do kupienia u pasera w Starej Wyzimie (Akt V).

Runa ziemi

Efekt:

  1. Obrażenia +10%
  2. Szansa na powalenie +25%

Opis: Magiczna runa, która może być wyryta na srebrnym ostrzu.
Czas działania: trwały
Gdzie?: Otrzymasz ją od Zoltana, po zakończeniu zadania "Pamięć ostrza" (Akt II); możesz ja także wziąć jako nagrodę za pokonanie na pięści Hugona Berronty (Akt III); możesz ją również odebrać jako nagrodę od najady, po ukończeniu zadania "Złodziejskie nasienie" (Akt IV); można ją także znaleźć przy zwłokach leżących nieopodal zawalonego mostu nieopodal wsi Odmęty, a także kupić syna kowala, zamieszkującego tą samą wieś (Akt IV); znajdziesz ją również przy zwłokach leżących blisko Starego Dworzyszcza; do kupienia także u pasera w Starej Wyzimie (Akt V).

Meteoryty

Meteoryty, podobnie jak runy, mają trwały charakter. Również i tym razem, aby korzystać z ich właściwości, będziesz potrzebował płatnerza, który przekuje broń (więcej w dziale "Płatnerstwo"). Meteoryty można nakładać jedynie na stalowe miecze.

Czerwony meteoryt

Efekt:

  1. Obrażenia +10%

Opis: Kawałek czerwonego meteorytu, który może zostać użyty przez kowala do wykucia miecza.
Czas działania: trwały
Gdzie?: Otrzymasz go od Vesemira, o ile pomogłeś mu w walce z przerazą (Prolog); pozostanie po duchu Leo, z którym zmierzysz się na końcu zadania "Brzemię przeszłości" (Akt I); możesz go także wziąć jako nagrodę za pokonanie Huggona Berronty w pięściarskim pojedynku (Akt III); dostaniesz go od kowala, jeśli pomożesz mu w zadaniu "Kusicielka" (Akt IV); po jednym znajdziesz także w sarkofagu, w krypcie na wyzimskim cmentarzu oraz w skrzyni, w Wieży Maga na bagnach; po jednej sztuce można również odkupić od syna kowala w Odmętach (Akt IV) lub zbrojmistrzów Wiewiórek i Zakonu w Starej Wyzimie (Akt V).

Niebieski meteoryt

Efekt:

  1. Szansa na wywołanie bólu +10%

Opis: Kawałek niebieskiego meteorytu, który może zostać użyty przez kowala do wykucia miecza.
Czas działania: trwały
Gdzie?: Można go znaleźć w skrzyni, w kryjówce Salamander (Akt I); chętnie odsprzedadzą ci je Haren Brogg mieszkający w domu na Podgrodziu Wyzimy (Akt I), Talar, krasnoludzki i zakonny kupiec, których można znaleźć w Wyzimie Klasztornej (od Aktu II), syn kowala ze wsi Odmęty (Akt IV), a także zbrojmistrz Wiewiórek i płatnerz Zakonu - obu można spotkać w Starej Wyzimie, w Akcie V.

Żółty meteoryt

Efekt:

  1. Obrażenia +20%
  2. Szansa na ból, ogłuszenie, trafienie krytyczne +30%

Opis: Kawałek żółtego meteorytu, który może zostać użyty przez kowala do wykucia miecza.
Czas działania: trwały
Gdzie?: Jeden ma przy sobie Baranina, którego możesz zabić przy okazji zadania "Podejrzany: Baranina" (Akt II); możesz go również wybrać jako nagrodę za pokonanie Zelesta Mechta (Akt IV); po jednym znajdziesz także przy zwłokach znajdujących się w krypcie strzygi (Akt V) i w skrzyni, położonej tuż przy głównym budynku kompleksu Starego Dworzyszcza (Akt V); ostatecznie, meteoryt można również nabyć u zbrojmistrza Wiewiórek lub Zakonu w Starej Wyzimie (Akt V);


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.