Syn marnotrawny

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Arianni z elfiego obcowiska w Dolnym Mieście, niedługo po ukończeniu misji Długa droga do domu.

Eksploracja

Jaskinie łowców niewolników

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - Akt I - Wątek główny - Syn marnotrawny

1 - przejścia (na Okaleczone Wybrzeże).

2 - wrzecionowiec. Jest to jeden ze składników niezbędnych do warzenia eliksirów. Za zabranie go otrzymasz 200 PD.

3 - grzyb głębinowy. Jest to jeden ze składników niezbędnych do warzenia trucizn i tworzenia bomb. Za zabranie go otrzymasz 200 PD.

4 - Varian Illithis, Feynriel.

5 - kufer. W środku znajdziesz Rękawice ochronne alchemika.

Opis

Arianni wyjawi ci, że jej syn Feynriel posiada talent magiczny. Do tej pory udało mu się uniknąć wizyty w Kręgu Maginów, jednak ostatnio zaczął miewać koszmarne sny, po czym zaginął. Elfka nie wie, co zrobić z tym problemem, dlatego poprosi o pomoc ciebie. Jeśli się zgodzisz, kobieta zasugeruje, byś rozpoczął poszukiwania od wypytania ojca Feynriela Vincenzo i templariusza imieniem Sir Thrask.

Pierwszego z nich spotkasz za dnia na bazarze w Dolnym Mieście, drugi stale przebywa na Dziedzińcu Katowni. O ile od Vincenzo nie dowiesz się praktycznie niczego, o tyle rycerz Zakonu zaproponuje ci spotkanie z Samsonem, byłym templariuszem, który znany jest z tego, że pomaga uciec magom spod jurysdykcji Kręgu. Przy okazji tej rozmowy możesz też zyskać kilka pkt Przyjaźni/Rywalizacji.

Samsona znajdziesz nocą w Dolnym Mieście. Mężczyzna stwierdzi, że Feynriela nie było stać na jego usługi, dlatego odesłal go do kapitana Reinera. Wygląda jednak na to, że ten ostatni chce dogadać się z templariuszami, by uzyskać za elfa jak najlepszą cenę - musisz oczywiście temu zapobiec. Jeszcze tej samej nocy udaj się do doków do wskazanego przez Samsona magazynu. W środku napotkasz wielu marynarzy oraz samego Reinera, który po śmierci pozostawi po sobie Krwiopuszcz - całkiem niezły sztylet. Natkniesz się także na kobietę, która chcąc uniknąć losu niewolnicy zamieni się w plugawca, zmuszając cię tym samym do zabicia jej. Co ciekawe, przy jej zwłokach znajdziesz List Thraska, dzięki czemu dowiesz się, że apostatka miała na imię Olivia i... była córką Sir Thraska. Odkrycie to zainicjuje zad. uzupełniające pt. Zagubiony list. Przeszukaj też wszystkie skrytki - w jednej ze skrzyń natrafisz na Mapę do kryjówki, która zaprowadzi cię do Mrokowiska i łowcy niewolników imieniem Danzig.

Tevinterczyk nie należy do zbyt dobrych partnerów w interesach; co więcej, będzie chciał zamienić ciebie i twoich kompanów w niewolników. Jeśli masz w drużynie Fenrisa, możesz pozwolić elfowi wydobyć z maga informacje, po czym puścić go wolno. W każdym innym wypadku będziesz zmuszony do walki z przybyszami, która jest dosyć łatwa - o ile odpowiednio szybko wyeliminujesz Danziga i sekundujących mu czarodziejów. Przy zwłokach Tevinterczyka znajdziesz Mapę do Okaleczonego Wybrzeża oraz kilka suwerenów w złocie. Jak już się pewnie domyślasz, twoim nastepnym krokiem jest dotarcie do jaskiń łowców niewolników mieszczących się właśnie na Okaleczonym Wybrzeżu.

Wewnątrz kawerny zmierzysz się z kilkoma grupami łowców najemników, aż w końcu natkniesz się na ich przywódcę - Variana Illithisa (4). Ten, gdy tylko cię zobaczy, przytknie ostrze do gardła Feynriela, nakazując ci odejście. To oczywiście nie wchodzi w grę, ale rozwiązań jest kilka:

  • Jeśli grasz łotrzykiem, możesz wybrać opcję dialogową "Nie potrzebuję się zbliżać" i tym samym rzucić sztyletem prosto w gardło Variana. To oczywiście sprokuruje walkę, która nie powinna sprawić ci większych trudności.
  • Jeśli masz w druzynie Varrika, możesz pozwolić mu mówić. Ten skłamie, że Feynriel jest synem wicehrabiego, co skłoni Variana do wypuszczenia go. W tym momencie będziesz mógł zdecydować, czy mimo wszystko chcesz zabić porywaczy, czy też puścić ich wolno i tym samym zyskać 3 suwereny "okupu".
  • Jeśli nie masz w drużynie Fenrisa (co zawsze kończy się walką), otrzymasz możliwość zapłaty za życie Feynriela. Uiszczenie 5 suwerenów sprawi, że spotkanie zakończy się w pokojowy sposób.
  • W każdym innym przypadku będziesz musiał walczyć z Varianem i jego ludźmi.

Po uwolnieniu Feynriela porozmawiaj z samym elfem. Możesz go teraz przekonać, by udał się do Kręgu Maginów lub do swoich ziomków w obozie pod Rozdartym Grzbietem - nie niesie to ze sobą właściwie żadnych konsekwencji fabularnych, choć, jak pewnie się domyślasz, decyzja ta będzie mieć wpływ na postawę twoich towarzyszy względem ciebie.

Na koniec wróć do Dolnego Miasta i opowiedz o wszystkim Arianni. W nagrodę za uratowanie syna otrzymasz 800 PD i Runiczny pierśceń ze srebrnorytu.

Dodatkowo, jeśli odesłałeś Feynriela do obozu Dalijczyków, przy najbliższej okazji będziesz mógł z nim tam porozmawiać i zgarnąć jeszcze 1 suwerena.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.