Krag maginów

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Eksploracja

Krąg maginów, kwatery uczniów

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age: Początek - DLC - Polowanie na czarownicę - Krąg maginów

1 - przejście (mapa świata).

2 - sypialnie uczniów.

3 - Sandal i Hadley. Krasnolud spełnia rolę kupca i zaklinacza. Hadley'a spotkasz tutaj niedługo po tym, jak powita cię przy wejściu do wieży.

4 - przejście do piwnic. Zostanie otwarte w trakcie wykonanywania głównego zadania.

5 - biblioteka. Znajdziesz tutaj półki z wieloma książkami, których dostępność jest zależna od indeksu (6).

5 - indeksy ksiąg. Do dyspozycji masz cztery spisy znajdujących się w bibliotece dzieł, z których każdy jest powiązany z czterema sekcjami tematycznymi. Warto zauważyć, że jeśli zmienisz aktualnie przeglądany indeks, sekcje z poprzednich list przestaną być dostępne aż do czasu ponownego wyboru danego indeksu. Jedyne wyjątki stanowią sekcje Tajemnych artefaktów (Mysterious Artifacts) oraz Historii (History), a to ze względu na fakt, że są one powiązane z wątkiem głównym historii.

Jednakże nie tylko te dwie sekcje powinny cię zainteresować. Poniższa lista przedstawia książki, których przeczytanie przyniesie ci pewne korzyści, a także powiązane z nimi sekcje oraz indeksy.

Indeks I:

  • Niestabilne roztwory (Unstable Solutions) -> Eksplodujące eliksiry Ellie (Ellie's Exploding Elixirs). Jeśli twoja główna postać posiada umiejętność Warzenia trucizn, dzięki tej księdze poznasz przepisy na Granaty rozpraszające, Granaty żywiołów i Bomby duchowe.
  • Potężne medykamenty (Potent Medicines) -> Okłady lecznicze Franny (Franny's Poultices Recipes). Jeśli twoja główna postać posiada umiejętność Ziearstwa, dzięki tej księdze poznasz przepisy na Doskonałe okłady lecznicze i Potężne eliksiry lyrium.
  • Zielarstwo dla początkujących (Beginner's Herbalism') -> Twoja wiedza o elfim korzeniu (This Is Your Brain on Elfroot). W środku znajdziesz 4 sztuki elfiego korzenia.

Indeks II:

  • Trening magów (Mage Training) -> Samoistne cuda, tom 3: Klątwy (Autonomous Prodigy, Volume 3: Hexes). Odblokuje sekcję Samodoskonalenie (Self-Improvement) w południowej części biblioteki.

Indeks III:

  • Broń maga (Mage Weaponry) -> Tworzenie kostura dla uczniów (Staff Construction for Apprentices). Wewnątrz księgi znajdziesz Mistrzowską runę bariery.
  • Zielarstwo dla ekspertów (Expert Herbalism) -> Regenerujące wywary: Tworzenie i destylacja (Restorative Draughts: The Creation and Destilation Thereof). W księdze tej znajdziesz Potężny wywar wytrzymałości.
  • Zoologia (Zoology) -> Mabari: Historia (Mabari: A History). Książkę tę możesz podarować swojemu psu, choć nie doprowadzi to w zasadzie do niczego.

Indeks IV:

  • Szkoła entropii (School of Enthropy) -> Destrukcja kontrolowana (Controlled Destruction). Jeśli zabierzesz oba znalezione w księdze przedmioty i udasz się do północnych sypialni (2), odnajdziesz "osłoniętą skrzynię", wewnątrz której pozostawiono ponad 8 suwerenów.

Inne:

  • Samodoskonalenie (Self-Improvement) -> Tom techniki: Skorzystaj lub strać (Tome of Technique: Use It Or Lose It). Wewnątrz znajdziesz Księgę technik tajemnych lub Księgę technik fizycznych - jest to zależne od klasy twojej głównej postaci.
  • Samodoskonalenie (Self-Improvement) -> Trening siły woli (The Willpower Workout). Przeczytanie tej księgi utworzy w północnej części biblioteki (4) Esencję siły woli. Jeśli ją zbadasz, otrzymasz +1 do Siły woli na stałe.

Krąg maginów, piwnice

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age: Początek - DLC - Polowanie na czarownicę - Krąg maginów, piwnica

7 - przejście na parter wieży Kręgu.

8 - zamknięte drzwi. Można je otworzyć jedynie od strony wschodniej.

9 - spaczeni strażnicy (Corrupted Sentinels), rozdarcia Zasłony (Veil of Tears).

10 - Statua.

11 - charakterystyczne urządzenie. Dzięki niemu twój mabari może zyskać bonusy w walce.

12 - skrzynia. Wewnątrz znajdziesz Patronacką runę tężyzny, Szaty Wyroczni oraz ponad 1 suweren w złocie.

Wątek główny

W wieży Kręgu przywita cię Hadley, Templariusz aktualnie odpowiedzialny za domenę magów. Mężczyzna pozwoli ci swobodnie poruszać się po pierwszym poziomie budowli, po czym odejdzie. Spotkasz go później przy zejściu do piwnicy (3).

Skieruj się do komnaty zawierającej indeksy ksiąg z biblioteki maginów. Choć na półkach znajdziesz wiele interesujących ksiąg (patrz dział "eksploracja"), to w tym momencie najbardziej interesują cię dwa tomy:

  • Katalog elfickich reliktów (Catalog of Elven Relics) znajdujący się w sekcji Tajemnych artefaktów (Myesterious Artifacts) w Indeksie I.
  • Tłumaczenie elfickich języków (Translating Elven Languages) znajdujący się w sekcji Historii (History) w Indeksie IV.

Po zapoznaniu się z obiema książkami podejdzie do ciebie Finn. Mag przedstawi się jako ekspert w dziedzinie Eluvianów (lub, jak sam je nazywa, "widzącego szkła") i zaproponuje pomoc w dalszych badaniach, w których wydatnie może pomóc znajdująca się w piwnicy statua. Już z Finnem w drużynie skieruj się do Hadley'a (3), który bez większów problemów użyczy ci klucza do podziemnej części wieży. Ostrzeże cię jednak, że ochraniający to miejsce strażnicy zachowują się ostatnio "dziwnie".

W piwnicy okaże się, że problem strażników (Corrupted Sentinels) wpływa także na statuę - musisz w pierwszej kolejności uporać się z kłopotliwymi stróżami. W sześciu miejscach (9) natkniesz się na grupy wrogo nastawionych strażników. Za każdym razem, gdy "zabijesz" jednego z nich pojawi się rozdarcie Zasłony (Veil of Tear), które powinieneś jak najszybciej zniszczyć. Kiedy tego dokonasz, dana grupa strażników powróci do normalnego funkcjonowania.

Po rozwiązaniu problemu wszystkich sześciu grup strażników udaj się na rozmowę ze Statuą (10). Dowiesz się od niej, że odnalezienie jednego Eluviana pomoże ci zlokalizować inne, a co za tym idzie - Morrigan. Nie obejdzie się jednak bez odprawienia specjalnego rytuału, do którego niezbędne będą fragment ze zniszczonego elfickiego lustra oraz Światła Arlathanu (Lights of Arlathan). Zdobycie ich zmusi cię do odwiedzenia Thaigu Cadasha i elfickich ruin - kolejność nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Przed opuszczeniem Kręgu nie zapomnij porozmawiać ponownie z Hadley'em, który w ramach podziękowania za rozwiązanie problemu strażników wręczy ci 3 suwereny.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.