Pozostałe zadania

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Poniżej znajdują się wszystkie zadania, które z jakiejś przyczyny (najczęściej z powodu problemów z "ulokowaniem" początku zadania) nie zostały przyporządkowane do innych poddziałów.

Nieokiełznany

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po skompletowaniu trzech wpisów do Kodeksu na temat "Nieokiełznanego".
Nagroda: 200 PD, długi miecz Wyjące ostrze, rękawice Chwyt Elementalisty, ponad 9 suwerenów w złocie i dodatkowe 5 suwerenów lub tarcza Mur Pustki
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Aby rozpocząć to zadanie, musisz skompletować trzy wpisy do Kodeksu na temat niejakiego "Niekiełznanego". Znajdziesz je:

Chwilę potem w dzienniku pojawi się zadanie. Wpis sugeruje, że powyższe informacje łączy osoba niejakiego Vlhma Madona, mieszkającego gdzieś w Denerim. Tam też się udaj.

Dom Madona mieści się w małej lokacji o nazwie "brudna boczna uliczka". Gdy wejdziesz do domostwa, jego mieszkaniec zamieni się w Gaxkanga Nieokiełznanego i po krótkiej wymianie zdań zaatakuje (swoją drogą, czy to imię wam kogoś nie przypomina... ?). Walka z tym przeciwnikiem nie należy do najłatwiejszych, bowiem potrafi on nie tylko rzucać na siebie potężne zaklęcia ochronne i uzdrawiać się, ale także ogłuszać, paraliżować i spowalniać członków twojej drużyny, z czego zresztą skrzętnie będzie korzystał. Jedyny sposób na wygranie tej potyczki to ciągłe usuwanie z nieumarłego chroniących go zaklęć, w czym najlepiej sprawdza się właściwy wszystkim templariuszom (w tym Alistairowi) talent "Oczyszczenie obszaru". Osamotniony i pozbawiony zaklęć ochronnych Gaxkang nie będzie zbyt długo stawiał oporu.

Gra jest zdecydowanie warta świeczki ze względu na łupy, jakie zdobędziesz po zabiciu potwora. Przy nim samym znajdziesz długi miecz Wyjące ostrze, a także, losowo, 5 suwerenów w gotówce (często) lub tarczę Mur Pustki (rzadko). Koniecznie zajrzyj także do sypialni Gaxkanga - w znajdującym się tam kufrze odkryjasz rękawice Chwyt Elementalisty oraz ok. 9 suwerenów w złocie.

Zadanie zostanie zaliczone w chwili śmierci "Nieokiełznanego", co jest również równoznaczne z otrzymaniem 200 PD.

Przyjaciele Rudej Jenny

Zleceniodawca: brak. Zadanie to rozpoczniesz po zabrania z ciała jednego z zabojców listu o poszukiwaniach "małego pomalowanego pudełka".
Nagroda: 3 suwereny, 100 PD.
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Zadanie to możesz rozpocząć przy okazji spotkania z Zevranem i jego antivańskimi Krukami, podczas przemieszczania się pomiędzy lokacjami. Po walce, przy ciele jednego z asasynów znajdziesz list informujący o poszukiwanach "małego pomalowanego pudełka".

Rzeczony przedmiot znajdziesz w komnacie Pierwszego Zaklinacza Irvinga, w wieży Kregu Maginów, z kolei adresata przesyłki w dzielnicy targowej Denetim, nieopodal sklepu "Cuda Thedas". Zapukaj do drzwi. Jeśli powiesz coś, "rozmowa" zakończy się. Zamiast tego, po prostu przekaż "cieniowi" pudełko - otrzymasz za to 3 suwereny i 100 PD. Nigdy nie dowiesz się jednak, kto zlecił zadanie, ani co znajdowało się wewnątrz pudełka.

Zapomniane wersety

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po zbadaniu "Starożytnych zaszyfrowanych zwojów" na parterze zburzonej świątyni.
Nagroda: 7 suwerenów, 50 srebrników i 100 PD lub 12 suwerenów, 50 srebrników i 100 PD.
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Eksplorując parter zburzonej świątyni możesz natknąć się na stertę zwojów, pośród których znajdziesz "Starożytne zaszyfrowane zwoje". Jeśli je podniesiesz, otrzymasz właśnie to zadanie.

Tajemnicze zwoje powinieneś pokazać siostrze Justynie, którą spotkasz pod świątynią w dzielnicy targowej Denetim. Kobieta będzie bardzo podekscytowana możliwością zbadania starego, tevinterskiego szyfru. Za oddanie jej zwojów otrzymasz 7 suwerenów, 50 srebrników i 100 PD. Jeśli zażądasz "dodatkowego zabezpieczenia", do twojej kiesy trafi jeszcze kolejne 5 suwerenów, czyniąc układ z duchowną bardzo intratnym. Niemniej, nigdy nie dowiesz się, co zapisano w zwojach.

Zbroja z łuski smoka/ze skróry smoczego jaszczura

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po znalezieniu pierwszej Łuski smoka.
Nagroda: jeden z zestawów pancerzy z łuski smoka.
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Eksplorując zburzoną świątynię przyjdzie ci zabić kilka smoczych jaszczurów, a być może nawet samego wielkiego smoka. Po ubiciu takiego gada, możesz z niego zdjąć łuski, co zapoczątkuje opisywane tutaj zadanie.

Sednem całej misji jest znalezienie kowala, który mógłby przekuć smoczą skórę w potężną zbroję. W całym Fereldenie jest tylko jeden dostatecznie dobry rzemieślnik - Wade, posiadający swój warsztat w dzielnicy targowej Denerim. Kiedy zaniesiesz mężczyźnie łuski, ten będzie tak podekscytowany możliwością pracy na tym rzadkim materiale, że zaoferuje stworzenie zbroi za darmo. I tu jest haczyk, bowiem na tę propozycję nie warto przystawać. Już wyjaśniam dlaczego.

Otóż Wade potrafi tworzyć pancerze "zwykłe" oraz "ulepszone". Jak łatwo się domyślić, "ulepszona" wersja zbroi jest znacznie bardziej opłacalna, jednak aby taką otrzymać, Wade musi nabrać odpowiedniej praktyki, za co już będziesz musiał zapłacić 10 suwerenów (jeśli każesz kowalowi przyłożyć się do pracy przy pierwszej zbroi) lub 20 suwerenów (jeśli każesz mu się przyłożyć się przy drugiej zbroi). Zapłacić musisz tylko raz, tak więc zdecydowanie lepiej zrobić to przy okazji pierwszgo zlecenia. Uszeregujmy fakty.

Na początku zamów dwa zestawy Zbroi ze skóry smoka, za pierwszy dodatkowo płacąc 10 suwerenów. Wade w ten sposób nabierze potrzebnego doświadczenia, jednak do wykonania zlecenia będzie potrzebował trochę czasu - musisz opuścić dzielnicę targową i ponownie tu wrócić, by móc odebrać pancerz. Rzemieślnik wręczy ci:

  • Zestaw Zbroi ze skóry smoka
  • Zestaw Ulepszonej zbroi ze skóry smoka

Następny krok to zlecenie Wade'owi wykonanania zbroi ze smoczych łusek. W tym wypadku masz do wyboru trzy warianty, w zależności od tego, jak ciężki ma być pancerz. Tym razem nie musisz już nic płacić, ani nawet czekać - kowal dostarczy towar chwilę po złożeniu zamówienia. Do wyboru są:

  • Zestaw Ulepszonej zbroi płytowej ze smoczej kości - wymaga od posiadacza siły na poziomie 42 pkt.
  • Zestaw Ulepszonej ciężkiej zbroi ze smoczych łusek - wymaga od posiadacza siły na poziomie 38 pkt.
  • Zestaw Ulepszonej zbroi ze smoczej skóry - wymaga od posiadacza siły na poziomie 34 pkt.

Pamiętaj, że jeśli nie zapłaciłeś Wade'owi przy okazji pracy nad pierwszymi dwoma zbrojami, zamiast powyższych zestawów będziesz mieć do wyboru:

  • Zestaw Zbroi płytowej ze smoczej kości - wymaga od posiadacza siły na poziomie 42 pkt.
  • Zestaw Ciężkiej zbroi ze smoczych łusek - wymaga od posiadacza siły na poziomie 38 pkt.
  • Zestaw Zbroi ze smoczej skóry - wymaga od posiadacza siły na poziomie 34 pkt.

Na koniec warto dodać, że po wykonaniu dwóch pierwszych pancerzy wspólnik Wade'a, Herren, odmówi ci sprzedaży swoich towarów, bowiem w skutek pracy kowala nad twoimi zleceniami ich spółka straciła wielu stałych klientów. W związku z tym, że pomocnik Wade'a posiada w swojej ofercie kilka naprawdę ciekawych przedmiotów (zwłaszcza po dostawie, mającej miejsce po zyskaniu przez Szarą Straż dwóch sprzymierzeńców), warto wstrzymać się z zamawianiem pancerzy do czasu wykupienia od Herrena wszystkich interesujących cię przedmiotów.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.