Arena

Solucja i poradnik gry TES IV: Oblivion

Arena to ulubiona rozrywka mieszkańców Imperial City. Przychodzą tu obstawiać i oglądać walki najwspanialszych wojowników Tamriel, gladiatorów walczących na śmierć i życie. Rywalizacja odbywa się między dwiema drużynami: niebieskich i żółtych. Każdy pojedynek to starcie dwóch wojowników tej samej rangi, więc wynik nigdy nie jest przesądzony. Walki możesz obstawiać u Hundolina, przed wejściem. Stawki to 25, 50 lub 100 smoków. Jeśli wygrasz, dostaniesz dwa razy tyle.

Przystąpienie

Być może podejmiesz decyzję o przyłączeniu się do wojowników Areny. Walki te to jednak dość ciężki kawałek chleba (jeśli oczywiście nie gra się na poziomie -100...), więc zastanów się. Zgłosić się musisz do Owyna, Blademastera Areny. Przebywa on cały czas w Arena Bloodworks. Nie będzie cię poważnie traktował, przynajmniej na początku - musisz dowieść, że jesteś coś wart, wygrywając walki.

Nim wyjdziesz pierwszy raz na arenę, Owyn szczegółowo poinformuje cię o zasadach, jakie tu panują. Otóż:

  1. By stoczyć walkę, musisz mieć na sobie zbroję z Areny, tj. Arena Heavy/Light Raiment. W innej nie wolno ci wyjść. Zbroja jest zaklęta, nie możesz więc jej ulepszyć.
  2. Możesz mieć własną broń, tarczę i hełm.
  3. Nie wolno ci zabierać przedmiotów pokonanych przeciwników.
  4. W czasie walki możesz obrać dowolną taktykę, zwarcie, dystans, magia, możesz nawet zatruwać broń czy przywoływać potwory - co tylko chcesz, ważne, żebyś przeżył.
  5. Walki odbywają się między 9 am, a 9 pm.
  6. Po każdej walce możesz umyć się wodą z ołtarza przy wyjściu, odnowi on twoje siły.
  7. Zawsze, gdy jesteś gotowy do kolejnej walki, zamelduj to Owynowi.

Poniżej znajdziesz charakterystykę przeciwników, z którymi przyjdzie cis toczyć bój o daną rangę.

Rangi

Pit Dog

  1. Wysoki Elf, długie ostrze, tarcza. Nagroda: 50 septimów
  2. Cesarski, długie ostrze, tarcza. Nagroda: 50 septimów
  3. Argonianin, łucznik. Nagroda: 100 septimów oraz awans na stopień Brawler

Brawler

  1. Nord, topór jednoręczny, tarcza. Nagroda: 100 septimów
  2. Dwie siostry Bosmerki, jedna z łukiem, druga z claymorem. Nagroda: 100 septimów
  3. Khajiit, topór. Nagroda: 150 septimów, awans na stopień Bloodletter

Bloodletter

  1. Redgard, buława lub miecz. Nagroda: 150 septimów
  2. Bretonka, krótkie ostrze. Nagroda: 150 septimów
  3. Mroczny Elf, łuk i miecz, tarcza. Nagroda: 200 septimów, awans na stopień Myrmidon

Myrmidon

  1. Leśny Elf, zaklęty sztylet Shimmerstrike. Nagroda: 200 septimów
  2. Wysoki Elf, długie ostrze, tarcza. Nagroda: 200 septimów
  3. Ork, topór dwuręczny. Nagroda: 250 septimów, awans na stopień Warrior

Warrior

  1. Nordyjka, długie ostrze, tarcza. Nagroda: 250 septimów
  2. Wysoki Elf, mag, długie ostrze. Nagroda: 250 septimów
  3. Orczyca, młot. Nagroda: 300 septimów, awans na stopień Gladiator

Gladiator

  1. Trzech argoniańskich więźniów, dwóch walka wręcz, trzeci jednoręczne ostrze. Nagroda: 300 septimów
  2. Khajiit, długie ostrze, tarcza. Nagroda: 300 septimów
  3. Breton, długie ostrze. Nagroda: 350 septimów, awans na stopień Hero

Hero

  1. Cesarski, Akaviri longsword, z Ostrzy. Nagroda: 350 septimów
  2. Wysoki Elf, mag, mistrz destrukcji, tarcza odbijająca zaklęcia. . Nagroda: 350 septimów
  3. Yellow Team Champion: Nordyjka, długie ostrze, tarcza + Bloodletter, łuk + Pit Dog, mag. Po twojej stronie dzik Porkchop. Nagroda: 500 septimów, awans na stopień Champion

Champion

Jeżeli masz ochotę zostać Grand Championem, musisz wyzwać na pojedynek Gray Prince'a (Agronaka gro-Maloga), który nosi ten tytuł od 10 lat. W tym celu udaj się najpierw do Ysabell, każe ci ona wybrać sobie pseudonim, pod którym będziesz znany... jeśli oczywiście uda ci się wygrać, w co, rzecz jasna, nikt nie wierzy.

Do wyboru masz: Spellslinger, Iron Maiden/Sir Slaughter, Tamriel Terror, Dragonheat, The Butcher, Shadowstep, The Black Arrow, Skullcrusher, The Divine Avenger, The Messenger Of Death, The Crimson Blade, Man o'War/Lady Luck. Matrona Areny powie ci jeszcze, że jeśli jakimś cudem wygrasz, masz jej przynieść zbroję Gray Prince'a, a w zamian dostaniesz swoją własną. Na tę szczególną walkę możesz też wejść z własnym ekwipunkiem (nie musisz już mieć na sobie śmiesznego wdzianka Areny). Teraz możesz udać się do Agronaka i wyzwać go.

To, co się teraz wydarzy, zależy od tego, czy wcześniej zrobiłeś zadanie, o które prosił cię Gray Prince, czy nie. Jeśli odkryłeś prawdę o pochodzeniu Agronaka, ten po prostu pozwoli ci się zabić.

Jeśli zadania nie wykonałeś, walka będzie wyglądała jak wszystkie poprzednie, będziesz musiał go pokonać na normalnych zasadach, a nie jest on łatwym przeciwnikiem.

Z chwilą zabicia Agronaka, staniesz się nowym Grand Championem.

Póki co, nie ma w Cyrodiil śmiałków, chcących cię pokonać, dlatego Ysabel, wykorzystując twoją sławę, organizuje dla ciebie walki ze zwierzętami i bestiami. Raz na tydzień możesz zgłosić się do niej i odbyć taką walkę. Ysabel dobrze płaci, a stworzenia, z którymi masz się zmierzyć, będą coraz silniejsze, proporcjonalnie do twojego poziomu postaci.

  1. poziom 1 - 5: dzik / dzik + wilk / 2 wilki + goblin piechur
  2. poziom 6 - 8: goblin berserker / 2 trolle / 2 berserkery + troll
  3. poziom 9 - 11: lew / 2 lwy / 2 lwy + spriggan
  4. poziom 12 - 14: niedźwiedź / 2 minotaury / 2 minotaury + niedźwiedź
  5. poziom 15 - 17: ogr / 2 ogry / 2 ogry + lądowy dreugh
  6. poziom 18+ : 1 / 2 / 3 minotaur lordy

W ten sposób podtrzymujesz swoją sławę, ludzie cię kochają i tłumnie przychodzą na twoje walki. Dlatego też sam możesz nieźle na nich zarobić. Stawka będzie tym większa, im więcej stworzeń zdecydujesz się pokonać. Ten quest się nie kończy, co tydzień możesz więc występować na Arenie jako niepokonany Grand Champion.


Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.