Wstęp

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Akt II rozpoczniesz jako Henselt, władca Kaedwen, roszczący sobie prawo do Górnego Aedirn. Wraz ze swoim doradcą, czarodziejem Detmoldem, oraz poznaną we Flotsam Shealą de Tancarville będziecie zmierzać na spotkanie z miejscowymi szlachcicami. Ich żądania odstąpienia spornego terytorium będą dość wysokie, jednak twoja odpowiedź nie będzie mieć tutaj większego znaczenia. Najtwardszą negocjatorką okaże się bowiem Saskia Smokobójczyni - prawa ręka księcia Stennisa i bohaterka ludu, która nie zamierza oddać Górnego Aedirn bez walki. Ostatecznie dojdzie do pojedynku lub większego starcia - efekt będzie jednak ten sam. Henselt rozbije na kamieniu głowę kapłana Olcana i tym samym aktywuje potężną klątwę.

W tym samym czasie Geralt, Roche oraz reszta Niebieskich Pasów przybiją do brzegu. Przed obozem Kaedweńczyków Wiedźmin i dowódca temerskich agentów zostaną zatrzymani przez dziesiętnika Zyvika. Ten weźmie Geralta na celownik kuszy i odmówi otwarcia bram. Roche będzie próbował pertraktować, ale gdy Biały Wilk zobaczy chmury gromadzące się nad miejscem spotkania władców, rzuci znak Quen i pobiegnie sprawdzić, co się stało. Temerczyk podąży zaraz za nim.

Wówczas rozpocznie się pierwsze zadanie w tym Akcie - Preludum do wojny: Kaedwen. Jego celem będzie przedostanie się przez obszar otoczony klątwą i odeskortowanie Henselta do obozu Kaedweńczyków. W misji tej wydatnie pomoże ci Detmold, którego zaklęcie ochronne będzie torowało drogę przez upiorne pole bitwy.

Po przekroczeniu bram obozu i audiencji u Henselta Detmold zaprosi cię do swojego namiotu. Uzyskasz wówczas dużo informacji na temat klątwy, a kolejnych informacji udzieli ci także sam król. To zaowocuje nowym, długim zadaniem pt. Klątwa krwi. Jego celem będzie zdjęcie klątwy, którą władca Kaedwen został obłożony przez umierającą na stosie Sabrinę Glivissig, a w dalszej perspektywie także zlikwidowanie upiornej Mgły.

Zarówno w kaedweńskim forcie, jak i w mieszczących się w jego okolicy burdelu oraz obozie Niebieskich Pasów powinieneś znaleźć sporo różnych rozrywek. Bez względu na to, czy szukasz okazji do sprawdzenia swoich pięściarskich umiejętności, czy też szczęścia w kościanym pokerze, chętnych nie zabraknie. Zasięgnięcie języka tu i ówdzie pozwoli ci również zdobyć nieco gotówki przy rozwiązywaniu problemów żołnierzy. Spożytkować ją będziesz mógł np. u "podejrzanego kupca", którego spotkasz przy wieży, o rzut beretem od namiotu rozkoszy Madam Karoll. Mężczyzna może dostarczyć ci kilka interesujących przedmiotów oraz schematów, choć nie powinieneś liczyć na preferencyjne ceny.

Podczas swoich wędrówek pamiętaj o tym, by nie wchodzić na obszar obłożony klątwą - oczywiście nie licząc zadań, których będzie to celem. W normalnych okolicznościach upiory Mgły posiadają sporo PŻ i zadają potężne obrażenia, dlatego nie masz szans na to, by samodzielnie przedostać się na drugą stronę spowitego klątwą terytorium.

Nie zapomnij, by przed próbą zdjęcia klątwy w zadaniu Wieczna bitwa dokonać wszystkich niezbędnych zakupów, a także wykonać wszystkie interesujące cię misje poboczne - po powrocie z Mgły obóz zostanie zwinięty, co uniemożliwi ci robienie czegokolwiek innego, niż kontynuowanie głównego wątku fabularnego.

Powodzenia!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.