Różdżki

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Berło Absorpcji

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Berło Absorpcji

To berło działa jak magnes, przyciągając czary każdego rodzaju (magów i kapłanów). Następnie niweluje ich efekty. Zaabsorbowana magia musi zostać skierowana na postać posiadającą ów przedmiot. By uaktywnić tę zdolność, użytkownik musi użyć różdżki, a ona będzie go chronić przez najbliższe cztery rundy albo aż do zniknięcia absorpcji.

Pręt wchłonie dziewięć poziomów zaklęć (i może chronić przed czarami aż do dziewiątego poziomu). Każde jej użycie kosztuje jeden ładunek.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Absorpcja zaklęć na cztery rundy kosztem jednego ładunku.

Może używać: Kapłan, Mag
Gdzie?: Dostaniesz je od Vithala, za pomoc przy eksploracji portali mieszczących się w Podmroku.

Różdżka Ataków Magicznych [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Tarcze - Rózdżka Ataków Magicznych

Może się to wydawać ironiczne, ale te różdżki cieszą się wśród czarodziejów zarówno dużym zainteresowaniem, jak i są przez nich darzone nienawiścią. Dzięki nim można pozbawić każdego wrogiego maga obrony, ale każdy czarodziej zdaje sobie też sprawę z tego, że broń tę można wykorzystać przeciwko niemu.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Rzuca Wyłom (zużywa 1 ładunek)
  2. Rzuca Przeszywającą magię (zużywa 1 ładunek)

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Gdzie?: Można ją zdobyć w trzech miejscach w Twierdzy Strażnika: zabrać ją z jednego z regałów na poziomie II, odebrać ją magowi-Tieflingowi rezydującemu w jednej z komnat na poziomie III lub zabrać z jednego ze stołów w siedzibie githyanki na poziomie IV.

Berło Dostojnej Potęgi

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Berło Dostojnej Potęgi

Berło to, nazywane również Gniewem Trzech Króli, choć nie kojarzone z imieniem żadnego konkretnego władcy, zostało prawdopodobnie wykonane w roku 1090 KD. Wykorzystano je podczas Bitwy Kości, ale po której stronie, nie wiadomo, ponieważ znaleziono je wśród martwych po większej potyczce. Trzy przyciski aktywizują jego magię: pierwszy przemienia je w straszliwą zaczarowaną Wekierę, drugi w hipnotyzujące Płomienne ostrze, a trzeci w haczykowatą Włócznię. Tylko wojownicy potrafią odpowiednio wykorzystać tę egzotyczną mieszankę broni.

PARAMETRY:

Berło może zmienić się w dowolną z poniższych broni. Każda z nich może z powrotem stać się berłem.

Wekiera +2
Obrażenia: +2
TraK0: +2
Specjalne: Cel musi wykonać rzut obronny na magię (modyfikator +5) albo dostanie się pod działanie czaru strach na 4 rundy.

Płomienny Długi Miecz +1
Obrażenia: +1
TraK0: +1
Specjalne: Cel musi wykonać rzut obronny na magię (modyfikator +5) albo zostanie unieruchomiony na 5 rund.

Włócznia +3
Obrażenia: +3
TraK0: +3
Specjalne: Cel musi wykonać rzut obronny na magię (modyfikator +6) albo otrzyma 2K4 pkt. magicznych obrażeń.

Może używać: Wojownik
Gdzie?: Znajdziesz ją w skarbcu Sahauginów w Mieście Grot.

Berło Zmartwychwstania

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Berło Zmartwychwstania

Berło to umożliwia kapłanowi rzucenie Zmartwychwstania na martwą osobę, jakby posiadał on poziom wymagany do rzucenia tego zaklęcia. Nie wymaga żadnego odpoczynku, ponieważ to berło obdarza życiem. Każde użycie wymaga jednego ładunku.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Zmartwychwstanie (1 ładunek)

Może używać: Kapłan
Gdzie?: Jest w siedzibie Mekratha w kanałach pod Dzielnicą Świątynną; sprzedaje je także Ribald z "Targu Przygód" mieszczącego się na Promenadzie Waukeen.

Różdżka Błyskawic

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Błyskawic

Właściciel różdżki może wypuścić z niej 6 błyskawic. Przechodząc przez ofiarę, błyskawica zadaje 3K6 obrażeń lub połowę po rzucie przeciw różdżkom. Rani wszystkich na swojej drodze i zawraca, jeżeli napotka na przeszkodę przed pokonaniem całego dystansu. Różdżką można wybrać 6 różnych celów.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Błyskawica uderza w cel

Obrażenia: 3K6 (połowa po rzucie przeciw różdżkom)
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: wszystko na drodze błyskawicy
Nie może używać: Wojownik, Bard, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Cudów

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Cudów

Tylko ci, którzy mają w sobie żyłkę hazardzisty mają odwagę użyć tej różdżki w trakcie bitwy. Gdy ją się uruchomi, w najlepszym wypadku jest nieprzewidywalna, w najgorszym, samobójcza. Kapryśny mag Malimak stworzył ją jako dar dla swego rywala, choć raczej miał to być dowcip, niż coś, co miało faktycznie zaszkodzić. W jaki sposób zareagował na to obdarowany, nie wiadomo, choć Malimak w niedługi czas potem zmarł. Należy jej używać ostrożnie albo wcale.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Przy każdym użyciu różdżki generowany jest losowy efekt.

Gdzie?: Jest w siedzibie Illithidów znajdującej się w kanałach pod Dzielnicą Świątynną.

Różdżka Magicznych Pocisków

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Magicznych Pocisków

Po uaktywnieniu, różdżka wystrzeliwuje pocisk magicznej energii, który bezbłędnie trafia w cel. Dotyczy to także wrogów, biorących udział w walce wręcz. Przeciwnik musi być widoczny dla osoby używającej różdżki (może też zostać wykryty innymi metodami), aby można było go zaatakować. Jeżeli znajduje się za prawie całkowitą osłoną, taką jak np. otwory strzelnicze, pocisk może nie trafić w cel.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. 1 magiczny pocisk, który uderza w cel

Obrażenia: 1K4 +1
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: 1 istota
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Niebios

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Niebios

Różdżka ta tworzy słup ognia, który opada z niebios i uderza w ofiarę. Płomienie zadają nieszczęśnikowi 6K8 obrażeń (jedynkę traktuje się jak dwójkę), jeżeli nie wykona rzutu obronnego przeciwko różdżkom. Jeżeli rzut będzie udany ofiara otrzyma tylko połowę obrażeń. Różdżka może zostać użyta tylko określoną ilość razy. Po wyczerpaniu tego limitu ulega zniszczeniu.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Słup ognia uderza w cel

Obrażenia: 6K8 (połowa po udanym rzucie na różdżki)
Zasięg: 40 metrów
Obszar działania: 1 istota
Nie może używać: Wojownik, Bard, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Odwrócenia [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Tarcze - Rózdżka Odwrócenia

Ten potężny artefakt umożliwia wojownikowi szybkie usunięcie magicznej obrony dowolnego wrogiego maga. Przedmiot ten jest poszukiwany zwłaszcza przez Zabójców Czarodziei.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Umożliwia rzucanie Rubinowego promienia odwrócenia (1 ładunek na użycie)

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Gdzie?: Do kupienia u Carrasa w jaskini przemytników w Amkethran.

Różdżka Ognia

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Ognia

Ta różdżka tworzy olbrzymią kulę ognia, która opada na wybrany obszar (w odległości do 40 metrów) i eksploduje tak, jak to ma miejsce w przypadku czaru Ognista Kula. Płomienie zadają 6K6 punktów obrażeń, ale wszystkie 1 są traktowane, jak 2. Ofiary mogą wykonać rzut przeciw różdżkom, aby otrzymać tylko połowę obrażeń. Druga moc różdżki jest zbliżona do działania czaru Płomienie Agannazara, który wysyła strumień ognia w stronę ofiary zadając jej 6K6 +6 obrażeń, lub połowę po rzucie przeciwko różdżkom.

PARAMETRY:

Zdolność 1:
Efekt: jak czar Ognista Kula
Obrażenia: 6K6 (połowa po rzucie przeciw różdżkom)
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: w promieniu 10 metrów

Zdolność 2:
Efekt: jak czar Płomienie Agannazara
Obrażenia: 6K6+6 (połowa po rzucie przeciw różdżkom)
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: 1 istota

Nie może używać: Wojownik, Kapłan, Druid, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Paraliżu

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Paraliżu

Po uaktywnieniu, różdżka wystrzeliwuje cienki błękitnawy promień na odległość do 30 metrów. Trafiona istota, musi wykonać rzut przeciw różdżkom, aby uniknąć ogłuszenia, trwającego 10 rund.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Ogłusza ofiarę, jeżeli nie wykona rzutu przeciw różdżkom z modyfikatorem -4

Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: 1 istota
Czas trwania: 10 rund
Nie może używać: Wojownik, Druid, Kapłan, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Przekleństw [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Tarcze - Rózdżka Przekleństw

Ta różdżka pozwala w jednej chwili oślepić, ogłuszyć ofiarę, a także sprawić, że nie będzie ona w stanie wydobyć z siebie głosu. Jednak najgroźniejszą właściwością tego przerażającego narzędzia jest fakt, że każdy może go użyć.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Rzuca na ofiarę Ociemniałość, Głuchotę i Ciszę, 1 ładunek (udany rzut obronny neguje wszystkie efekty)

Gdzie?: Znajdziesz ją w stawie, w siedzibie illithidów, na IV poziomie Twierdzy Strażnika; w jej posiadaniu jest również Sendai, z którą zmierzysz się na VI poziomie jej enklawy.

Różdżka Przywołania Potwora

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Paraliżu

Ta różdżka przyzywa potwory o wartości 12 Kostek. Pojawiają się na obszarze działania i atakują wrogów osoby, która je wezwała. Pozostaną tu do czasu, gdy czar przestanie działać lub śmierci. Istoty te nie testują swojego morale; znikają po zabiciu. Jeżeli nie ma żadnych przeciwników, a mag może się z nimi porozumieć, mogą one wykonać jego inne rozkazy.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Przyzywa 12 kostek potworów

Zasięg: 6 metrów
Czas trwania: 2 tury
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Snu

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Snu

Ta różdżka wysyła złoty promień przeciwko celom. Jeżeli ofiary nie wykonają rzutu przeciw różdżkom, wpadną w głęboki, katatoniczny sen, który trwa 5 tur.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Ofiara zasypia, jeżeli nie wykona rzutu przeciw różdżkom

Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Czas trwania: 2 tury
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Strachu

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Strachu

Różdżka strachu wypełnia przerażeniem serca wszystkich istot, które znajdują się w zasięgu jej działania. Panika ta nie jest jednak nie do odparcia, wyjątkowo dzielni bohaterowie mogą oprzeć się magii. Jak wszystkie różdżki, różdżka strachu może zostać użyta tylko ograniczoną ilość razy przed zniszczeniem.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Sprawia, że wrogowie uciekają ze strachu, jeżeli nie wyjdzie im rzut obronny przeciw magii

Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Czas trwania: 15 rund
Nie może używać: Wojownik, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Ucznia

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Ucznia

Ta różdżka została wykonana dla ciebie przez twoich czeladników. Może rzucać trzy różne czary, z których każdy pochodzi z innego źródła żywiołu. Wygląda na to, że różdżki tej można użyć 50 razy.

Gdzie?: Jej wykonanie możesz zlecić swoim uczniom (Twierdza Czarodzieja).

Różdżka Zabójczej Chmury

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Zabójczej Chmury

Różdżka ta emituje bąble parowe, które płynąc w powietrzu w kierunku celu eksplodują w postaci śmiertelnej chmury szkodliwego gazu, która rozszerza się i wypełnia powierzchnię o promieniu około 20 stóp. Chmura natychmiast zabija dowolne stworzenie posiadające nie więcej niż 4HD bez rzutu obronnego. Każde stworzenie dysponujące 5-6HD musi wykonać rzut obronny lub dać się zabić. Natomiast stworzenia posiadające więcej niż 6HD otrzymują obrażenia od 1 do 10 za każdą rundę, w czasie której przebywają w chmurze. Chmura ulega rozrzedzeniu po około 1 kolejce.

PARAMETRY:

Efekt: 1-10 obrażeń na rundę

  1. 1-4 Kostki: Natychmiastowa śmierć, bez rzutu obronnego
  2. 5-6 Kostki: Rzut obronny przeciw czarom lub natychmiastowa śmierć

Zasięg: 20 metrów
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Czas trwania: 1K4 rundy
Nie może używać: Wojownik, Kapłan, Druid, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Różdżka Zimna

Baldur's Gate 2 - Różdżki - Różdżka Zimna

Kolumna białych kawałków kryształu zostaje wystrzelona w kierunku celu. Temperatura w jej wnętrzu jest zabójcza i zadaje 8K6 obrażeń (wszystkie 1 traktowane jak 2), lub połowę po rzucie przeciw różdżkom.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Kolumna lodu uderza w cel

Obrażenia: 8K6 (połowa po rzucie przeciw różdżkom)
Zasięg: 30 metrów
Obszar działania: 1 istota
Nie może używać: Wojownik, Kapłan, Druid, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.