Nekker jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Uważajcie, waszmoście, bo pod mostem zalęgły się nekkery. Jak przejedziecie w grupie, bez zatrzymywania się, nie ma się czego bać. Ale jeśli wam ośka w wozie pójdzie, jeśli was tam ostawią... Zamknijcie oczy i módlcie się do Melitele.
– Kurt Hammerbach, strażnik miejski z Vengerbergu
Pojedyńczy nekker jest niegroźny. Pięć jest już niebezpiecznych. Dziesięć będzie w stanie zabić nawet doświadczonego woja. Szczególnie groźne są większe, silniejsze osobniki, zwane wojownikami, oraz rzadsza odmiana nekkerów, czyli stuchacze.
Nekkery i stuchacze żyją w ciemnych lasach, wilgotnych parowach i zacienionych kotlinach, w koloniach liczących od kilkunastu do kilkudziesięciu osobników. Leża zakładają w głębokich jamach, połączonych wąskimi tunelami. Są w stanie przemieszczać się błyskawicznie tymi korytarzami w obrębie kolonii i jej najbliższego otoczenia.
Nekkery uderzają zawsze całym stadem, z zasadzki. Starają się jak najszybciej otoczyć ofiarę i odciąć jej drogę ucieczki. Na szczęście ich atak jest przeważnie niezorganizowany, jako że nekkery nie grzeszą odwagą, a poszczególne osobniki wahają się chwilę, zanim przemogą strach i rzucą się na wroga. Walcząc z nimi, można wykorzystać ów moment niezdecydowania, zabijając jak najszybciej co bardziej zuchwałe sztuki, a w drugiej kolejności atakując te, które trzymały się z tyłu.
Gatunki:
- Hagubman
- Nekker wojownik
Słabości:
Łupy:
- Krew nekkera
- Mniejszy niebieski mutagen
- Mniejszy zielony mutagen
- Oko nekkera
- Pazur nekkera
- Serce nekkera
Występowanie: lasy, jaskinie
Powiązane zadania:
- Czego się nie robi dla złota
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota III
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły niedźwiedzia III
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły niedźwiedzia IV
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły wilka IV
- Przeklęty magazyn
- Zlecenie: Bestia z Hindarsfjall
- Złoto głupców
Jak walczyć? Pojedyncze nekkery są w zasadzie niegroźne. Problem polega na tym, że przeważnie atakują w liczbie kilku do kilkunastu osobników, starając się otoczyć ofiarę. W ruch idą przede wszystkim ich pazury. Ataki te można parować i kontrować, lecz na wszelki wypadek warto korzystać również ze Znaku Quen.
W walce ze stadkiem nekkerów świetnie sprawdzają się obszarowe wersje Znaków Aard i Igni, a także petardy w rodzaju Północnego Wiatru i Gwiazdy Tańczącej. Sprawa wygląda balanie łatwo: obalić/podpalić/zabić możliwie jak najwięcej potworów już przy pierwszym uderzeniu, a w międzyczasie zabrać się za resztę. Więcej uwagi warto poświęcić jedynie nekkerom wojownikom, którzy są nieco twardsi i silniejsi od zwykłych osobników, co sprawia, że powinni być eliminowani w pierwszej kolejności.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!