Złoto głupców

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wstęp

Zadanie to możesz otrzymać od Jontka, którego spotkasz we wsi Sworoń. Nalezy jednak zaznaczyć, że misja jest dostępna dopiero po zainstalowaniu darmowego pakietu DLC.

Eksploracja

Wieś Sworoń

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Velen / Ziemia Niczyja - Zadania poboczne - Złoto głupców - Wieś Sworoń

1 - wieś Sworoń.

2 - "Dom Wieprza".

Opis

Kiedy zajdziesz do wsi Sworoń, zastaniesz ją niemal pustą. Niemal, ponieważ natkniesz się tam jedynie na trójkę bandytów pieczących prosiaka oraz gardłującego przy nich chłopa imieniem Jontek. Mężczyźni zaoferują ci kawałek pieczystego, ale chłopak nie będzie dawał za wygraną krzycząc, że "pieką Bożenkę". W końcu bandyci postanowią pobić Jontka - musisz zainterweniować, inaczej zadanie się nie rozpocznie. Spotkanie skończy się walką, jednakże trójka bandytów (poz. 4) nie powinna stanowić żadnego zagrożenia.

Gdy będzie po wszystkim, porozmawiaj z Jontkiem. Chłopak powie ci, że świnie "są magiczne". Wejdź do któregokolwiek domu i zbadaj jedną z nich. Geralt ze zdziwieniem stwierdzi, że chłop miał rację. Odszukaj go i zapytaj o to, co się stało. Jontek wyjaśni, że wszyscy mieszkańcy wsi poza nim udali się do pobliskiej jaskini i... Zamienili się w świnie. Musisz zbadać sprawę osobiście. Zabierz od Jontka klucz i ruszaj w drogę.

Wspomniany przez chłopaka "Dom Wieprza" jest położony na wschód od wsi, za pobliskimi wzgórzami (3). Przed wejściem czeka cię szybka rozprawa z kilkoma bandytami (poz. 4). Kolejnych zbirów (poz. 4) spotkasz w środku. W końcu dotrzesz do masywnych drzwi. Zdobyty od Jontka klucz będzie pasował jak ulał.

Użyj wiedźmińskich zmysłów, by odkryć, że wieśniacy próbowali coś z jaskini wyciągnąć. W następnym pomieszczeniu zobaczysz ogromny posąg świni, a przy tym spotkasz jednego z przemienionych chłopów. Geralt spostrzeże, że prosiak rozumie, co się do niego mówi. Po krótkiej pogawędce uda ci się ustalić, że masz przed sobą zielarza Igora, choć on sam nie pomoże ci za wiele w rozwikłaniu zagadki. Podejdź do ołtarza. Geralt zauważy, że musiało znajdować się na nim złoto, które najwyraźniej "wyparowało" - i prawdopodobnie to właśnie to wywołąło klątwę. Porozmawiaj ponownie z Igorem, by potwierdzić swoje przypuszczenia, a następnie wróć do wioski.

Kiedy znów zawitasz do Sworonia, Jontek i jego świnie będą atakowane przez sforę wilków. Rozpraw się z drapieżnikami i porozmawiaj z chłopakiem. Okaże się, że ten na szczęście ukrył zrabowane złoto. Każ mu je przynieść, podczas gdy ty będziesz musiał wcielić się w rolę pasterza świń. Przejdź sie po domach we wsi i korzystając ze Znaku Aksji zmuś trzodę, by ruszyła w stronę młyna. Kiedy zahipnotyzujesz całą dziewiątkę, również udaj się pod wiatrak. Stamtąd wspólnie z Jontkiem wyruszycie w stronę jaskini.

Po drodze wasza mała "karawana" zostanie napadnięta prze stado nekkerów (poz. 4). Rozpraw się z nimi bacząc, by nie zabiły świń. Kiedy zabijesz potwory, wraz z Jontkiem i świniami zostaniecie przeniesieni do jaskini, gdzie klątwa zostanie zdjęta.

Mieszkańcy podziękują ci za pomoc, ale też szybko znajdą kozła ofiarnego w osobie niepełnosprawnego chłopa. Możesz stanąć w jego obronie i zastraszyć mieszkańców Sworonia lub pozwolić, by rozegrali sprawę po swojemu. W tym pierwszym przypadku nie otrzymasz żadnej nagrody, w drugim zainkasujesz 100 novigradzkich koron. Tak czy owak zadanie zostanie zaliczone.

Zanim opuścisz świątynię, zanurkuj w znajdującym się tam zbiorniku wodnym. Na jego dnie odkryjesz kufer z losowymi przedmiotami, w tym dwoma schematami. Przeszukaj również kufer znajdujący się naprzeciwko ołtarza, a natrafisz na Schemat: Ulepszony stalowy miecz wiedźmińskiego cechu kota, którego zdobycie jest częścią zadania pobocznego Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota II. Na szczęście złupienie tcyh skrytek nie zakończy się dla ciebie przemianą w świnię.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.