Lustrzane odbicie

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Przysługa w kwestii prochu.

Eksploracja

Tereny łowne varterrali

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - Akt II - Zad. towarzyszy - Lustrzane odbicie - Tereny łowne varterrali

1 - wyjście na Rozdarty Grzbiet.

2 - stos kości. Pośród nich znajdziesz Polerowany amulet ze świerkowego drewna.

3 - zwłoki łowczyni Radhy. Kiedy się do nich zbliżysz, zostaniesz zaatakowany przez grupę pająków jaskiniowych i pająków-os. Po walce z ciała Dalijki zabierz Amulet Radhy, który jest niezbędny do ukończenia zadania Szacunek dla poległych.

4 - zwłoki łowcy Harshala. Znajdziesz przy nich Amulet Harshala, który jest niezbędny do ukończenia zadania Szacunek dla poległych.

5 - orichalcum. Gdy się do niego zbliżysz, wpadniesz w zasadzkę pająków jaskiniowych. Po pokonaniu ich zbadaj metal, za co otrzymasz 200 PD.

6 - lśniący pył. Jest to składnik niezbędny do warzenia trucizn i tworzenia bomb. Za jego zdobycie otrzymasz 200 PD.

7 - kufer. Jeśli uda ci się złamać "standardowy" zamek, w środku znajdziesz pierścień o nazwie Znak riviańskiego proroka.

8 - zwłoki łowcy Chandana. Znajdziesz przy nich Amulet Chandana - ostatni z niezbędnych do ukończenia misji Szacunek dla poległych.

9 - Pol.

10 - grzyb głębinowy. Jest to składnik niezbędny do tworzenia bomb i warzenia eliksirów. Za jego zdobycie otrzymasz 200 PD.

11 - varterral.

12 - stos skarbów. Wśród nich znajdziesz m.in. sztylet Złotą działkę oraz ponad 5 suwerenów w złocie.

Opis

Podczas wizyty w domu Merrill w Dolnym Mieście elfka pokaże ci eluvian, który jej klan odnalazł w lesie Brecilian (historia ta została opowiedziana w "początku" dalijskiego elfa w grze Dragon Age: Początek). Czarodziejka próbuje go naprawić, jednak aby się to udało, niezbędny jest arulin'holm - specjalne narzędzie, które jest w posiadaniu Opiekunki Marethari. Rzecz w tym, że stosunki pomiędzy Merrill a przywódczynią klanu są dosyć napięte, dlatego niezbędna będzie twoja pomoc. Bez względu na to, co odpowiesz, zadanie zostanie zaakceptowane, choć i tak możesz zdobyć kilka pkt Przyjaźni (będąc miłym i skłonnym do pomocy) lub Rywalizacji (odnosząc się do planów elfki niechętnie).

Opiekunkę Marethari spotkasz oczywiście w obozie Dalijczyków u stóp Rozdartego Grzbietu. Stara Dalijka wyjawi, że stwór znany jako varterral zabił ostatnio trójkę łowców z klanu, w związku z czym możliwa jest następująca umowa: odnajdziesz amulety zmarłych elfów i zlikwidujesz potwora, a w zamian za to otrzymasz arulin'holm. Nie masz innej opcji, niż przystanie na tę propozycję. To zainicjuje zadanie Szacunek dla poległych, którego cel jest całkowicie zbieżny z misją pt. "Lustrzane odbicie", dlatego też wykonasz oba questy jednocześnie.

Wejście na "tereny łowne varterrali" znajdziesz na północny-zachód od obozu. Wewnątrz czeka cię kilka walk z grupami różnego rodzaju pająków, jednak nie powinieneś mieć żadnego problemu z ich pokonaniem. Natkniesz się także na zwłoki wspomnianych łowców (3, 4 i 8), z których koniecznie zabierz amulety. Przy końcu labiryntu jaskiń spotkasz też Pola (9). Elf ucieszy się na twój widok - przynajmniej dopóki nie zobaczy Merrill, w związku z czym ucieknie w przeciwną stronę, prosto do leża varterrala (11). Nie zdążysz go już uratować.

Varterral jest dosyć trudnym przeciwnikiem, jednak posiada tylko dwa naprawdę groźne ataki, których unikanie zapewni ci sukces. Pierwszy z nich polega na strącaniu stalaktytów, które zadają olbrzymie obrażenia; jeśli więc zauważysz małe kamyczki nad głową członków swojej drużyny, usuń ich jak najszybciej z tego miejsca, ponieważ za chwilę niebo może zwalić im się na głowę - i to dosłownie. Drugi groźny atak to biała maź, jaką potwót wypluwa od czasu do czasu i która zadaje obrażenia wszystkim postaciom znajdującym się w obszarze jej działania, dlatego kiedy varterral "splunie", usuń szystkie zagrożone postaci z atakowanej przestrzeni. Poza tym staraj się trzymać swoje słabsze postaci w bezpiecznej odległości od potwora, dzięki czemu unikną innych ataków obszarowych.

Śmierć varterrala zapewni ci ok. 2600 PD oraz Nienaruszoną łuskę z grzbietu, której potrzebujesz, by ukończyć Zadania zielarza. Przy resztkach potwora znajdziesz także długi łuk Upadek na granicy. Merrill z kolei podbiegnie do zwłok Pola, zadręczając się pytaniem, dlaczego przed nią uciekł. Jeśli będziesz dla elfki wyrozumiały, zyskasz pkt Przyjaźni; agresywna postawa zapewni ci pkt Rywalizacji.

Po zakończeniu rozmowy skieruj się w stronę wyjścia. Po drodze będziesz musiał stoczyć jeszcze kilka bitew z grupami nieumarłych, w tym Mroźną zmorą, która będzie oczekiwać cię przy samym wylocie z jaskini (1). Kiedy się jej pozbędziesz, przy jej resztkach znajdziesz całkiem niezły kostur o nazwie Pycha.

Na koniec wróć do Opiekunki Marethari. Dalijka zgodnie z umową odda w twoje ręce arulin'holm i poprosi, byś zastanowił się dwa razy, zanim oddasz go Merrill. Masz kilka opcji do wyboru i każda z nich będzie skutkować odmiennym rozłożeniem pkt Przyjaźni/Rywalizacji u twoich towarzyszy:

  • Możessz od razu oddać Merrill artefakt.
  • Możesz odmówić wydania Merrill narzędzia, a następnie zmienić zdanie.
  • Możesz dwukrotnie odmówić wydania arulin'holmu elfce.

Bez względu na twoją decyzję, za ukończenie misji otrzymasz 1000 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.