Wstęp
Zadanie to otrzymasz od Wicehrabiego Dumara, zaraz po ukończeniu misji Przysługa w kwestii prochu.
Eksploracja
Kryjówka sir Varnella
1 - punkt startowy.
2 - skrzynia. Jeśli złamiesz "standardowy" zamek, w środku znajdziesz sztylet>Szydło.
3 - Sir Varnell.
4 - pudło. Wewnątrz znajdziesz Jej rycerską tarczę (prezent). Jeśli ją zabierzesz, rozpoczniesz zadanie Jej rycerska tarcza.
5 - przejście do mapy świata.
Opis
Wicehrabia oznajmi, że delegacja qunari "rozpłynęła się w powietrzu" chwilę po tym, jak przyjęto ją na audiencji u władcy Kirkwall. Więcej informacji może posiadać seneszal Bran, który z kolei stwierdzi, że we wszystko musi być zamieszana straż miejska. Na początek powinieneś zasięgnąć języka tam, gdzie zawsze - czyli w tawernie "Pod wisielcem". Po drodze zajrzyj do obozowiska qunari w dokach i powiadom o wszystkim Arishoka - zwiększysz w ten sposób szanse na zdobycie Osiągnięcia "Godny rywal".
W dobrze znanym ci lokalu natkniesz się na Orwalda Samochwałę i jego kompanów. Jakby potwierdzając genezę swojego przydomku, mężczyzna nie omieszka głośno wspomnieć o porwanych qunari i dużej ilości złota, jaką on i jego ludzie otrzymali za to zlecenie. Jeśli masz w drużynie Avelinę i pozwolisz jej przesłuchać Orwalda, unikniesz walki - w przeciwnym wypadku zdobycie informacji będzie od ciebie wymagało pobicia przywódcy najemników i jego kompanii. Tak czy inaczej dowiesz się, że butny kondotier otrzymał to lukratywne zlecenie od Templariusza z pieczęcią Wielkiej Kapłanki, co jest rzeczą dosyć podejrzaną. Jeśli pokonałeś najemników w walce, to przed opuszczeniem tawerny przeszukaj ich zwłoki - możesz znaleźć m.in. pancerz Strażnik Enasalina (jeśli Hawke jest łotrzykiem) i Skórzany pas seneszala.
Kolejnym miejscem, jakie powinieneś odwiedzić, jest budynek Zakonu. Tam spotkasz swoją starą znajomą - Petrycję, wywyższoną do rangi "Matki". Kobieta stwierdzi, że wie o porwaniu, jednak zrzuci winę na "nielojalnego" Templariusza Sir Varnella. Rycerza można znaleźć w jego kryjówce nieopodal Mrokowiska - tam też się udaj.
Będąc już w samej kryjówce staniesz się świadkiem sceny, na której Sir Varnell torturuje członków delegacji qunari podczas swojej przemowy do tłumu fanatyków. Jeśli w trakcie gry wybierałeś często "agresywną" kwestię dialogową, możliwe, że wybranie jej w trakcie rozmowy z Templariuszem pozwoli ci na dołączenie do jego fanatyków. W przeciwnym wypadku bez względu na to, co powiesz, staniesz się (przynajmniej formalnie) stronnikiem qunari.
Jeśli sprzymierzysz się z Sir Varnellem, qunari uwolnią się z łańcuchów i zaatakują, podczas gdy tłum rozbiegnie się - rycerz pomoże ci jednak w walce. Jeżeli natomiast zostaniesz sojusznikiem qunari, delegacja zginie, zaś tobie przyjdzie stoczyć bój z Sir Varnellem oraz całą rzeszą fanatyków. Bitwa ta nie należy do najprostszych, bowiem Templariusz potrafi zadawać potężne ciosy, a liczba wrogich radykałów, choć z reguły dość słabych, jest ogromna. Pewną wskazówką może być wycofanie się do okolic punktu startowego (1) - wówczas kolejne fale fanatyków będą nadchodzić z tego samego kierunku, a to umożliwi wykończenie ich przy pomocy zaklęć obszarowych. Na koniec przy zwłokach Sir Varnella znajdziesz całkiem dobrą tarczę - Rzeczną falę.
Po bitwie na miejscu zjawi się sam Wicehrabia. Władca będzie mocno zaniepokojony tym, co się stało i zapyta cię o następne posunięcie. Możesz mu doradzić dwa różne ruchy:
- Spalenie ciał qunari, by ukryć ślady tortur. W efekcie rozpoczniesz nowe zadanie - Kombinator.
- Przekazanie zwłok qunari. W ten sposób znów zyskasz uznanie w oczach Arishoka, zwiększając swoje szanse na Osiągnięcie "Godny rywal".
Bez względu na twoją ostateczną decyzję, za ukończenie zadania otrzymasz 3 suwereny oraz 1000 PD. Warto odwiedzić jeszcze Matkę Petrycję (w budynku Zakonu) i Arishoka (w obozowisku w dokach). Jeśli wyjawisz przywódcy qunari prawdę, jeszcze abrdziej baliżysz się do Osiągnięcia "Godny rywal".
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!