Wyzwolenie Skyrim

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Ulfrika Gromowładnego zaraz po ukończeniu misji Bitwa o Białą Grań.

Opis

Po zdobyciu Białej Grani Gromowładni zamierzają wykorzystać swoją przewagę i doprowadzić do ostatecznego obalenia Cesarskich w Skyrim. Aby tego dokonać, będziesz musiał wykonać serię mini-zadań, które składają się na opisywaną tutaj misję. Rozkazy będziesz otrzymywał oczywiście od Galmara Kamiennej-Pięści.

Falkret: Ratunek z Fortu Neugrad

Na początek musisz udać się do obozu Gromowładnych w Falkret, który znajduje się na południe od Białej Grani. Galmar opowie ci o Gromowładnych jeńcach, którzy są przetrzymywani w Forcie Neugrad. Twoim celem będzie uwolnienie więźniów, w czym pomoże ci kilku norskich zwiadowców.

Udaj się w pobliże fortecy i odszukaj dowódcę zwiadu, Ralofa. Mężczyzna przedstawi ci swój plan: masz przedostać się do środka podwodnym przejściem, uwolnić jeńców i uciekać na zewnętrzny dziedziniec, gdzie reszta Gromowładnych będzie cię osłaniać. Możesz przystać na propozycję Ralofa lub ją zupełnie zignorować. Koniec końców musisz po prostu zabić Cesarskich, odbić swych pobratymców i przejąć warownię.

Kiedy spełnisz wszystkie powyższe wymogi, porozmawiaj ponownie z Ralofem, a następnie wróć do Ulfrika. Wódz Gromowładnych nagrodzi cię losową bronią i znacząco podwyższy twój status w armii, dzięki czemu uzyskasz zgodę na zakup posiadłości w Wichrowym Tronie. Jeśli jesteś zainteresowany i posiadasz wolne 12 tys. septimów, porozmawiaj na ten temat z Jorleifem.

Pogranicze: Przymusowy trybut

Tym razem udaj się do obozu Gromowładnych na Pograniczu, który znajduje się w górach nieopodal Smoczymostu. Galmar opowie ci o zarządcy Grodu Podkamień, Raereku, który sekretnie wciąż wyznaje wiarę w Talosa. Kamienna-Pięść zechce, abyś znalazł na to dowody, co pozwoli Gromowładnym zmusić szlachcica do współpracy.

Udaj sie do Grodu Podkamień w Markarcie i włam się do komnaty Raereka. W szafce natkniesz się na Grawerowany amulet Talosa należący do Raereka. Naszyjnik pokaż właścicielowi, a ten od razu stanie się bardziej rozmowny. Raerek wyjawi ci informację o dostawie srebra i broni, która właśnie wyruszyła w stronę Samotni. Czym prędzej zawiadom o tym Galmara.

Zgodnie z przypuszczeniami Kamienna-Pięść rozkaże przejęcie ładunku i wskaże ci miejsce spotkania z oddziałem Gromowładnych. Ruszaj na miejsce. Zwiadowcom znów będzie przewodził Ralof. Nord powie ci, że wóz z ładunkiem znajduje się nieopodal i zasugeruje plan jego przejęcia. Możesz przystać na jego warunki lub zasugerować, że sam poradzisz sobie najlepiej. Tak czy inaczej wszyscy Cesarscy muszą zginąć, zaś ładunek siłą rzeczy trafi w twoje ręce. Zamelduj o tym Galmarowi, a uzyskasz należny żołd oraz kolejne rozkazy.

Pogranicze: Bitwa o Fort Sungard

Galmar stwierdzi, że nadeszła najwyższa pora, by Gromowładni przejęli Fort Sungard. Udaj się na miejsce, gdzie już będzie czekał na ciebie oddział norskich żołnierzy. Tym razem nie spotkasz wśród nich Ralofa, więc nie będzie żadnego planu. Kiedy tylko dołączysz do wojowników, ci od razu zaatakują twierdzę. Bitwa będzie trwać do momentu, gdy zabijesz odpowiednią liczbę Cesarskich. Wówczas reszta ucieknie, a fort zostanie oficjalnie przejęty przez Gromowładnych.

Na koniec udaj się do Pałacu Królów, by złożyć raport Ulfrikowi. Otrzymasz awans, kolejny losowy przedmiot oraz nowe rozkazy.

Hjaalmarch: Fałszywy front

Na początek musisz odwiedzić obóz Gromowładnych w Hjaalmarch, który jest ulokowany mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Morthal a Gwiazdą Zaranną. Galmar powie ci, że chciałby wysłać fałszywe rozkazy do cesarskiego oficera w pierwszym z wymienionych miast, jednakże aby to zrobić, musi najpierw poznać prawdziwe plany Legionu. Twoim celem jest zatem odszukanie cesarskiego kuriera i odebranie mu przesyłki.

Udaj się do Smoczymostu lub Rorikstead i porozmawiaj z miejscowym szynkarzem. Użyj perswazji, łapówki lub zastraszania, a dowiesz się, że cesarski kurier kursuje na trasie pomiędzy wymienionymi miasteczkami. Możesz zatem poczekać na niego na miejscu lub ruszyć w pościg - sugeruję tę drugą opcję, bowiem wówczas unikniesz kłopotów z prawem. Kurier nie odda przesyłki po dobroci, więc będziesz musiał go zabić. Zabierz dokumenty i zanieś je do Galmara.

Porucznik Gromowładnych naniesie odpowiednie "poprawki", po czym rozkaże ci zanieść dokumenty do legata Taurinusa Duilisa, który rezyduje w Komnacie Wysokiego Księżyca w Morthal. Dostarcz przesyłkę Cesarskiemu, a ten nagrodzi cię 5 septimami. Następnie wróć do Galmara, który wręczy ci znacznie większą sumę.

Hjaalmarch: Bitwa o Fort Śnieżny Jastrząb

Po raz kolejny będziesz musiał poprowadzić Gromowładnych do szturmu na Cesarską warownię - tym razem będzie to Fort Śnieżny Jastrząb. Tak jak wcześniej, aby zakończyć operację sukcesem, musisz zabić odpowiednią liczbę Legionistów. Gdy tego dokonasz, skieruj się do Pałącu Królów i zdaj Ulfrikowi raport. Otrzymasz kolejny awans oraz nowe rozkazy.

Biel: Bitwa o Fort Dunstad

Jest to kolejna operacja odbicia twierdzy z rąk Cesarskich. Jednakże zadanie to otrzymasz tylko w przypadku, gdy w trakcie misji Niekończąca się pora roku Legion przejął kontrolę nad Bielą.

Rift: Bitwa o Fort Zielony Mur

Jest to kolejna operacja odbicia twierdzy z rąk Cesarskich. Jednakże zadanie to otrzymasz tylko w przypadku, gdy w trakcie misji Niekończąca się pora roku Legion przejął kontrolę nad Riftem.

Zimowa Twierdza: Bitwa o Fort Kastav

Jest to kolejna operacja odbicia twierdzy z rąk Cesarskich. Jednakże zadanie to otrzymasz tylko w przypadku, gdy w trakcie misji Niekończąca się pora roku Legion przejął kontrolę nad Zimową Twierdzą.

Haafingar: Bitwa o Fort Hraggstad

Skieruj się do położonego nieopodal Smoczymostu obozu Gromowładnych i porozmawiaj z Galmarem. Otrzymasz zadanie odbicia kolejnej warowni - tym razem chodzi o Fort Hraggstad, którego przejęcie otwiera drogę do Samotni. Jak zwykle poprowadź Gromowładnych do ataku, a gdy zwyciężysz, wróć do Galmara. Kamienna-Pieść powie ci, że Ulfrik przybył wraz z wojskiem pod mury stolicy Skyrim. Nadszedł moment ostatecznej rozprawy z Cesarskimi.

Haafingar: Bitwa o Samotnię

Od tego momentu nie będziesz mógł korzystać z szybkiej podróży do Samotni, zatem na miejsce spotkania z Ulfrikiem musisz dotrzeć pieszo lub konno. Przywódca Gromowładnych wygłosi krótką przemowę, która zagrzeje jego ludzi do walki, po czym wezwie do ataku. Ruszaj wraz z innymi do miasta.

Podobnie jak w przypadku bitwy o Białą Grań, tak i teraz czeka cię przebijanie się przez barykady oraz pojedynki z licznym Cesarskim garnizonem. Po trupach wrogów zmierzaj stopniowo w stronę Zamku Dour. Wewnątrz zmierzysz się z gen. Tulliusem oraz legat Rikke, lecz w walce pomogą ci Ulfrik oraz Galmar. Po bitwie Ulfrik pozwoli ci zabić Tulliusa. Możesz to zrobić lub odmówić. W tym drugim przypadku wódz Gromowładnych osobiście pozbawi życia Cesarskiego dowódcę.

Gdy będzie już po wszystkim, Ulfrik wręczy ci losową, zaklętą broń oraz poprosi, abyś towarzyszył mu podczas przemowy do żołnierzy. Nie musisz tego robić, lecz warto, by poznać konsekwencje swych działań. Wódz postanowi oszczędzić jarl Elisif i pozostawić ją na stanowisku. Zadecyduje również, że to moot wybierze kolejnego Wielkiego Króla Skyrim. Koniec przemowy Ulfrika będzie równoznaczny z zakończeniem wojny domowej w norskiej prowincji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.