Teoria spisku

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zaraz po audiencji u Henselta kończącej misję Preludium do wojny: Kaedwen Detmold poprosi cię do swojego namiotu. Rozmowa z nim zapoczątkuje to zadanie.

Opis

Czarodziej opowie ci o sytuacji w wojsku Henselta, która jest daleka od ideału. Wewnątrz armii działa frakcja wywrotowców sprzeciwiająca się woli władcy i z tą Detmold chciałby się rozprawić - oczywiście z twoją pomocą. Symbolem rozpoznawczym spiskowców są kwadratowe monety z wizerunkiem ryby. W zamian za pomoc czarodziej obieca ci udzielić dodatkowych informacji na temat klątwy, która będzie drugim głównym tematem rozmowy. Po jej zakończeniu otrzymasz trzy nowe misje: Klątwa krwi, Symbol odwagi i Wieczna bitwa.

O spisku możesz rozmawiać z niemal każdym żołnierzem stacjonującym w obozie Kaedweńczyków, jednak nie ma to większego sensu. Nowe informacje uzyskasz wykonując zadania Rzeźnik z Cidaris i W piwie prawda - wystarczy wykonać jedno z nich, ale warto zająć się oboma. Wówczas dowiesz się, że przywódcą spiskowców jest niejaki Vinson Traut, zaś ich siedziba znajduje się w burdelu nieopodal obozu. Co więcej, żeby spotkać się z przywódcami spisku, trzeba najpierw poprosić o usługi Świszczącej Zosii, a następnie powiedzieć kobiecie, że chcesz, by jej "uśmiech rozwarł bramy raju".

Informacje te możesz zanieść do Detmolda, który przed eskapadą do kryjówki konspiratorów przydzieli ci czwórkę lojalnych żołnierzy. Nie jest to jednak koniecznie - równie dobrze możesz udać się na spotkanie z Trautem w pojedynkę.

Udaj się więc do burdelu i postępuj zgodnie z powyższą instrukcją. Świszcząca Zosia zaprowadzi cię do klapy w podłodze, dzięki której zejdziesz do jednej z piwnic stojącej nieopodal wieży. Tam spotkasz Trauta; co więcej, noszącego na sobie zbroję Seltkirka. Mimo usilnych próśb Geralta, mężczyzna nie będzie chciał załatwić sprawy polubownie. Jeśli zabrałeś z obozu żołnierzy Detmolda, walka z konspiratorami powinna pójść gładko. Walcząc w pojedynkę możesz mieć nieco więcej problemów, bowiem pomieszczenie, w którym przyjdzie ci walczyć, nie należy do szczególnie dużych, a naprzeciw ciebie stanie kilku wrogów. Niemniej, z pomocą znaków Aard i Yrden powinieneś wyjść z opresji najwyżej z kilkoma zadrapaniami.

Po walce koniecznie przeszukaj zwłoki Trauta. Znajdziesz przy nich wspomniany już pancerz Seltkirka - jest niezbędny do ukończenia misji Symbol odwagi. Natrafisz także na poemat pt. Henselt albo kokota, którego autorem jest... Jaskier. Opuść piwnicę i udaj się na spotkanie z minstrelem.

Jaskra spotkasz teraz wewnątrz obozu, blisko zachodniej bramy. Bard niespecjalnie przejmie się tym, że w przypadku zdemaskowania autora tekstu może zostać oskarżony o zdradę i stracony, dlatego zamierza dalej być heroldem opozycjonistów Henselta. Nie przemówisz do rozumu, więc po prostu kontynuuj zadanie.

O szczęśliwym zakończeniu sprawy Trauta poinformuj Detmolda. Czarodziej przyzna ci 300 orenów nagrody, jednak możesz odmówić jej przyjęcia i stwierdzić, że ten "nigdy nie zrozumie, dlaczego". Mimo wszystko zadanie nie zostanie zakończone. Będziesz je kontynuował później, jednak dopiero po ukończeniu misji Klątwa krwi, Zabójcy królów i Wieczna bitwa.

Po ukończeniu ostatniego z wyżej wymienionych zadań obudzisz się w burdelu. Jaskier wyjaśni ci, że gdy odpoczywałeś, wydarzyło się całkiem sporo. Henselt, dzięki schwytaniu niejakiego Kirima, dowiedział się o całym spisku i kazał Detmoldowi przystąpić do akcji, co rozpoczęło festiwal tortur i śmierci. Władca Kaedwen następnie zebrał wojska i wyruszył pod mury Vergen. Tymczasem Roche zniknął na kilka dni, by wypełnić jakąś tajną misję. To wzbudzi pewne podejrzenia Geralta. Kluczowa okaże się jednak informacja, że liderzy konspiracji mają się spotkać w chatce na klifie na płd-zach od obozu. Wiedźmin odprawi Jaskra, po czym zdecyduje się spotkać z przywódcami spisku. Wizyta w chatce jest twoim kolejnym celem.

Na miejscu zastaniesz Roche'a z kikoma kaedweńskimi szlachcicami. Ci odmówią kontynuowania działalności konspiracyjnej z powodu pustej kiesy temerskeigo agenta - prawdziwego przywódcy anty-Henseltowskiego spisku. Gdy nobliwi panowie odejdą, by dołączyć do oblężenia, Geralt zdradzi Roche'owi informację o schwytaniu Kirima. Temerczyk stwierdzi, że mężczyzna był jednym z jego zaufanych ludzi, w związku z czym mógł wydać wszystkich konspiratorów. Wspólnie podejmiecie decyzję, że trzeba szybko udać się do obozu Niebieskich Pasów, by ostrzec kompanów.

Obozowisko Temerczyków okaże się jednak puste. Spotkacie tam tylko kobietę, która powie, że wszyscy członkowie Niebieskich Pasów zostali zaproszeni na "ucztę" z okazji schwytania spiskowców. Po chwili z namiotu wyłoni się zaś kilku wrogo nastawionych kaedweńskich żołnierzy. To nie wróży nic dobrego. Zabij ich i czym prędzej ruszaj za Rochem do obozu Kaedweńczyków.

Na miejscu przywita was kolejny oddział ludzi wiernych Henseltowi - tym razem znacznie liczniejszy. Wykorzystaj dużą przestrzeń i stopniowo eliminuj kolejnych wrogów. Następnie udaj się za Rochem do kantyny. Tam spełnią się najgorsze przewidywania - wszyscy członkowie Niebieskich Pasów, poza Ves, zostali powieszeni. Kobieta próbowała ich ratować pozwalając Henseltowi, by ją zgwałcił, jednak to nie miało żadnego znaczenia. Pałający żądzą mordu Roche postanowi ruszyć tropem Henselta i zabić wszystkich napotkanych Kaedweńczyków. Geralt i Ves nieco pohamują jego zamiary. Wspólnie postanowicie, by udać się do Vergen i wspomóc obrońców miasta w walce z armią Henselta. W tym momencie niniejsze zadanie zostanie zakończone, zaś główny wątek opowieści będzie kontynuowany w ramach misji Atak na Vergen.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.