Pozostałe przedmioty

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Butla Ifrita

Baldur's Gate 2 - Inne - Butla Ifrita

Gdy potrze się tę buteleczkę, pojawi się ifrit. Zaatakuje on każdego przeciwnika właściciela tego przedmiotu, jednakże nie zostanie tu dłużej niż dziesięć rund. Jeśli zostanie zabity, butelka znika i jest stracona na zawsze.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przyzywa ifrita.

Gdzie?: Do kupienia u Taquee w Targowie; możesz ją również ukraść od dżina używając kradzieży kieszonkowej.

Figurka Czarnego Pająka

Baldur's Gate 2 - Inne - Figurka Czarnego Pająka

Ta figurka czarnego pająka mieści się na twojej dłoni. Gdy wypowie się rozkaz, figurka ożywa jako pół-inteligentny pająk o imieniu Kitthix. Pająk będzie słuchał rozkazów swego pana przez okres trwania zaklęcia albo do momentu, kiedy zostanie zabity. Po pięciu minutach, niezależnie od tego, czy przeżył, czy nie, figurka wraca do normalnego kształtu. Następny raz można go przyzwać dopiero następnego dnia.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przyzywa wielkiego pająka na 5 minut. Pająk potrafi w trakcie walki pojawiać się i znikać. Posiada także umiejętność Zaplątanie w Pajęczynę, dzięki której może wystrzelić strumień sieci w stronę jednego celu. Jeśli cel nie wykona rzutu obronnego, zostanie powstrzymany na 2 rundy. Ugryzienie Kitthixa jest trujące.

Gdzie?: Jest w posiadaniu Drowki imieniem Pai'na przebywającej w pajęczym kokonie w katakumbach Dzielnicy Cmentarnej.

Figurka Księżycowego Psa

Baldur's Gate 2 - Inne - Figurka Księżycowego Psa

Jest to Figurka Cudownej Mocy, która przyzywa z eteru psa księżycowego Cerebusa. Cerebus usłucha właściciela figurki, jeśli taka będzie jego wola. W przeciwieństwie do innych podobnych figurek, Cerebus służy dzięki pragnieniu walki ze złem i przyczyniania się do zwycięstwa prawości, a nie jest spętany magią przedmiotu.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Cerebusa można przyzwać raz na dzień, na pięć minut i posiada on następujące wrodzone moce:
    - Zew księżycowego psa: możliwy do użycia raz na każde wezwanie, rani i wzbudza strach we wrogach, którzy są źli, jednocześnie rozpraszając strach i rzucając Ochronę przed Złem na członków drużyny.
    -Leczące liźnięcie: leczy 8 PŻ oraz zarazę, głuchotę, ślepotę i truciznę.
    -Wzrok księżycowego psa: księżycowy pies dostrzega wszystkie (a tym samym je rozprasza) formy iluzji oraz niewidzialności, wykrywając w okolicy wszystkie pułapki i zło.
    -Ulepszona niewidzialność: jak zaklęcie
    -Lustrzane odbicie: trzy razy dziennie, jak zaklęcie

Gdzie?: Jest nagrodą za wykonanie ostatniego zadania w "twierdzy" łowcy.

Figurka Shakti [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Figurka Shakti

Ta statuetka przedstawia gladiatora, trzymającego w obu rękach miecz. Budząc figurkę, właściciel może się sam na pewien czas przeistoczyć w wojownika w niebieskiej zbroi, władającego magicznym krótkim mieczem.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Można jej użyć raz dziennie
    Czas trwania: 4 rundy
    KP przyjmuje wartość -5
    Użytkownik podlega Przyspieszeniu ruchów
    Atak odbywa się dwa razy na rundę. Miecz to broń +4, a jego użytkownik walczy nim tak, jak gdyby miał dwie gwiazdki biegłości w mieczach krótkich.

Nie może używać: Wojownik
Gdzie?: Jest własnością Kisera Jhaeri'ego, którego będziesz miał okazję poznać podczas jednego z zadań w Saradush.

Figurka Złotego Lwa

Baldur's Gate 2 - Inne - Figurka Złotego Lwa

Ta mała figurka to doskonała replika miniaturowego lwa. Gdy wypowiedziane zostanie odpowiednie słowo, lew rośnie do zwyczajnych proporcji, stając się żyjącym, oddychającym olbrzymim kocurem. Słucha on poleceń właściciela. Pozostaje żywy przez pięć minut, albo do chwili, kiedy zostanie zabity, w której to chwili znowu staje się figurką.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przyzywa lwa na 5 minut.

Gdzie?: Jest nagrodą za wykonanie ostatniego zadania Ducha Lasu.

Granat fragmentacyjny [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Granat fragmentacyjny

Ta czaszka może być wystrzelona na wroga przez Wielką metalową różdżkę. Eksploduje ona wieloma odłamkami po zbliżeniu się wroga i spowoduje obrażenia wszystkich, którzy znajdą się w polu rażenia.

Gdzie?: Patrz dział "Zagadka pantalonów".

Księga Nieskończonych Czarów

Baldur's Gate 2 - Inne - Księga Nieskończonych Czarów

Ta prastara księga skrzypi, gdy ją otwierasz. Każda strona Księgi Nieskończonych Czarów zawiera zaklęcie opisane słowami laika, wystarczająco prostymi, by zrozumiał i mógł je rzucić złodziej, kapłan albo nawet wojownik. Każde zaklęcie na stronie może być rzucone raz dziennie.

Drugim zadaniem księgi jest zmienianie stron. Dzięki temu można znaleźć lepsze zaklęcie. Jednak, gdy strona zostanie przewrócona, poprzednie zaklęcie zostaje bezpowrotnie stracone, chyba że pojawi się ponownie.

Czary możliwe do wylosowania: Płonące Dłonie, Błyskawica, Śmierdząca Chmura, Wezwanie Wiwerny, Odbicie Czaru, Dalekowzroczność, Prawdziwe Widzenie, Ochrona przed Złem, Niewidzialność, Ognista Kula.

Gdzie?: Jest w posiadaniu mieszkającego w Brynnlaw Adepta Pertha.

Okulary Identyfikacji

Baldur's Gate 2 - Inne - Okulary Identyfikacji

Noszenie tych okularów umożliwia właścicielowi odkrywanie, czym są naprawdę magiczne przedmioty. Właściwe instrukcje służące do aktywizacji badanych obiektów pojawiają się jako unoszące się słowa przed daną osobą. Okularów można użyć trzy razy dziennie. Działają mniej więcej tak jak pergamin czaru Identyfikacja, czyli żeby ich użyć trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy na przedmiocie. Pojawi się menu, z którego trzeba wybrać opcję "zwój". Przedmiot zostanie zidentyfikowany.

Gdzie?: Możesz je kupić u Arledriana przebywającego na piętrze domu Gaelana Bayle'a w slumsach Athkatli.

Podręcznik do glinianego golema [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik do glinianego golema

Odnaleziona strona zawiera tekst wyjaśniający, jak wykorzystać podręcznik, by na pewien czas stworzyć sługę z gliny, który będzie ślepo wykonywać rozkazy swego twórcy. Aby jednak zrozumieć tekst tej księgi, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przywołuje glinianego golema na 10 rund

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.

Podręcznik do kamiennego golema [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik do kamiennego golema

Tak jak glina jest bardziej wytrzymała od ciała, tak kamień jest trwalszy od gliny. Dodane strony znacznie zwiększyły magiczne własności księgi. Aby jednak zrozumieć jej tekst, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przywołuje kamiennego golema na 10 rund

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.

Podręcznik do olbrzymiego golema [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik do olbrzymiego golema

Teraz, kiedy Podręcznik na temat golemów odzyskał ostatnią stronę, można wykorzystać pełny zakres mocy w nim zawartej. Aby jednak zrozumieć jego tekst, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie można rzucić zaklęcie Olbrzymi golem (patrz poniżej)

    Po pierwsze atakuje wszystkich wrogów, znajdujących się w polu widzenia.
    Po drugie działa jako magiczna tarcza dla czarodzieja, absorbując wszystkie obrażenia od walki bezpośredniej, otrzymane przez niego w czasie do 5 uderzeń. Jeśli rzucający zostanie uderzony 5 razy, golem zostaje rozproszony.

    Olbrzymi golem:
    KP: -2, można go trafić jedynie bronią +2 lub lepszą.
    PŻ: 99
    TraK0: -1, pięści działają jak broń +2.
    Obrażenia: 8k8, +2k6 i ogłuszenie ofiary, jeśli nie wykona ona rzutu obronnego przeciw czarom

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.

Podręcznik na temat golemów [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Podręcznik na temat golemów

Ta zadziwiająca księga zawiera teoretyczne rozważania na temat konstrukcji i sterowania golemami. Wyjaśnia ona też, jak wykorzystać podręcznik, by na pewien czas stworzyć ze złożonych części ciała sługę, który będzie ślepo wykonywać rozkazy swego twórcy. Aby jednak zrozumieć tekst tej księgi, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.

PARAMETRY

Specjalne:

  1. Raz dziennie przywołuje golema z ciała na 10 rund

Mogą używać: Magowie, Bardowie
Gdzie?: Znajdziesz go na jednym z regałów na I poziomie Twierdzy Strażnika.

Przypiekająca amunicja [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Przypiekająca amunicja

Dzięki tej amunicji do Wielkiej metalowej różdżki możesz wystrzeliwać w kierunku wroga wiązkę ognia.

Gdzie?: Patrz dział "Zagadka pantalonów".

Pulsująca amunicja [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Pulsujaca amunicja

Ta Pulsująca amunicja pozwala wystrzeliwać z Wielkiej metalowej różdżki małe kule czystej energii w zastraszającym tempie.

Gdzie?: Patrz dział "Zagadka pantalonów".

Talia Mnogich Rzeczy [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Talia Mnogich Rzeczy

Każda karta tej talii to metaliczna płytka ozdobiona innym wizerunkiem. Karty aż błyszczą się od mocy, a choć nie ma dwóch takich samych Talii Mnogich Rzeczy, to wszystkie legendy zgadzają się co do tego, że artefakt taki posiada ogromną moc i nie wolno go używać lekkomyślnie. Dokładna zawartość i moc talii pozostają nieznane do momentu wyciągnięcia kart... ale kiedy już wyciągnie się jedną z nich, efekt jest nieodwracalny. Podobno Talię Mnogich Rzeczy można użyć tylko kilka lub kilkanaście razy, po czym znika ona i pojawia się w jakimś innym miejscu w wieloświecie... nikt jednak nie wie, dlaczego tak się dzieje.

Gdzie?: Możesz ją zdobyć decydując się na zabicie kambiona Aesgeretha na "końcu" III poziomu Twierdzy Strażnika pod Saradush.

Torba Przechowywania

Baldur's Gate 2 - Inne - Torba Przechowywania

Podobnie jak w przypadku innych magicznych toreb, ta również wygląda jak zwykły zgrzebny worek o wymiarach 50 cm na metr. Wewnątrz sakwy istnieje jednak przestrzeń pozawymiarowa, dzięki czemu wewnątrz jest znacznie większa niż wskazywałyby na to jej zewnętrzne wymiary. Niezależnie co włoży się do wnętrza, sakwa zawsze waży tyle samo.

Gdzie?: Możesz ją znaleźć na pierwszych poziomie katakumb w Czarowięzach.

Wielka metalowa maszyna [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Wielka metalowa maszyna

Zapodziana w długiej zapomnianej kieszeni naszej pantalonologii zebranej leży opowieść o Metalowej Maszynie.

Gargantua był samozwańczym lordem swych niezmierzonych ziem, dopóki jego syn, Pantagruel, nie zakwestionował jego prawa do rządów. Gdy wielki Gargantua leżał twarzą do ziemi, z wszystkimi mankamentami na wierzchu, Pantagruel usiłował założyć jego pancerz. Ostrzegano go, że nikt nie przytnie na niego spodni, ale on nie chciał słuchać i spalił za sobą wszystkie bryczesy. Nie zrażony przełamał niechęć do szat ojca i własnymi rękami nadał kształt Metalowej Maszynie.

Rządy Pantagruela były żenującym bagnem, a jego zbroja w końcu pękła na zadzie, co tylko było dowodem jego zguby. Gdy jego, jakby to powiedzieć, kosz opuścił spiżarnię, reżim padł pod naporem powstania, a spustoszenia były tak wielkie, że nawet jego Metalowej Maszyny nie sposób było znaleźć. Części składowe, pantalonowy triumwirat, zagubiły się w annałach czasu.

Na tobie ciąży teraz niezwykła odpowiedzialność Metalowej Maszyny. Klin wysokiego ciśnienia, pękająca w szwach rzeczywistość, trzymanie podwładnych w kieszeni i nogawki postrzępione jak twoje nerwy. Dbaj o nią; ciężar spoczywa teraz na tobie.

Gdzie?: Patrz dział "Zagadka pantalonów".

Wielka metalowa różdżka [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Inne - Wielka metalowa różdżka

Wielka metalowa różdżka została pomyślana jako uzupełnienie Wielkiej Metalowej Maszyny. Posiada kilka rodzajów amunicji, którą można użyć przeciwko wrogom... albo przyjaciołom...

Gdzie?: Patrz dział "Zagadka pantalonów".


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.