Gryf

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Gryf jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

A tak, pół orzeł to był, pół kocur, całkiem jak u ślachcica w herbie. Tylko w pazurach niósł nie berło, a krowie truchło.
– anonimowy świadek ataku gryfa

Gryfy żyły niegdyś jedynie w wysokich górach, gdzie polowały na świstaki i kozice. W pewnym momencie zdały sobie sprawę, że na zamieszkanych przez ludzi równinach znacznie łatwiej zdobyć żywność – czy to krowę albo owcę, czy to pasterza. Ten potwór, łączący w sobie cechy orła i dzikiego kota, stał się w przeciągu kilku zaledwie lat jednym z największych postrachów północnych królestw. Szczególnie złą sławą cieszą się zaś gryfy królewskie i archegryfy.

Stworzenia te łączą się w pary na całe życie, a w momencie zagrożenia swego towarzysza lub towarzyszki bronią partnera aż do śmierci. Z tej przyczyny postrzegane są często jako uosobienie odwagi, wierności i waleczności. Tej ostatniej z pewnością nie można im odmówić – raz sprowokowane do walki nie ustąpią, póki nie rozszarpią przeciwnika na kawałki.

Gryfy znajdują ofiary za pomocą niezwykle czułego węchu. Zbliżywszy się do obranego celu, potwór atakuje, pikując z dużej wysokości – a siła jego mięśni połączona z ogromnym pędem sprawia, że zadany w ten sposób cios często kończy walkę. Jeśli jednak ofiara przeżyje atak z powietrza, gryf bez wahania podejmie walkę w bezpośrednim zwarciu, wykorzystując zarówno ostry, zakrzywiony dziób, jak i ostre pazury.

Rany, które zadaje, są głębokie i powodują silne krwawienie. Co gorsza, gryfy nie mają właściwie żadnych słabych stron – poza wrażliwością na olej przeciw hybrydom i niektóre rodzaj petard.

 

Gatunki:

Słabości:

Łupy:

Występowanie: gniazdują wśród wzgórz w Velen i na Skellige

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Gryfy są śmiertelnie groźnymi przeciwnikami, którzy atakują z powietrza, starając się powalić i/lub rozszarpać przeciwnika już przy pierwszym pikowaniu. Nie jest zatem żadną tajemnicą, że kluczem do sukcesu jest strącenie gryfa na ziemię, w czym oczywiście najlepiej sprawdzą się Znak Aard, Kartacz lub zwykła kusza.

Kiedy już staniesz oko w oko z potworem, ten bynajmniej nie okaże się bezbronny. Gryf ma w zwyczaju szarżować na przeciwnika i atakować go szponami, co może doprowadzić do krwawienia, a nawet szybkiej śmierci! Jedynym remedium na to jest korzystanie ze Znaku Quen lub... trzymanie potwora na krótki dystans. Staraj się nurkować pod jego skrzydłami, gdy tylko je uniesie, a następnie atakować od tyłu. Ponadto, jeśli posmarujesz swój srebrny miecz olejem przeciw hybrydom, zwiększysz swoje szanse na efektywnie zabicie bestii.

Nikiedy na swojej drodze możesz napotkać również archegryfa, który jest potężniejszą wersją gryfa. Oba potwory różni w zasadzie tylko to, że ten pierwszy pluć kwasem, który penetruje i niszczy pancerz. Nie muszę chyba dodawać, że unikanie tych ataków jest bardzo ważne w kontekście przeżycia walki z archegryfem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.