Zakazana wiedza

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Jeśli w Akcie I-szym, w zadaniu Wróg w naszych szeregach pozwoliłeś Idunnie żyć, na początku Aktu II-ego otrzymasz od niej list. Zaakceptowanie go rozpocznie zadanie. Inny sposób inicjacj questa to bezpośrednia interakcja z którymkolwiek ze "złych" tomów.

Opis

Idunna poinformuje cię, że Tarohne spisała swoje mroczne sekrety w kilku księgach, które zapewne krążą po Kirkwall i okolicy. Apostatka zasugeruje w swym liście, abyś zniszczył dzieła jej dawnej mentorki. Ksiąg oznaczonych jako "złe" lub "złowrogie" jest w sumie pięć i znajdziesz je w następujących miejscach:

Za każdym razem, gdy podniesiesz jedną z tych ksiąg, otrzymasz kilka opcji do wyboru, jednak tylko za pierwszym razem będziesz mógł ją przeczytać. Bez względu na to, co zrobisz z kolejnymi tomami, chwilę po odłożeniu ich zostaniesz zaatakowany przez grupę plugawców i demonów, którymi zazwyczaj będą dowodzić tajemne zmory lub ożywieńcy.

Jak wspomniano wyżej, z każdą księgą można postąpić na różne sposoby:

  • Zniszczyć ją i kontynuować zadanie.
  • Przeczytać ją; wówczas otrzymasz Większą księgę śmiertelnej powłoki, która pozwoli przydzielić twojemu Hawke'owi dodatkowe 2 pkt atrybutów. Rozwiązanie to uniemożliwi ci jednak ukończenie zadania.
  • Wziąć ją; wówczas do twojego plecaka trafi "śmieciowy" przedmiot o nazwie Księga zakazanej wiedzy, którą możesz sprzdać za niespełna suwerena. Rozwiązanie to uniemożliwi ci jednak ukończenie zadania.

Jeśli zniszczysz wszystkie pięć tomów, poznasz lokalizację specjalnej księgi - Upadłego Grimuaru. Udaj się do Mrokowiska i stamtąd wprost do Zapomnianej kryjówki. Wewnątrz będziesz musiał zmierzyć się z kilkoma grupami nieumarłych (uwaga na pułapki!), lecz w końcu znajdziesz upragniony Grimuar. Możesz z nim zrobić to samo, co z każdą inną księgą, z tą drobną różnicę, że tym razem przeczytanie opasłego tomiszcza nie uniemożliwi ci ukończenia zadania. Wręcz przeciwnie - gdy odłożysz Grimar, zaatakuje cię demon Xebenkeck wraz ze swoją demoniczną świtą.

Bitwa z Xebenkeckiem może być trudna, dlatego też wskazane jest, żeby mieć pod ręką eliksiry uzdrawiające oraz przywracające manę/wytrzymałość. Jeśli nie możesz poradzić sobie z demonem, wróć się do pomieszczenia, przy którym znajduje się wyjście z kryjówki - Xebenkeck i jego słudzy podążą za tobą, jednak kolejne fale wrogów pozostaną w głębi podziemnego kompleksu, dzięki czemu będziesz mógł walczyć z nimi później (o ile w ogóle).

Za ukończenie zadania otrzymasz 1000 PD oraz Osiągnięcie "Egzorcysta". Sprawdź też resztki Xebenkecka - znajdziesz przy nich potężny kostur o nazwie Nienasycenie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.