Nowa ścieżka

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Zadanie to otrzymasz niedługo po przyjęciu misji Najlepsza na zimno.

Eksploracja

Koniec dumy

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - Akt III - Zad. towarzyszy - Nowa ścieżka - Koniec dumy

1 - przejście do mapy świata.

2 - felandaris. Jest to jeden ze składników niezbędnych do tworzenia trucizn i bomb. Za jego zebranie otrzymasz 200 PD.

3 - dziwny posążek.

Opis

Kiedy spotkasz się z Merrill w jej domu w Dolnym Mieście, elfka pożali się, że wciąż nie jest w stanie naprawić eluvianu. Dalijka poprosi cię, żebyś pomógł jej przywołać demona, który mógłby poinstruować ją w kwestii błędu. Jeśli zgodzisz się, otrzymasz punkty Przyjaźni; odmawiając - punkty Rywalizacji. Bez względu na twoją decyzję zadanie to zostanie dodane do dziennika, zaś na twoje konto wpłynie 1200 PD.

Kolejnym krokiem jest wycieczka wraz z Merrill na Rozdarty Grzbiet. Jeśli opowiesz o wszystkim Marethari, Opiekunka postara się odwieść elfkę od jej odważnego pomysłu - bezskutecznie. Prosząc przywódczynię Dalijczyków o pomoc w naprawie eluvianu lub o przemówienie Merrill do rozsądku możesz zdobyć kilka kolejnych punktów Przyjaźni/Rywalizacji.

Elfka pozostanie niewzruszona. Aby odprawić rytuał, musisz udać się na sam szczyt góry i wejść do jaskini nazywanej "końcem dumy". Merrill odnajdzie stosowny posążek (3), jednak ten wyda jej się opuszczony... Istotnie, po chwili na miejscu pojawi się Marethari. Opiekunka stwierdzi, że demon chciał wykorzystać naprawiony eluvian, by powrócić do świata żywych, dlatego pozwoliła mu się posiąść i w ten sposób ochronić Merrill. Nie pozostaje ci nic innego jak zniszczyć demona i tym samym zabić również Marethari. Opiekunka zamieni się w demona pychy i zaatakuje wraz z kilkoma duchami elfów. Tymi ostatnimi się nie przejmuj - zadają niewiele obrażeń i znikną, kiedy twój główny oponent straci połowę PŻ.

Pod koniec bitwy Marethari przemówi do ciebie, twierdząc że demon został już zniszczony i "możecie wracać". Masz dwie opcje do wyboru:

  • Przypomnieć, że Opiekunka miała zginąć. Wówczas Merrill podejdzie do niej i ją dobije.
  • Zgodzić się z Marethari. W tym wypadku demon poważnie rani Merrill, zaś ty jeszcze raz będziesz musiał przystąpić do walki z nim, choć tym razem istota z Pustki zacznie potyczkę z ok. 1/4 PŻ.

Tak czy inaczej, demon ostatecznie zostanie zniszczony, za co otrzymasz 1500 PD. Zaraz po bitwie automatycznie rozpoczniesz rozmowę ze swoją towarzyszką. Możesz ją pocieszać lub skarcić - sposób rozmowy zapewni ci dodatkowe punkty Przyjaźni/Rywalizacji u twoich kompanów. Na koniec przeszukaj zwłoki Marethari, przy których znajdziesz świetny kostur Pochodnia Falon'Dina oraz Sprzączki z rogu halli - ulepszenie szaty Merrill.

Po wyjściu z jaskini spotkasz grupę Dalijczyków żądających wyjaśnień. Jeśli weźmiesz na siebie odpowiedzialność za wszystko, sytuacja zakończy się w sposób pokojowy. W przypadku innych odpowiedzi elfy zaatakują cię. Co gorsza, kiedy zejdziesz do obozu Dalijczyków, za broń chwycą także pozostali członkowie plemienia. Pomijając to, że walka z nimi jest dość trudna, stracisz w ten sposób kilku wartościowych BN-ów: Mistrza Ilena (i jego przedmioty) oraz Variel, której śmierć uniemożliwi ci wykonanie misji Stado Kruków (o ile nie wykonałeś go wcześniej).

Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, konfrontacja z Dalijczykami zakończy to zadanie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.