Wstęp
U podnóża góry jest względnie spokojnie, prawdopodobnie unikniesz jakichkolwiek walk (ew. w punkcie 2, jednak tej również możesz uniknąć). Co innego, kiedy opuścisz obóz Dalijczyków - na twojej drodze staną olbrzymie i jadowite pająki, a także grupy nieumarłych. Nie inaczej będzie w samych górskich kawernach, toteż przygotuj się na kilka starć.
Rozdarty Grzbiet
1 - przejścia do mapy świata.
2 - elfy i templariusze. Jeśli na koniec zadania Syn marnotrawny wysłałeś Feynriela do obozu Dalijczyków, a także nie ukończyłeś jeszcze misji Nocne koszmary, w miejscu tym staniesz się świadkiem konfrontacji pomiędzy elfami a templariuszami. Rycerze będą żądać, by Dalijczycy zwrócili elfiego apostatę, jednak ci odmówią. Istnieje kilka sposobów rozwiązania tego problemu:
- Staniesz po stronie elfów i zabijesz templariuszy.
- Staniesz po stronie templariuszy i zabijesz elfy.
- Wysłuchasz obu stron i załagodzisz spór.
- Odejdziesz, pozwalając, by obie strony rozwiązały sprawę bez twojej ingerencji.
Twój wybór nie będzie miał żadnych konsekwencji fabularncyh w późniejszych etapach gry. Warto też zaznaczyć, że decydowanie się na walkę ze wzglęgu na łupy jest w tym wypadku bezcelowe, bowiem żadna ze stron konfliktu nie pozostawi po sobie niczego szczególnie interesującego.
3 - kufer. W środku znajdziesz Dalijski tusz do tatuażu, którego potrzebujesz, aby ukończyć Zadania zielarza.
4 - Opiekunka Marethari. Elfka jest związany z zadaniami Lustrzane odbicie, Nocne koszmary oraz Szacunek dla poległych.
5 - Mistrz Ilen. Elficki rzemieślnik ma w swoim asortymencie wiele ciekawych przedmiotów, jak choćby amulet Ząb Fen'Harela, Księgę Techniki, wzór Runy natury czy Rzeźbione guziki z żelazodrzewa (ulepszenie szat Merrill). Kupisz u niego także Drewnianą figurkę halli, co zainicjuje zadanie Drewniana halla.
6 - wejście do opuszczonego thaigu. Patrz niżej.
7 - elfi korzeń. Składnik ten jest niezbędny do warzenia eliksirów. Za zabranie go otrzymasz 200 PD.
8 - lśniący pył. Jest on niezbędny do tworzenia run. Za zabranie go otrzymasz 200 PD.
9 - wejście do jaskiń pod Rozdartym Grzbietem. Patrz niżej.
17 - wejście do jaskiń pod Rozdartym Grzbietem (od strony szczytu). Patrz niżej.
18 - sterta kości. A wśród nich przepis na Miksturę potężnego ataku.
19 - ołtarz. Spotkasz przy nim "stukniętego odludka"; przygotuj się na całkiem trudną bitwę, bowiem wbrew swojemu przydomkowi, mężczyzna jest całkiem niezłym magiem, a do tego będzie mieć po swojej stronie tajemną zmorę, dwóch zabójców cienia oraz szereg szkieletów i ożywionych zwłok. Po walce przy ciele nekromanty znajdziesz Oczy Lazurowego Jamosa, co rozpocznie zadanie o tej samej nazwie.
Ponadto obok ołtarza znajdziesz księgę, która doda do Kodeksu wpis na temat duchów i demonów spoza Zasłony.
20 - embrium. Jest to jeden ze składników niezbędnych do warzenia eliksirów. Za jego zabranie otrzymasz 200 PD.
21 - dojrzały smok. Gad nie przywoła do pomocy żadnych mniejszych stworzeń, toteż jeśli nie pozwolisz mu dobrać się do swoich słabszych postaci, nie powinieneś mieć problemów z wygraniem walki. Smok nie pozostawi po sobie żadnych interesujących przedmiotów, jednak w leżącej nieopodal stercie koście znajdziesz m.in. Kamienny pancerz powierzchniowca oraz Dalijski srebrny haft (ulepszenie szat Merrill).
Trzeba zaznaczyć, że jeśli będziesz mieć aktywne zadanie Łowca nagród, w miejscu tym, zamiast smoka, zobaczysz Innley'a ze Starkhaven. Żeby doprowadzić do walki z gadem musisz zabić maga, opuścić obszar cmentarzyska i powrócić tutaj ponownie.
Jaskinie pod Rozdartym Grzbietem
10 - przejście do podnóża Rozdartego Grzbietu.
11 - wielgachny pająk. I to ze sporą świtą innych pajęczaków - przygotuj się na nieco trudniejszą niż zwykle przeprawę.
12 - srebrnoryt. Metal ten jest niezbędny do tworzenia run. Za jego zabranie otrzymaasz 200 PD.
13 - orichalcum. Metal ten jest niezbędny do tworzenia run. Za jego zabranie otrzymaasz 200 PD.
14 - worek. W środku znajdziesz Nóż zielarski, którego zdobycie rozpocznie zadanie o tej samej nazwie.
15 - orichalcum. Metal ten jest niezbędny do tworzenia run. Za jego zabranie otrzymaasz 200 PD.
16 - przejście na szczyt Rozdartego Grzbietu.
Opuszczony thaig
22 - przejścia na Rozdarty Grzbiet.
23 - zwłoki. W obu przypadkach ich przeszukanie zaowocuje przebudzeniem się stojących w tych komnatach kamiennych golemów. Po chwili do walki będą dołączać ożywieńcy, cienie, szkielety i ozywione zwłoki, dlatego też bądź gotowy na dość trudne potyczki. Taktyka? Rozproszyć drużynę, by ataki obszarowe ożywieńców/golemów raziły jak najmniejszą ilość członków twojej drużyny, a następnie konsekwentnie eliminować wrogów, zaczynając, rzecz jasna, od ożywieńców.
24 - szczątki Gerralta "Pieśni Południa". Zabranie ich rozpocznie zadanie Zwłoki Gerralta "Pieśni Południa".
25 - Golem Nexus. Gdy się do niego zbliżysz, zostaniesz zaatakowany przez sporą grupę plugawców, demonów, cieni, szkieletów i ożywionych zwłok. Bitwa nie jest specjalnie trudna, ale dość długa, także niezbędne może okazać się sięgnięcie po eliksiry wspomagające.
Po walce okaże się, że golem jest... kupcem! I to o dosyć ciekawym asortymencie - znajdziesz u niego takie przedmioty, jak Topór Pieśni Wiatru, Sztychowany pierścień bliźniąt czy Dalijski tłoczony pas.
26 - złowroga księga. Jest związana z zadaniem Zakazana wiedza.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!