Him

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Him jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Czasem ludzie mają dobre powody, żeby bać się własnego cienia.
– Svargmitt, druid z An Skellig

Z rąk potworów najczęściej giną ludzie niewinni. Spóźnieni kupcy, nieostrożne dzieci, podróżni wiedzeni w mroczne ostępy lasu niezdrową ciekawością. Wszyscy oni nie muszą się jednak obawiać Hima – upiór ten wybiera sobie bowiem za ofiary osoby wyjątkowo nikczemne, które dopuściły się okrutnej zbrodni. Dla osób postronnych jest zupełnie niewidoczny, i nawet prześladowanym przez siebie ukazuje się niezwykle rzadko – zwykle jako wysoka, utkana z cienia humanoidalna sylwetka o długich szponach.

Him nie dąży bowiem do fizycznego starcia, lecz czerpie siłę ze strachu i cierpienia swojej ofiary. Przemawiając do niej głosem, który tylko ona słyszy, popycha ją do aktów przemocy, agresji i samookaleczenia. Him wykorzystuje najgorsze lęki winowajcy i obraca je w potworne wizje, które powoli doprowadzają ofiarę do obłędu.

Osoby dręczone przez Hima często uchodzą za opętane lub pokarane szaleństwem przez bogów. Nawiedzany przezeń człowiek nie jest w stanie spokojnie spać, męczą go coraz częstsze, niezwykle realistyczne koszmary. Ofiara robi się z czasem coraz bardziej nerwowa, usiłuje podejmować rozmowę z niewidocznym dla innych widmem, na przemian błagając je lub grożąc, a niekiedy nawet głośno wyznając swe winy w nadziei na zakończenie udręki. Działania te nie przynoszą jednak rezultatu, bowiem Him nie odejdzie, zanim nie doprowadzi ofiary do całkowitej utraty zmysłów lub samobójczej śmierci.

 

Słabości:

Łupy:

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Zanim zaczniesz faktyczną walkę z himem, musisz go przede wszystkim wywabić z ciałą ofiary, co bynajmniej nie będzie łatwe. Dopiero kiedy ci się to uda, potyczka z upiorem rozpocznie się na dobre, dlatego przygotuj zawczasu petardę Księżycowy Pył, a także wysmaruj swój srebrny miecz olejem przeciw upiorom.

W przeciwieństwie do innych upiorów him nie potrafi całkowicie zniknąć z pola bitwy, jednak z natury jest tak ciemny, że w słabo oświetlonym pomieszczeniu trudno go dostrzec. W związku z powyższym warto korzystać z Księżycowego Pyłu oraz Znaku Igni tylko po to, by wiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się przeciwnik w danym momencie bitwy.

W porównaniu z innymi upiorami him jest bardzo wolny, a jeśli złapiesz go w pułapkę Znaku Yrden, stanie się jeszcze wolniejszy. Jego niematerialne pazury potrafią zadawać spore obrażenia, jednak ciosów można łatwo uniknąć. Odpowiadaj upiorowi seriami szybkich cięć, które zazwyczaj skłonią go do teleportacji w inny zakątek pola bitwy. Nie dawaj mu jednak wytchnienia i atakuj jedynie z przerwami na szybkie uniki przed kontratakami potwora.

W trakcie potyczki w domu jarla Udalryka him spróbuje wprowadzić swojego dawngo "gospodarza" w stan obłędu, do czego nie możesz dopuścić! Na szczęście do uspokojenia władcy Spikeroog wystarczy Znak Aksji. Kiedy zaś upiór zbiegnie do piwnicy domu, natychmiast podążaj za nim i nie pozwól mu zregenerować sił! Na nieszczęście potwora na tak niewielkiej przestrzeni nie będzie miał on zbyt wielkich szans w starciu z szybkim niczym wiatr Białym Wilkiem... Prawda?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.