Talia Nilfgaardu

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Talia Cesarstwa Nilfgaardu jest jedną z czterech talii do Gwinta dostępnych w podstawowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Składa się z 38 kart. Głównymi postaciami talii są dowódcy armii Nilfgaardu, których uzupełniają postaci znanych szpiegów, kupców czy jednostek wojskowych.

Mocne strony

  • Szereg zwykłych kart jednostek w talii posiada Siłę na poziomie 10 pkt.
  • To sprawia, że rośnie rola medyków z efektem zmartwychwstania. Jeśli zużyjesz w pierwszej rundzie wartościowe karty zwykłych jednostek, medycy umożliwią ci ich ponowne użycie w drugiej lub trzeciej rundzie.
  • Talia Nilfgaardu posiada pokaźną liczbę kart szpiegów, a dodatkowo wyróżniają się pod względem liczby punktów Siły.
  • To pozwala na dość skuteczną zagrywkę pozorowanej przegranej, która polega na tym, by podkładać przeciwnikowi swoich szpiegów i obserwować, jak ten wykłada na stół co lepsze karty, by następnie spasować. W ten oto sposób kolejne dwie rundy posiadacz talii Nilfgaardu rozpocznie ze znacznie większą liczbą kart od swojego przeciwnika i wydatnie zwiększy swoje szanse na zwycięstwo w całej partii.
  • Karty talii Nilfgaardu rozkładają się dość równomiernie we wszystkich trzech szeregach, co pozwala na elastyczny dobór strategii działania. To czyni tę talię również dość "odporną" na efekty kart pogodowych.
  • Karta dowódcy Emhyr var Emreis: Jeż z Erlenwaldu jest szczególnie przydatna podczas pojedynku z graczem korzystającym z talii Królestw Północy, której główną siłą są karty III szeregu.

Słabe strony

  • Między kartami w talii nie ma zbyt wielu synergii, a jeśli nawet posiadają one zdolność Więzi, to dotyczy ona stosunkowo słabych kart jednostek.
  • Delegowanie szpiegów, co jest dość standardową taktyką graczy posiadających talię Nilfgaardu, może obrócić się przeciwko nim w przypadku nieco lepszych rywali - karty te moga być wszakże wycofane za pomocą Manekinów do ćwiczeń i użyte przeciwko graczowi.
  • Elastyczność talii Nilfgaardu może być też jej wadą, ponieważ wykorzystanie Rogu dowódcy w konkretnym szeregu nie daje aż takiego bonusu jak w przypadku innych talii. Trudniej również o użycie kart pogodowych bez szkodzenia kartom z własnych szeregów.

Zdolność specjalna

Jeśli runda zakończy się remisem, gracz korzystający z talii Cesarstwa Nilfgaardu odnosi zwycięstwo.

Lista kart

Poniżej przedstawiono pełną listę kart z talii Cesarstwa Nilfgaardu wraz z ich podstawową charakterystyką. Szczegółowe informacje na temat każdej z nich znajdziesz po kliknięciu w poniższe linki.

 
Obraz Nazwa i specjalne zdolności Typ Szereg Siła
Albrich Karta jednostkl II 2
Assire var Anahid Karta jednostkl II 6
Brygada Impera
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl I 3
Cahir Mawr Dyffryn aep Ceallach Karta jednostkl I 6
Cynthia Karta jednostkl II 4
Emhyr var Emreis: Biały Płomień Tańczący na Kurhanach Wrogów
Biały Płomień Tańczący na Kurhanach Wrogów: Blokuje umiejętność dowódcy twojego przeciwnika.
Dowódca    
Emhyr var Emreis: Cesarz Nilfgaardu
Cesarz Nilfgaardu: Obejrzyj trzy losowe karty z ręki przeciwnika.
Dowódca    
Emhyr var Emreis: Jeż z Erlenwaldu
Jeż z Erlenwaldu: Znajdź w swojej talii kartę Deszcz i natychmiast ją zagraj.
Dowódca    
Emhyr var Emreis: Najeźdźca Północy
Najeźdźca Północy: Gdy gracz przywraca jednostkę na pole bitwy, przywrócona zostaje losowa jednostka. Dotyczy obu graczy.
Dowódca    
Emhyr var Emreis: Pan Południa
Pan Południa: Wybierz kartę ze stosu kart odrzuconych twojego przeciwnika.
Dowódca    
Fringilla Vigo Karta jednostkl II 6
Kawaleria Nauzicaa
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl I 2
Letho z Gulety
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater I 10
Menno Coehoorn
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Zmartwychwstanie: Przywraca jedną kartę ze zbioru kart odrzuconych (nie dotyczy kart bohaterów i kart specjalnych).
Bohater I 10
Morteisen Karta jednostkl I 3
Morvran Voorhis
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater III 10
Młody emisariusz
Więź: Umieść kartę obok innej karty o tej samej nazwie. Siła obydwu kart zostaje pomnożona przez 2.
Karta jednostkl I 5
Nilfgaardzki łucznik Karta jednostkl II 10
Puttkammer Karta jednostkl II 3
Rainfarn Karta jednostkl I 4
Renuald aep Matsen Karta jednostkl II 5
Saper Karta jednostkl III 6
Shilard Fitz-Oesterlen
Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty.
Karta jednostkl I 7
Stefan Skellen
Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty.
Karta jednostkl I 9
Sweers Karta jednostkl II 2
Tibor Eggebracht
Bohater: Nie działają na niego żadne specjalne karty ani umiejętności.
Bohater II 10
Vanhemar Karta jednostkl II 4
Vattier de Rideaux
Szpiegostwo: Szpieg dostaje się do obozu twojego przeciwnika i zwiększa jego ogólną liczbę puntków. W zamian możesz pociągnąć dwie dodatkowe karty.
Karta jednostkl I 4
Vreemde Karta jednostkl I 2
Wielki Ognisty Skorpion Karta jednostkl III 10
Wsparcie oblężnicze
Zmartwychwstanie: Przywraca jedną kartę ze zbioru kart odrzuconych (nie dotyczy kart bohaterów i kart specjalnych).
Karta jednostkl III 0
Wsparcie łuczników
Zmartwychwstanie: Przywraca jedną kartę ze zbioru kart odrzuconych (nie dotyczy kart bohaterów i kart specjalnych).
Karta jednostkl II 1
Zdezelowana mangonela Karta jednostkl III 3
Zerrikański Ognisty Skorpion Karta jednostkl III 5

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.