Duchy przeszłości

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wstęp

Zadanie to otrzymasz po dotarciu do folwarku Reardonów, jednakże tylko w przypadku, gdy Letho przeżył spotkanie z Geraltem w Wiedźminie 2. Oznacza to, że albo musisz grać na stanie gry wyeksportowanym po finale Zabójców Królów, albo w czasie przesłuchania w wyzimskim zamku oświadczyłeś kdt. Voorhisowi, że oszczędziłeś swego rywala.

Eksploracja

Wschodnie Velen

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Velen / Ziemia Niczyja - Zadania poboczne - Duchy przeszłości - Wschodnie Velen

1 - Folwark Reardonów.

2 - obóz Ludvika.

3 - wieś Zalipie, kryjówka Vestera.

Opis

Jeżeli Letho przeżył ostatnie spotkanie z Geraltem, spotkasz go właśnie teraz w folwarku Reardonów (1). Pułapki rozstawione na terenie całych włości to nie przypadek - Wiedźmin z cechu Żmii spodziewał się gości, choć akurat nie ciebie. Wejdź do stajni i omijając linki odszukaj drabinę. Aktywuj ją, dzięki czemu Geralt postawi ją do pionu i wejdzie na poddasze. Tam spotkasz Letho.

Pogawędka ze starym znajomym nie potrwa długo. Mężczyzna od dawna ukrywa się przed zabójcami, którzy najwyraźniej właśnie w tym momencie go znaleźli. Stary znajomy będzie się musiał z nimi rozprawić, a ty możesz mu w tym pomóc. Postępuj zgodnie z planem Letho, czyli improwizuj.

Po krótkiej potyczce Żmija przyzna, że był to zaledwie podjazd. Zabójcy sprawdzali, czy faktycznie jest w folwarku. Letho wie jednak, że tylko jedna osoba wiedziała o miejscu jego ukrycia - stary druh imieniem Ludvik. Pora złożyć mu wizytę. Geralt chętnie się przyłączy.

Konna podróż nie potrwa długo, bowiem Ludvik obozuje mniej więcej w połowie drogi do wsi Zalipie (2). Przejażdżka będzie jednak dobrą okazją do wysłuchania opowieści Letho o tym, jak cesarscy siepacze tropią go od czasu, gdy tylko opuścił Loc Muinne. Cały czas podążaj przy tym za Żmiją, a po kilku minutach dotrzecie na miejsce.

Początkowo Ludvik nie przyzna się do zdrady. Letho jednak nie da mu wiary i konwersacja zakończy się walką. Tak jak i wcześniej będziesz musiał rozprawić się z kilkoma bandytami, z których najtwardszym jest stary znajomy Letha - w dwójkę spokojnie dacie mu radę. Żmija nie zabije jednak dawnego kompana, lecz obieca lek na krwawiącą ranę w zamian za informację. Dzięki temu dowiecie się, że tropem Letha podąża banda niejakiego Vestera, który zaoferował Ludvikowi połowę nagrody za głowę druha oraz cesarską amnestię. Umierający najemnik powie również, że zabójcy przebywają obecnie we wsi Zalipie. Po tych słowach Letho postanowi udać się na spotkanie ze swoim łowcą. Zdrajcę pozostawicie swojemu losowi.

Jazda do Zalipia (3) będzie okazją do wymienienia poglądów na temat Vestera i nie tylko. Letho ma plan, choć nie podzieli się nim z tobą. Poprosi cię tylko, abyś nie mieszał się do sprawy. Geralt wstępnie się zgodzi. We wsi będzie czekał na was blisko tuzin ludzi Vestera. Po krótkiej wymianie zdań Letho rozprawi się z większością z nich, lecz w końcu padnie od ran. W tym momencie na scenę wejdziesz ty, przy czym możesz zachować się dwojako:

  • Nie mieszaj się. Vester nakaże swoim ludziom odciąć głowę Letha, lecz Geralt się na to nie zgodzi. Groźba Białego Wilka wystarczy, by łowcy nagród zadowolili się medalionem Żmii.
  • Zainterweniuj zbrojnię. W tym wypadku musisz zwyczajnie zabić pozostałych przy życiu najemników.

Tak czy inaczej Geralt zabierze zwłoki przyjaciela, by im się bliżej przyjrzeć. Niedługo potem Letho się przebudzi i przyzna, że z pomocą pewnej rzadkiej trucizny sfingował swoją śmierć, by pozbyć się pościgu. Jeśli nie wmieszałeś się do sprawy, Letho ci podziękuje. Jeżeli natomiast zabiłeś Vestera i jego ludzi, usłyszysz od Żmii, że zniszczyłeś jego plan.

Jakkolwiek byś nie postąpił, na koniec warto zaprosić Letha do Kaer Morhen. Przyjaciel Geralta będzie się wahał, ale ostatecznie zgodzi się udać do Warowni Starego Morza po załatwieniu kilku własnych spraw. Misja dobiegnie końca, a ty zyskasz cennego sojusznika w kontekście finału gry.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.