Wstęp
Zadanie to otrzymasz rozmawiając z Dagmarem lub Prebenem w ruinach położonych między Dworkiem Utracjuszy a wsią Rudnik.
Eksploracja
Wieś Rudnik
1 - wieś Rudnik.
2 - Dworek Utracjuszy.
3 - ruiny.
Opis
Przemieszczając się traktem pomiędzy wsią Rudnik (1) a Dworkiem Utracjuszy (2) natkniesz się na ruiny (3). W środku zastaniesz dwóch kłócących się mężczyzn, Prebena i Dagmara. Jeśli zapytasz, w czym leży problem, dowiesz się, że miejscowe bóstwo, niejaki Wszechbóg, zamierza zesłać na mieszkańców Rudnik straszliwe nieszczęścia, jeśli tylko nie zaczną przynosić mu hojnych darów. Z tym w czasie wojny jest poważny problem, dlatego chłopi obawiają się o przyszłość swoją i swoich rodzin. Zaoferuj, że sam porozmawiasz z owym Wszechbogiem, a otrzymasz niniejsze zadanie.
Podejdź do pobliskiego ołtarza i wezwij Wszechboga zgodnie z instrukcją Dagmara i Prebena. Bóstwo pozostanie jednak głuche na twoją prośbę o obniżenie wymagań. W związku z powyższym użyj wiedźmińskich zmysłów. W pobliżu ołtarza odnajdziesz dzban po winie. Zbadaj go, a Geralt uchwyci aromat alkoholu. Podążaj za nim na tyły budowli. Tam, przy stercie gruzu, musisz skorzystać ze zdobytego w czasie misji Po omacku Oka Nehaleni, by rozproszyć iluzję. W ten sposób odkryjesz zejście do krypty i otrzymasz 25 PD.
Na dole spotkasz Wszechboga we własnej osobie, który okaże się silwanem. Bestia opowie ci o tym, jak ok. sto lat przypadkowo został bóstwem lokalnej ludności, i od tamtej pory przyjmuje od nich dary. Sprawę możesz rozwiązać na trzy różne sposoby:
- Zabij silvana (poz. 7). Nie jest to łatwe, bowiem jego ciosy są naprawdę silne, a przestrzeni w krypcie nie ma zbyt wiele. Wykonuj 1-2 ciosy i uciekaj, wspierając się znakiem Quen. Po walce wróć na powierzchnię. Chłopi nie będą jednak zadowoleni z faktu, że zabiłeś ich bóstwo.
- Zagroź silwanowi, że go zabijesz, jeśli nie obniży swych wymagań. Potwór zgodzi się żądać nieco mniejszych danin do czasu zakończeniu wojny. Chłopi będą bardzo zadowoleni z takiego rozwiązania.
- Zgódź się przekazać chłopom, że mają składać w ofierze hojniejsze dary. Chłopi nie będą zadowoleni, ale pogodzą się z ciężkim losem.
Za ukończenie tej misji otrzymasz 50 PD oraz 50 novigradzkich koron. Dodatkowo, jeśli nie zabijesz Wszechboga i na koniec rozmowy z chłopami powiesz im o istnieniu krypty, zyskasz dodatkowe 50 PD i 50 koron.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!