Obcy w obcym kraju

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wstęp

Zadanie to możesz otrzymać jedynie w sytuacji, gdy ukończysz misję Zlecenie: Upiór z Eldbergu przed zakończeniem zadania Królewski gambit. Wówczas twoją biesiadę z Jorundem przerwą Kori i Kraki. W walce, która się wywiąże, ten pierwszy zostanie śmiertelnie ranny, a ty będziesz musiał zabić obu braci. Gdy opuścisz gospodę w Arinbjorn, ojciec chłopców, Leif, oskarży cię o mordestwo. Koniec końców, aby uniknąć dalszego rozlewu krwi, będziesz musiał poddać się osądowi Lugosa Szalonego. W ten oto sposób zainicjujesz niniejsze zadanie.

 

Opis przejścia

Misję rozpoczniesz w lochu twierdzy Kaer Muire na wyspie Ard Skellig, gdzie będziesz oczekiwał spotkania z jarlem klanu Drummond. Podejdź do krat i zagadnij strażnika, który okaże się niezbyt chętny do pomocy. Aby opuścić loch, możesz postąpić na kilka różnych sposobów:

  • Zauroczenie strażnika znakiem Aksji. Jeśli ci się to uda, wojownik natychmiast zaprowadzi cię przed oblicze Lugosa Szalonego, a ty przy okazji zarobisz 40 PD.
  • Pomoc Simuna Zięby. Po zakończeniu rozmowy ze strażnikiem przywoła cię kompan spod celi. Simun zaproponuje, że pomoże ci wydostać się z lochu - oczywiście w zamian za przysługę, o której na razie nie będzie chciał mówić. Jeśli przyjmiesz jego propozycję, przestępca zasugeruje, abyś w rozmowie ze strażnikiem wspomniał o tym, co "wydarzyło się pod Fyrsdalen" i zaznaczył, że jeśli zostaniesz zabrany przed oblicze jarla, to Simun "zapomni" o tamtej sprawie. Tak też zrób. Szantaż zadziała i strażnik błyskawicznie zorganizuje ci audiencję u Lugosa Szalonego. W późniejszym etapie gry będziesz musiał jednak dotrzymać słowa danego kompanowi spod celi, co zaowocuje zadaniem pobocznym Niespłacony dług.
  • Pobicie współwięźniów. Jeśli skutecznie obijesz wszystkich czterech kompanów spod celi - włącznie z Simunem Ziębą - strażnicy wyciągną cię z lochu i zaprowadzą do Lugosa Szalonego.

Kiedy staniesz przed obliczem jarla, Leif będzie właśnie składał obciążające cię zeznania. Możesz się bronić, jednak bez względu na to, co powiesz, Lugos uzna cię za winnego morderstwa i zasądzi karę śmierci przez uduszenie, która może zostać zamieniona na... główszczyznę w wysokości równowartości w srebrze wagi Koriego i Krakiego. Oczywiście nie posiadasz aż takiego majątku, dlatego Lugos... zapłaci za ciebie. Kiedy oniemiały i zarazem wściekły Leif zostanie odprawiony, jarl poda ci prawdziwą cenę swojej wspaniałomyślności: jest nią udzielenie pomocy jego synowi Lugosowi Sinemu, który udał się na wyprawę do Jaskini Snów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, otrzymasz teraz zadanie o takim właśnie tytule. Jeśli wizytę w tym miejscu masz już za sobą, starzec pochwali twoje zdolności, a ty uzyskasz 80 PD. Niemniej w obu przypadkach przywódca klanu Drummond zwróci ci wolność, co zakończy niniejszą misję.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.