Cyklop jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Zrobimy tak... Weźmiemy wielki pal, ostrugamy go i wbijemy cyklopowi w oko – a potem wyjdziemy z jaskini przebrani za owce. Co tu może się nie udać?
– Odess Thaka, podróżnik zmarły tragicznie na Spikeroog
Cechą wyróżniającą cyklopa jest pojedyncze, umiejscowione na środku twarzy wielkie oko. A także kolosalny rozmiar, ogromna siła i absolutna nienawiść do wszystkich ludzi.
Można mniemać, że cyklopy są rasą niezwykle długowieczną. Jedyny dokładnie zbadany i udokumentowany osobnik, którego dobrze zachowane ciało znaleziono w 1112 roku, miał według uczonych z Oxenfurtu w chwili śmierci około trzystu lat. Wypreparowanego cyklopa można do niedawna było oglądać w muzeum wydziału zoologii – do czasu, aż kilku studentów w ramach żartu próbowało ubrać go w togę, co zakończyło się poważnym uszkodzeniem eksponatu.
Podobnie jak w wypadku olbrzymów, można jedynie domyślać się mocnych i słabych stron cyklopów. Sama jego masa wyklucza zapewne skuteczne użycie Znaku Aard, a olbrzymia siła fizyczna czyni go niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem. Cyklop z pewnością jest wrażliwy na olej przeciw ogrowatym. Jako potwór obdarzony dość rozwiniętym umysłem może też okazać się podatny na Znak Aksji.
Słabości:
Łupy:
- Jęzor potwora
- Kieł z potwora
- Kłak potwora
- Kość potwora
- Krew potwora
- Mózg potwora
- Nasycone odłamki
- Oko cyklopa
- Oko potwora
- Serce potwora
- Skóra potwora
- Stara niedźwiedzia skóra
- Ślina potwora
- Ucho potwora
- Wątroba potwora
Występowanie: stare krypty, pobojowiska
Powiązane zadania:
- Egzamin z alchemii
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły gryfa IV
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły niedźwiedzia IV
- Złe wieści
Jak walczyć? Cyklopy są spotykane bardzo rzadko, lecz stanowią śmiertelne zagrożenie. Nie są może szybkie i zwinne, ale rekompensują sobie owe niedostatki ogromną siłą, dlatego szarżującemu cyklopowi należy zwyczajnie zejść z drogi.
To jednak nie wszystko, na co trzeba uważać, podczas walki z tymi potworami. Każdy celny cios wymierzony potężnymi rękami może zadać Wiedźminowi poważne obrażenia - nawet nie próbuj ich parować! Jeśli zauważysz, że zamiast w ciebie, cyklop zamierza uderzyć w ziemię, czym prędzej odskocz na bezpieczną odległość - inaczej wstrząs wywołany przez potwora niemal na pewno zwali cię z nóg!
Teoretycznie cyklopa najlepiej trzymać na dystans i atakować petardami takimi jak Kartacz czy Północny Wiatr. Potwory te są jednak bardzo wytrrzymałę, dlatego jeśli nie chcesz przeciągać walki w nieskończoność - a nie chcesz, uwierz mi - to musisz co jakiś czas zmierzyć się z jednooką bestią w zwarciu. Korzystaj wówczas ze Znaku Yrden, który spowolni potwora, albo Aksji, pozwalającego oszołomić na chwilę przeciwnika, zapewniając tym samym czas na wymierzenie kilku silnych ciosów - oczywiście srebrnym mieczem posmarowanym olejem przeciw ogrowatym. Przy tym wszystkim nie można zapomnieć o regularnym odnawianiu Znaku Quen, który znacząco zwiększy szansę przeżycia w przypadku, gdy mimo wszystko zostaniesz przechytrzony.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!