Cyklop

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Cyklop jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Zrobimy tak... Weźmiemy wielki pal, ostrugamy go i wbijemy cyklopowi w oko – a potem wyjdziemy z jaskini przebrani za owce. Co tu może się nie udać?
– Odess Thaka, podróżnik zmarły tragicznie na Spikeroog

Cechą wyróżniającą cyklopa jest pojedyncze, umiejscowione na środku twarzy wielkie oko. A także kolosalny rozmiar, ogromna siła i absolutna nienawiść do wszystkich ludzi.

Można mniemać, że cyklopy są rasą niezwykle długowieczną. Jedyny dokładnie zbadany i udokumentowany osobnik, którego dobrze zachowane ciało znaleziono w 1112 roku, miał według uczonych z Oxenfurtu w chwili śmierci około trzystu lat. Wypreparowanego cyklopa można do niedawna było oglądać w muzeum wydziału zoologii – do czasu, aż kilku studentów w ramach żartu próbowało ubrać go w togę, co zakończyło się poważnym uszkodzeniem eksponatu.

Podobnie jak w wypadku olbrzymów, można jedynie domyślać się mocnych i słabych stron cyklopów. Sama jego masa wyklucza zapewne skuteczne użycie Znaku Aard, a olbrzymia siła fizyczna czyni go niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem. Cyklop z pewnością jest wrażliwy na olej przeciw ogrowatym. Jako potwór obdarzony dość rozwiniętym umysłem może też okazać się podatny na Znak Aksji.

 

Słabości:

Łupy:

Występowanie: stare krypty, pobojowiska

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Cyklopy są spotykane bardzo rzadko, lecz stanowią śmiertelne zagrożenie. Nie są może szybkie i zwinne, ale rekompensują sobie owe niedostatki ogromną siłą, dlatego szarżującemu cyklopowi należy zwyczajnie zejść z drogi.

To jednak nie wszystko, na co trzeba uważać, podczas walki z tymi potworami. Każdy celny cios wymierzony potężnymi rękami może zadać Wiedźminowi poważne obrażenia - nawet nie próbuj ich parować! Jeśli zauważysz, że zamiast w ciebie, cyklop zamierza uderzyć w ziemię, czym prędzej odskocz na bezpieczną odległość - inaczej wstrząs wywołany przez potwora niemal na pewno zwali cię z nóg!

Teoretycznie cyklopa najlepiej trzymać na dystans i atakować petardami takimi jak Kartacz czy Północny Wiatr. Potwory te są jednak bardzo wytrrzymałę, dlatego jeśli nie chcesz przeciągać walki w nieskończoność - a nie chcesz, uwierz mi - to musisz co jakiś czas zmierzyć się z jednooką bestią w zwarciu. Korzystaj wówczas ze Znaku Yrden, który spowolni potwora, albo Aksji, pozwalającego oszołomić na chwilę przeciwnika, zapewniając tym samym czas na wymierzenie kilku silnych ciosów - oczywiście srebrnym mieczem posmarowanym olejem przeciw ogrowatym. Przy tym wszystkim nie można zapomnieć o regularnym odnawianiu Znaku Quen, który znacząco zwiększy szansę przeżycia w przypadku, gdy mimo wszystko zostaniesz przechytrzony.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.