Katakan

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Katakan jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Melitele, Wielka Matko, uchroń nas ode złego, od szponów katakana i nosferata…
– fragment modlitwy

Katakan i jego groźniejszy krewny, nosferat, jest ucieleśnieniem ludzkich lęków. Kryje się w cieniu. Żywi się krwią. Z wyglądu przypomina olbrzymiego nietoperza – tyle, że z długimi kłami i jeszcze dłuższymi szponami. A jakby tego jeszcze było mało, potrafi stać się niewidzialny.

Dlatego w starciu z katakanem trzeba szczególną uwagę skupić na cieniu potwora – tylko on może zdradzić jego położenie i tym samym pozwolić na uniknięcie ciosu bądź jego zadanie.

Wśród innych cech katakana wymienić należy niewrażliwość na stal, regenerację, świetny słuch i niezwykłą szybkość, która czyni z tego wampira niezwykle groźnego przeciwnika nawet dla obdarzonych nadludzkim refleksem wiedźminów. Zniwelować tę przewagę można unieruchamiając chwilowo potwora za pomocą znaku Yrden. Wówczas trzeba atakować go co sił – druga szansa może się bowiem nie nadarzyć.

Inną jego słabością jest wrażliwość na słoneczne światło. Niestety, wbrew temu, co mówią legendy, jego promienie nie obrócą go w pył – ale wówczas, gdy słońce stoi w zenicie, znacznie utrudniają mu regenerację.

 

Słabości:

Łupy:

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Katakany są bardzo szybkimi i silnymi potworami. W przypadku walki w zwarciu ich ciosów najlepiej unikać, dodatkowo zabezpieczając się Znakiem Quen. Wampiry te lubią korzystać ze zdolności niewidzialności, co pozwala im atakować z zaskoczenia. Naturalnie nie możesz na to pozwolić, a twoimi sprzymierzeńcami staną się Znak Yrden oraz petarda Księżycowy Pył. Ponadto katakany potrafią bardzo efektywnie regenerować swoje siły - zwłaszcza w nocy. Stąd aby nieco ułatwić sobie zadanie, polowanie na tego potwora najlepiej urządzać w świetle dnia.

Na szczęście katakany mają też swoje słabości. Podatność na srebro oraz olej przeciw wampirom sprawiają, że nałożenie wspomnianego smarowidła na swoje ostrze znacząco zwiększy liczbę obrażeń zadawanych potworowi. Wampiry te nie przepadają również za ogniem, a to oznacza, że Znak Igni może im wyrządzić poważne szkody. Jeśli uda ci się podpalić katakana, to ten na kilka sekund stanie się właściwie bezbronny, umożliwiając wymierzenie mu serii ciosów. Podobnyą przewagę możesz również uzyskać za sprawą Znaku Aksji - o ile tylko masz go odpowiednio rozwiniętego.

Podczas starcia z katakanem niegłupim pomysłem jest zastosowanie eliksiru Czarna Krew, który sprawi, że po udanym ataku potwór również otrzyma obrażenia, a być może zostanie nawet powalony. Niemniej nawet jeśli wypijesz wspomnianą miksturę, staraj się unikać ciosów potwora, samemu zadając 2-3 silne uderzenia i odskakując na bezpieczną odległość.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.