Teraz albo nigdy

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Teraz albo nigdy - Novigrad

1 - dom Triss.

2 - dom Anisse i Bertholda.

3 - gospoda Zimorodek.

11 - wyjście z kanałów.

Kanały pod Novigradem

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Teraz albo nigdy - Kanały pod Novigradem

4 - przejście pomiędzy piwnicą gospody Zimorodek a novigradzkimi kanałami.

5 - osłabione ściany. Przedostaniesz się przez nie za pomocą Znaku Aard.

6 - przejście pomiędzy górnym a dolnym poziomem kanałów.

7 - walka ze szczurami. Gryzonie okażą się bardziej irytujące niż groźne.

8 - zamknięte drzwi. Nie będziesz w stanie ich w żaden sposób otworzyć - możesz je jedynie obejść.

9 - walka z katakanem.

10 - przejście pomiędzy kanałami a tunelem wiodącym do portu.

11 - wyjście do novigradzkiego portu.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Kwestia życia i śmierci, ale pod warunkiem, że wcześniej wykonałeś zadanie Wróg publiczny. Jeśli tak się nie stało, to po ukończeniu ostatniego z wymienionych nieznajomy dostarczy ci Tajemniczy liścik. Przeczytaj go, a dowiesz się, że Triss pragnie się pilnie z tobą spotkać. Wówczas otrzymasz niniejsze zadanie.

 

Opis

Wszystkie drogi zdają się prowadzić do tymczasowego lokum Triss (1). Zanim zapukasz do drzwi, pod domem zamieszkiwanym przez czarodziejkę zauważysz trójkę łowców czarownic. Rozmowa z nimi zakończy się walką, której nie jesteś w stanie uniknąć. Jeśli oszczędzisz ich teraz, to po wyjściu z domu czarodziejki sami poszukają drogi na twój stalowy miecz, więc wybór należy do ciebie.

W środku staniesz się świadkiem kłótni pomiędzy Triss a właścicielami domu. Ci ostatni zażądają, aby czarodziejka wyniosła się z budynku raz na zawsze, a także zapłaciła dodatkowo za kłopoty, jakie sprowadziła na tutejszych lokatorów. Możesz się wmieszać i kazać właścicielom domu się rozejść lub pozwolić Triss, by ta oddała im swój medalion. W zasadzie nie ma to większego znaczenia, a twoja przyjaciółka/kochanka i tak zamierza czym prędzej opuścić nie tylko dom, ale i Novigrad. Triss stwierdzi, że łowcy czarownic wzmożyli starania o oczyszczenie miasta ze wszystkich adeptów czarodziejstwa, w związku z czym planuje ewakuować do Koviru wszystkich kolegów i koleżanek po fachu. Większość z nich czeka już na sygnął w piwnicy pod gospodą Zimorodek, ale niestety brakuje Bertholda oraz Anisse. Czarodziejka przyzna, że chciałaby ich odszukać i zabrać razem z resztą, ale obawia się, że jeśli zmarnuje czas na poszukiwania, to może nie uratować nikogo. Ostateczną decyzję przyjdzie podjąć tobie:

  • Zaproponuj, że odszukasz zaginionych magów. Poszukiwania rozpocznij od wynajmowanego przez nich domu (2). Na miejscu okaże się, że właściciel lokum właśnie próbuje sprzedać czarodziejów łowcom czarownic. Zabij tych ostatnich, a następnie przekonaj Bertholda przy pomocy Znaku Aksji (+40 PD), by wraz z Anisse udali się do piwnicy Zimorodka, za co otrzymasz 200 PD. Następne sam udaj się do rzeczonej gospody. Kiedy tam dotrzesz, natkniesz się na trójkę łowców czarownic, którzy zabili szynkarza Oliwiera. Rozpraw się z mordercami, za co uzyskasz kolejne 200 PD, po czym skieruj się do piwnicy.
  • Udaj się od razu do Zimorodka. W ten sposób nie uratujesz Bertholda ani Anisse, ale otrzymasz 200 PD.
  • Odmów Triss pomocy. Paradoksalnie jest to całkiem niezłe rozwiązanie, ponieważ czarodziejka z powodzeniem odszuka Bertholda i Anisse oraz przyprowadzi ich do piwnicy Zimorodka, a w dodatku szynkarzowi Oliwierowi uda się ujść z życiem. Z drugiej strony nie otrzymasz jednak żadnych PD, a w dodatku zamkniesz sobie drogę do romansowania z Triss.

Tak czy inaczej ostatecznie musisz udać się do piwnicy gospody Zimorodek. Co ciekawe, spotkasz tam nawet Dijkstrę, który może nie zupełnie charytatywnie, ale również zamierza pomóc magom. Wkrótce Triss wyjawi szczegóły swojego planu. W novigradzkim porcie na magów ma czekać statek, który zabierze ich do Koviru, a żeby uniknąć po drodze spotkania z łowcami czarownic, kawalkada adeptów magii uda się doków przez kanały. Zanim to jednak nastąpi, ktoś - czyli ty - musi oczyścić drogę z potencjalnych potworów. Ostatecznie rudowłosa czarodziejka dołączy do ciebie i umili ci przejście przez novigradzkie "podmiasto" ciągłym narzekaniem oraz okazjonalnymi ognistymi kulami.

Na waszej drodze stanie kilka utopców i bagienników (poz. 15), cała chmara irytujących szczurów (7), a wielkim finałem będzie potyczka z katakanem (9, poz. 14). Wampir posiada całkiem niezłe zdolności regeneracyjne oraz frustrującą manierę rozpływania się we mgle, dlatego trzymaj na podorędziu olej przeciw wampirom oraz Księżycowy Pył, które znacząco ułatwią tę potyczkę. Po walce nie pozostanie ci nic innego, jak tylko skierować się prosto do portu (11), za co uzyskasz 200 PD.

Tam będzie już czekać na was Dijkstra oraz... kilku łowców czarownic (poz. 11-12). Na szczęście Triss, Sigi oraz kilku jego ludzi pomogą ci w walce, więc powinno pójść gładko. Po zakończeniu potyczki otrzymasz 300 PD oraz ostatnią szansę na rozmowę z Triss. Możesz poprosić czarodziejkę, żeby została, a jeśli pocałowałeś ją w trakcie misji Kwestia życia i śmierci i nie odmówiłeś pomocy na początku niniejszego zadania, rudowłosa piękność zgodzi się poświęcić ci kilka dodatkowych, upojnych chwil, co zaowocuje nie tylko rozkwitem romansu, ale również 300 PD. Alternatywnie możesz po prostu pożegnać się z Triss, która wejdzie na pokład statku i niebawem odpłynie do Koviru wraz z resztą magów.

Na koniec Dijkstra obszernie skomentuje twoje zachowanie wobec Triss i stosunki z Yennefer, po czym gładko przejdzie do ważnych, politycznych spraw. W rezultacie tej rozmowy otrzymasz kolejne zadanie poboczne o dużo mówiącym tytule - Spisek.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.