Syrena

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Syrena jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Jeśli usłyszysz na morzu piękny kobiecy śpiew – natychmiast robisz zwrot. Rozumiesz? Choćbyś miał prosto w burzę płynąć.
– Arike z Hindarsfjall, rada udzielona synowi przed pierwszą wyprawą

Syreny i echidny, niczym wprawni myśliwi, wabią swe ofiary, przybierając kształt pięknej niewiasty o pokrytym srebrzystą łuską ogonie. Kiedy już naiwny żeglarz zbliży się na wyciągnięcie ręki, ich gładkie lica zmieniają się nagle w pełne ostrych i cienkich kłów rybie gęby, a delikatnie dłonie – w szponiaste łapy.

Kiedyś ponoć syreny, echidny i lamie były przyjaźnie nastawione do ludzi – podobno zdarzało im się nawet z rzadka akceptować ich niezdarne zaloty. Od jakiegoś czasu jednak stały się niezwykle agresywne, reagując być może w ten sposób na liczne próby porwań przez chutliwych żeglarzy. Jakby nie było, jedno wiadomo na pewno – nie sposób dziś z tymi potworami załatwić niczego po dobroci, a widząc je, trzeba więc od razu chwycić za srebrny miecz.

Syreny i groźniejsze od nich echidny polują zwykle w stadach, wykorzystując przy tym zarówno swoją przewagę liczebną oraz łatwość poruszania się zarówno w wodzie, jak i w powietrzu.

Na ziemi są jednak niemal bezbronne, dlatego dobrą taktyką jest uszkodzenie ich błoniastych skrzydeł. W walce z tymi istotami skuteczny jest także Znak Igni. Zagrożona lub ranna syrena potrafi wydać z siebie przeszywający krzyk, który jest w stanie oszołomić przeciwnika, dając jej szansę na ucieczkę – a pozostałym potworom okazję do łatwiejszego ataku.

 

Gatunki:

  • Echidna

Słabości:

Łupy:

Występowanie: można je łatwo spotkać w wodach archipelagu Skellige oraz ponad wybrzeżami tamtejszych wysp

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Syreny oraz nieco silniejsze od nich echidny często ze sobą współpracują. Nic dziwnego, bowiem mają bardzo podobną strategię działania: atakują z powietrza, z różnych kierunków, zadając ciosy pazurami i odlatując. Mimo wszystko są stosunkowo niegroźne. Dobrze wymierzony Znak Aard lub Kartacz sprowadzi potwory na ziemię, gdzie są już właściwie bezbronne - wystarczy je szybko dobić srebrnym mieczem lub Znakiem Igni. Ranne echidny mogą wydawać potworny dźwięk, który potrafu oszołomić Wiedźmina, tym samym pozwalając stworom uciec. Jeśli jednak do tego ujdzie, wystarczy ponownie strącić je na ziemię i ostatecznie rozwiązać ich sprawę.

Walka na lądzie jest zatem dość łatwa. Na morzu syreny i echidny są nieco groźniejsze, ponieważ próbują strącić ofiarę z łodzi i wykończyć ją pod wodą, gdzie są szczególnie szybkie i zwinne. Tam nie pozostanie nic innego, jak tylko dobyć kuszy i odstrzelić wszystkie "morskie dziewice" w zasięgu broni. Jeśli jednak uda ci się utrzymać na łodzi, korzystaj ze Znaku Aard lub... po prostu staraj się tak wymierzyć cięcie, by rozpłatać nadlatującego potwora, zanim ten zdąży wbić w ciebie swoje szpony.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.