Poeta w opałach

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Zach. Redania

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Wątek główny - Poeta w opałach - Zachodnia Redania

1 - miejsce zasadzki.

2 - rozstaje.

3 - chata na uboczu.

4 - Szałwia i rozmaryn.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Niech żyje sztuka!.

Opis

Nadszedł czas, aby w końcu uwolnić Jaskra. Menge vel Dudu wydał rozkaz, by poeta został przetransportowany do Oxenfurtu, więc nie pozostaje ci zatem nic innego, jak udać się na miejsce zasadzki przygotowanej przez Zoltana i jego krasnoludy (1). Na miejscu zjawi się również zatroskana o los Jaskra Priscilla. Możesz spróbować przegonić śpiewaczkę, jednak ta pozostanie nieugięta. Dla zabicia czasu możesz z nią zagrać partyjkę Gwinta, choć jeśli odmówisz, to niczego nie stracisz.

W końcu na horyzoncie pojawi wóz więzienny z Jaskrem w środku. Krasnoludy ruszą do ataku, a ty razem z nimi. Jeden z łowców czarownic zdąży jednak przytomnie zareagować, przerzuci sobie poetę przez siodło i spróbuje uciec. Zoltan krzyknie, że on i jego chłopcy poradzą sobie ze strażą świątynną, za to ty powinieneś ruszać w pościg za porwanym przyjacielem. Tak naprawdę jednak niniejszego zadania nie można zakończyć niepowodzeniem, dlatego równie dobrze możesz zostać na miejscu zasadzki i pomóc krasnoludom w rozprawieniu się w wrogami, a dopiero później wyruszyć tropem Jaskra.

W pościgu za porywaczem nieocenione okażą się jak zwykle wiedźmińskie zmysły. Końskie ślady zaprowadzą cię na północ i aż do rozstajów (2) nie powinieneś mieć wątpliwości, dokąd podążać. Tam jednak pojawi się kolejny trop, dlatego żeby nie pomylić drogi, zapytaj miejscowego chłopa, czy nie widział ostatnio pędzącego jeźdźca. Ten potwierdzi, że i owszem widział, a w dodatku powie ci, że gnający na złamanie karku żołnierz udał się na lewo. Miej na uwadze, że "lewo" chłopa to tak naprawdę twoje prawo, więc wybierz trakt wiodący na wschód i kontynuuj kluczenie śladami łowcy czarownic.

Kolejne ślady nie pozostawią wątpliwości, że wierzchowiec porywacza słabł, aż w końcu zdechł. Ślady zaprowadzą cię do chaty na uboczu (3), która okaże się zamknięta na klucz. Niepodal budynku spotkasz za to krasnoluda oraz dwóch niziołków. Ten pierwszy poskarży ci się, że jakiś nieznajomy wyrzucił ich z domu. Kiedy obiecasz im, że pozbędziesz się intruza, otrzymasz klucz do piwnicy, która umożliwi ci wejście do chaty od strony podziemi.

Szyb wiodący do piwnicy znajduje się nieco na wschód od samej chaty. Po otwarciu włazu uważaj, żeby nie spaść, ponieważ upadek może okazać się śmiertelny! Zejdź ostrożnie po drabinie, przejdź wąskim korytarzem i skorzystaj z kolejnej drabiny, by znaleźć się we wnętrzu domostwa. Tam czeka cię walka z zaskoczonym łowcą czarownic (poz. 13). Oczywiście nie będziesz miał zbyt wiele miejsce na uniki i skomplikowane manewry, dlatego wykorzystaj Znak Aard, by powalić przeciwnika i wykończyć go możliwie jak najszybciej. Kiedy łowca czarownic padnie trupem, rozwiąż Jaskra i wysłuchaj jego opowieści o Ciri. Rozpocznie to krótką misję Historia Ciri: Na złamanie karku.

Kiedy poeta skończy opowiadać, wspomni jeszcze, że Ciri była zainteresowana klątwą. Jaką? Tego Jaskier nie będzie wiedział. Cóż, w zasadzie nie bedzie wiedział nawet tego, czy chodziło o zdjęcie klątwy, czy jej rzucenie. Wprawdzie poeta wyrecytuje ci słowa przekleństwa - po elficku - lecz nawet dla Geralta jego treść wyda się niezrozumiała. Ostatecznie dojdziesz do wniosku, że twoim kolejnym celem powinna być podróż na wyspy Skellige - patrz misja Kierunek: Skellige. Po zakończeniu rozmowy twój przyjaciel skieruje się do Szałwii i rozmarynu, a ty uzyskasz 1000 PD.

Na koniec warto dodać, że w chacie możesz odnaleźć unikatowy stalowy miecz Pogromca Wiedźm. Kiedy natomiast postanowisz opuścić byłe już więzienie Jaskra, zostaniesz zatrzymany przez krasnoluda i dwa niziołki. Właściciele domostwa nagrodzą cię za pomoc w pozbyciu się intruza, dzięki czemu w twoim ekwipunku wyląduje... Obraz przedstawiający hierarchę Hemmelfarta. Im szybciej go spieniężysz, tym lepiej.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.