Zlecenie: Pijak z Oxenfurtu

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Oxenfurt

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Wiedźmińskie zlecenia - Zlecenie: Pijak z Oxenfurtu - Oxenfurt

1 - tablica ogłoszeń w Oxenfurcie.

2 - Nikolas Friedman.

3 - kostnica.

4 - karczma Alchemia.

5 - zagubiona bransoleta.

6 - kryjówka Gaela.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w momencie zaakceptowania zlecenia na "potwora z Oxenfurtu", które znajdziesz na tablicy ogłoszeń w mieście Oxenfurt (1).

Opis przejścia

Z ogłoszenia dowiesz się, że bliżej nieznana bestia "hańbi kolebkę ludzkiej myśli", czyli miasto Oxenfurt. Aby dowiedzieć się nieco więcej, będziesz musiał porozmawiać z Nikolasem Friedmanem (2). Żołnierz powie ci, że potwór morduje zwykłych ludzi, po czym porzuca ich ciała w rynsztoku. Uzyskasz również informacje o tym, że jednej z ofiar udało się przeżyć atak bestii, zaś zwłoki pozostałych nieszczęśników trafiły do miejscowej kostnicy. Na koniec rozmowy wynegocjuj stawkę za zlecenie i ruszaj na łowy.

Od tego momentu będziesz posiadał dwa główne cele: rozmowę z ocalałą ofiarą potwora oraz zbadanie zwłok w kostnicy. Ta druga czynność jest opcjonalna, jednak polecam wykonać ją w pierwszej kolejności, aby lepiej zrozumieć, z czym przyjdzie ci się mierzyć.

Udaj się zatem do kostnicy (3) i porozmawiaj z redańskim medykiem. Ten nie udzieli ci zbyt wielu informacji o ofiarach potwora, lecz ostatecznie zgodzi sie oddać ci klucz do budynku i osobiście obejrzeć ciała. Tak też zrób. Analiza ran dwójki zabitych z wykorzystaniem wiedźmińskich zmysłów rozwieje wszelkie wątpliwości: masz do czynienia z wampirem.

Skieruj się teraz do karczmy Alchemia (4) i porozmawiaj z kobietą, która przeżyła atak bestii. Niewiasta powie ci, że odkąd zetknęła się z potworem, nie może przestać pić i zgodzi się porozmawiać z tobą jedynie w zamian za napitek. Możesz wiec dać jej 30 novigradzkich koron (otrzymasz za to 3 PD) lub użyć Znaku Aksji (w przypadku powodzenia - 35 PD). Tak czy inaczej kobieta nie okaże się zbyt pomocna. Dowiesz się jedynie, że została napadnięta w pobliskiej alejce i od razu uciekła w stronę karczmy, nie oglądając się za siebie.

W związku z powyższym pozostanie ci zbadać ostatni możliwy trop czyli wspomnianą przez ofiarę wampira alejkę (5). Odnajdziesz w niej srebrną bransoletę, prawdopodobnie zgubioną przez napastnika. Wówczas Geralt dojdzie do wniosku, że "pijakiem z Oxenfurtu" jest katakan, który upodobał sobie chłeptanie krwi wymieszanej z alkoholem. Poczynienie tej uwagi zapewni ci 25 PD.

Co dalej? Oczywiście zasadzka! Z uwagi na wspomniane wyżej upodobania potwora, wróć do Alchemii (4) i poproś Stjepana o tanie wino. Szynkarz z radością zaserwuje ci kolejkę, dwie, a nawet więcej; będzie cię to kosztowało 50 novigradzkich koron, lecz tego kosztu nie unikniesz - nawet jeśli posiadasz w swoim ekwipunku małą gorzelnię.

Po upiciu się wyjdź na zewnątrz i chwiejnym krokiem ruszaj na spacer wokół karczmy, nucąc nieprzyzwoite piosenki. Nie minie wiele czasu, gdy katakan zwany Gaelem postanowi zatopić w tobie swoje kły. Dobądź miecza i atakuj. Gdy wampir straci część PŻ, ucieknie, a tobie nie pozostanie nic innego, jak tylko uruchomić wiedźmińskie zmysły i ruszyć tropem odgłosów wydawanych przez napastnika.

Ślady zaprowadzą cię do chaty położonej przy nabrzeżu w północnej części Oxenfurtu (6). Budynek okaże się zamknięty na cztery spusty, jednak przy jednej ze ścian natkniesz się na drabinę, która pozwoli ci wejść na poddasze, a stamtąd zeskoczyć do wnętrza chaty. Tam będzie już na ciebie czekał Gael (poz. 25), dlatego przyszykuj wcześniej olej przeciw wampirom oraz Znak Igni. Jak zwykle w przypadku katakanów przydatny okaże się także Znak Yrden oraz Księżycowy Pył, które uniemożliwią przeciwnikowi znikanie i ataki z zaskoczenia.

Po walce zbierz łupy, a zwłaszcza trofeum z katakana, mutagen z katakana i levelowaną wersję srebrnego miecza Deargdeith; przy zwłokach Gaela odnajdziesz również klucz, którym otworzysz drzwi jego chaty. Następnie wróć do Nikolasa Friedmana, który wypłaci ci wynegocjonowaną nagrodę za zlecenie. Otrzymasz również 300 PD i zadanie dobiegnie końca.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.