Nabiał i ciemne siły

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Novigrad i zach. Redania

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Nabiał i ciemne siły - Novigrad i zach. Redania

1 - kupiec.

2 - zniszczona rezydencja Aeramasa. Na jej szczycie, a dokładnie tuż obok regału z książkami, odnajdziesz kufer zawierający Schemat: Ulepszona zbroja wiedźmińskiego cechu kota, który jest niezbędny do ukończenia innej misji pobocznej - Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I.

Zniszczona rezydencja Aeramasa, poziom I

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Nabiał i ciemne siły - Zniszczona rezydencja Aeramasa, poziom I

3 - portal wejściowy.

4 - wejście na galerię. Umożliwi ci uniknięcie trujących oparów.

5 - portal wiodący na drugi poziom rezydencji. Aby go aktywować, niezbędna jest Figurka jaszczurki.

Zniszczona rezydencja Aeramasa, poziom II

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Nabiał i ciemne siły - Zniszczona rezydencja Aeramasa, poziom II

5 - portal prowadzący z pierwszego poziomu rezydencji.

6 - laboratorium Aeramasa. Na biurku odnajdziesz m.in. Figurkę byka i Notatki czarodzieja Aeramasa.

7 - iluzoryczna ściana. Możesz ją rozproszyć przy pomocy Oka Nehaleni. Za ścianą znajdziesz mini-skarbczyk, a w nim kufer z losowymi przedmiotami.

8 - portal wiodący na trzeci poziom rezydencji. Aby go aktywować, niezbędna jest Figurka byka (6).

Zniszczona rezydencja Aeramasa, poziom III

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Nabiał i ciemne siły - Zniszczona rezydencja Aeramasa, poziom III

8 - portal prowadzący z drugiego poziomu rezydencji.

9 - skarbiec. Swoje najcenniejsze skarby mag ukrył pod polem siłowym. Aby się go pozbyć, musisz podpalić Znakiem Igni dwie magiczne piramidy (10).

Kiedy dobierzesz się już do kufrów Aeramasa, znajdziesz m.in. unikatowy stalowy miecz Ementaler oraz Figurkę węża.

10 - magiczne piramidy. Kiedy podpalisz Znakiem Igni każdą z nich, usuniesz pole siłowe uniemożliwiające ci dostanie się do skarbu Aeramasa (9). Warto dodać, że aby odsłonić jedną z piramid, niezbędne będzie rozproszenie iluzji, do czego przyda się niezawodne Oko Nehaleni.

11 - portal wyjściowy. Przy jego pomocy przedostaniesz się na zewnątrz rezydencji. Aktywujesz go poprzez użycie Figurki węża (9).

Wstęp

Zadanie to możesz otrzymać, jeśli od novigradzkiego kupca posiadającego kram w dzielnicy Złote Miasto nabędziesz Figurkę jaszczurki.

 

Opis

Jeden z kupców ze Złotego Miasta pochwali ci się, że posiada prawdziwą kolekcję "cudów", czyli tak naprawdę przedmiotów należących do spalonego na stosie czarodzieja Aeramasa. Z uwagi na to, kim był ich poprzedni właściciel, każda z tych rzeczy "może służyć jako klucz". I tak istotnie jest, a przedmiotem, który powinien cię zainteresować, jest Figurka jaszczurki. Odkupisz ją od sprzedawcy osobliwości za 40 novigradzkich koron.

Zniszczona rezydencja Aeramasa znajduje się na zachód od Novigradu (2). Na miejscu nie zastaniesz już nikogo - wśród ruin będzie hulał jedynie wiatr. Wejdź do wnętrza walącego się budynku, gdzie odkryjesz pentagram. Jeśli będziesz posiadał przy sobie Figurkę jaszczurki, to aktywacja magicznego kręgu otworzy portal. Przejdź przez niego, by przenieść się do tajnej części rezydencji (3).

Na miejscu okaże się, że czarodziej był wielkim miłośnikiem sera. Co więcej, pomieszczenie, przez które musisz przejść, wypełnione jest stęchłymi oparami, które uniemożliwiają oddychanie, a w dłuższej perspektywie odbierają zdrowie. Najlepszym rozwiązaniem jest szybki bieg przez główną komnatę i dotarcie na galerię (4), na której śmierdzący ser przestanie stanowić zagrożenie dla wiedźmińskiego żywota. Jedyną możliwą drogą kieruj się ku portalowi (5), który aktywujesz za sprawą Figurki jaszczurki. W tym momencie otrzymasz 50 PD.

W ten sposób trafisz do rozległej jaskini. Czeka cię teraz trochę pływania (biała linia na mapie), po czym krótki spacer do laboratorium Aeramasa (6). Na miejscu może przywitać cię mglak (poz. 9), ale raczej nie powinieneś mieć problemów z zabiciem go. Odszukaj interesujące Notatki czarodzieja Aeramasa, a przede wszystkim Figurkę byka. To dzięki niej otworzysz pobliski portal (8) i uzyskasz 50 PD.

Teleport zabierze cię do skarbca, lecz żeby nie było zbyt łatwo, to Aeramas ukrył swoje największe sekrety (9) za polem siłowym. Usunięcie go nie jest jednak trudne. Wystarczy podpalić Znakiem Igni dwie piramidy, które ulokowano po przeciwległych stronach kawerny (10, jedną z piramid musisz odsłonić przy pomocy Oka Nehaleni), a bariera zniknie. W ten oto sposób twoim łupem padnie stalowy miecz Ementaler, 50 novigradzkich koron oraz Figurka węża. Zabranie broni zwieńczy niniejsze zadanie, zapewniając ci 75 PD, natomiast zwierzęca statuetka pozwoli ci aktywować portal (11), który zabierze cię z powrotem do ruin rezydencji.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.