Wolne Miasto Novigrad

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Eksploracja - Wolne Miasto Novigrad

1 - przeprawy. Dzięki nim dostaniesz się na Zamurze.

2 - Rynek. Kiedy zawitasz na niego po raz pierwszy, staniesz się świadkiem egzekucji czarodzieja i dopplera, której przewodzić będzie sam Kaleb Menge. Scena jest jedynie wprowadzeniem do relacji z dowódcą łowców czarownic, dlatego nie będziesz w stanie nic zrobić.

W każdych innych okolicznościach Rynek Novigradu tętni życiem. Spotkasz tutaj przede wszystkim wielu kupców i rzemieślników:

  • Księgarnia. Prowadzony przez Marcusa T. K. Hodgsona sklep znajduje się przy północnej pierzei rynku. Powinieneś odwiedzić to miejsce, by wykonać zadanie Znajomy z dawnych czasów. Z właścicielem księgarni możesz również pohandlować i pograć w Gwinta.
  • Księgarz. Posiada swoje stoisko nieopodal wspomnianej wyżej księgarni. Możesz z nim pohandlować księgami.
  • Zielarz. Posiada swój kram przy południowej pierzei Rynku. Jak nietrudno się domyślić, możesz z nim handlować ziołami oraz innymi alchemicznymi ingrediencjami.
  • Vimme Vivaldi. Kantor należący do słynnej rodziny bankierów znajduje się w południowo-zachodnim narożniku Rynku. Krasnolud jest o tyle użyteczny, że chętnie wymieni twoje floreny i oreny na novigradzkie korony. Ponadto jest zapalonym graczem Gwinta, choć niektórzy uznają go za zwykłego kanciarza. Niemniej pokonanie go jest jednym z celów misji Gwint: Rozgrywki w Novigradzie.
  • Płatnerz. Tutejszy rzemieślnik posiada swój warsztat przy zachodniej pierzei Rynku. Chętnie pohandluje z tobą rynsztunkiem i materiałami rzemieślniczymi, a w swoim asortymencie posiada również Wyblakłe notatki oraz Trzecią mapę Edwina Greloffa, których lektura aktywuje zadania Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły wilka IV oraz Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły gryfa III. Ponadto może wykuwać dla ciebie pancerze na poziomie mistrzowskim, usuwać ze zbroi ulepszenia, a także niszczyć rynsztunek w celu uzyskania materiałów rzemieślniczych.

3 - dawny dom Triss. Zajrzysz do niego na początku misji Stosy Novigradu, jednak nie zastaniesz w nim właścicielki.

4 - kowal. Możesz z nim pohandlować bronią i materiałami rzemieślniczymi, niszczyć rynsztunek w celu uzyskania tych ostatnich, usuwać ulepszenia broni, a także wykuwać rynsztunek na poziomie mistrzowskim. Mężczyzna jest również chętny do gry w Gwinta.

5 - targ. Napotkasz tutaj m.in. kupca sprzedającego jedzenie i składniki alchemiczne.

6 - gospoda Złocisty Jesiotr. Przed wejściem do tego popularnego lokalu możesz zostać zatrzymany przez parę pijaków, którzy zażądają opłaty za przejście. Jeśli takową uiścisz, stracisz 25 novigradzkich koron, choć uzyskasz za to... 2 PD. Znacznie lepiej użyć jednak znaku Aksji (65 PD) lub zignorować moczymordy, co zakończy się drobną bijatyką - w przypadku zwycięstwa otrzymasz jednak 25 PD.

Wewnątrz lokalu napotkasz co najmniej kilka interesujących osób:

  • Karczmarz - możesz od niego kupić jedzenie, napitki i karty do Gwinta. Mężczyzna chętnie również zagra z tobą partyjkę w karty.
  • Kapitan Wolverstone - jest osobą, która może zabrać cię na Skellige, choć... nie za mniej niż 1000 novigradzkich koron. Jest to związane z misją Kierunek: Skellige.
  • Corinne Tilly (pierwsze piętro) - spotkanie z nią jest niezbędne do ukończenia misji Sen w wielkim mieście.
  • Sukrus (piwnica) - dobicie z nim targu łączy się z misją Miecze i pierogi.

Ponadto na zewnątrz, przy wschodniej ścianie gospody, znajduje się tablica ogłoszeń. Lektura tamtejszych anonsów pozwoli ci zainicjować zadania Gwint: Rozgrywki w Novigradzie oraz Zlecenie: Śmiertelne rozkosze.

Nieopodal tablicy spotkasz też Nidasa, który opowie ci o swoim problemie. Jeśli zaoferujesz mu pomoc, otrzymasz misję Czarna perła.

7 - zamtuz Kuternoga Katarzyna. Po rozmowie z tutejszą burdelmamą możesz wynająć na noc jedną z trzech dziewczyn. Koszt takiej usługi wynosi 20 novigradzkich koron, jednak w zamian otrzymasz nie tylko niezapomniane doznania, ale również 2 PD.

Ponadto z burdelmamą możesz zagrać w Gwinta, a także kupić od niej jedzenie i alkohol. Warto dodać, że po ukończeniu misji Zlecenie: Śmiertelne rozkosze przed zamtuzem pojawi się Ulicznica, od której otrzymasz szybkie, proste zadanie pt. Wykidajło.

8 - Ginter de Lavirac. Kiedy go spotkasz, będzie próbował obronić się przed napaścią. Jeśli mu pomożesz, a następnie zgodzisz się dla niego pracować, otrzymasz misję Spacer po nadbrzeżu.

9 - magazyn. Tuż przed jego głównym wejściem zauważysz dwóch kłócących się kupców oraz próbujących ich rozdzielić strażników. Jeśli wmieszasz się w sytuację, otrzymasz misję Przeklęty magazyn.

10 - Ulicznica. W miejscu tym staniesz się świadkiem sceny, w której bliżej nieznana panna lekkich obyczajów będzie próbowała odpędzić namolnego klienta. Jeśli zapytasz ją, czy potrzebuje pomocy, uzyskasz 10 PD. Jeśli bez pytania omamisz klienta znakiem Aksji, uzyskasz 40 PD. W obu przypadkach okaże się jednak, że wszystko było udawane, a ulicznica wcale nie potrzebowała pomocy.

11 - dręczona elfka. Dwóch mężczyzn w typowo rasistowski sposób będzie lżyło kobietę na potęgę. Możesz zareagować i przepędzić prostaków, używając znaku Aksji, lub zignorować sytuację. Bez względu na twoją reakcję elfka wścieknie się na ciebie i po kilku cierpkich słowach odejdzie w swoją stronę.

12 - miejsce pięściarskich pojedynków. Jeśli chcesz ukończyć zadanie Wściekłe Pięści: Novigrad, będziesz musiał stoczyć tutaj jeden z pojedynków.

13 - dom Hattoriego. Elf okaże się jednym z najlepszych mieczników w Królestwach Północy, który jednak porzucił swój fach dla... lepienia pierogów. Jeśli chcesz skłonić go do powrotu do rzemiosła i uzyskać dostęp do jego asortymentu broni, pancerzy i materiałów rzemieślniczych, a także zapewnić sobie usługi arcymistrza kowalstwa, będziesz musiał ukończyć misję Miecze i pierogi.

Kiedy Hattori otworzy na nowo swój warsztat, wśród sprzedawanych przez niego przedmiotów odnajdziesz m.in. Dobrze zachowane notatki, Zniszczone, wyblakłe notatki i Czwartą mapę Edwina Greloffa. Ich lektura aktywuje zadania Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły wilka I, Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły wilka V oraz Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły gryfa IV.

14 - wejście do Zgniłego Gaju. Dostęp do tego miejsca uzyskasz w trakcie misji Stosy Novigradu. Wewnątrz spotkasz m.in. Króla Żebraków, który związany jest z w/w zadaniem, a także kupca. U tego ostatniego możesz nabyć broń, materiały rzemieślnicze, a nawet siodła; nie odmówi ci też partyjki Gwinta.

15 - zielarz. Handluje szerokim asortymentem składników alchemicznych. Kupisz u niego również Wiązkę łopianu, która może ci się przydać w zadaniu Sen w wielkim mieście.

16 - zwłoki. Kiedy zbadasz je przy pomocy wiedźmińskich zmysłów, zainicjujesz krótkie zadanie Uczta dla kruków.

17 - Szałwia i rozmaryn vel Kameleon. Kiedy przybędziesz do Novigradu, w dawnym zamtuzie będą mieszkać jedynie bandyci i bezdomni. Wraz z wykonywaniem kolejnych zadań głównego wątku fabularnego okaże się, że lokal stał się własnością Jaskra, a po ukończeniu misji Poeta w opałach trubadur osobiście stawi się na miejscu wraz z Zoltanem Chivayem, Priscillą i Dudu Biberveldtem. Wówczas ruina zacznie przeistaczać się w teatr, a przy okazji w miejsce, gdzie zawsze będziesz mógł spotkać swoich przyjaciół.

Warto dodać, że to własnie w tym miejscu w Novigradzie funkcjonuje schowek, który pozwalai przechowywać zbędny ekwipunek.

18 - kupiec. Mężczyzna padnie ofiarą napadu. Jeśli omamisz Znakiem Aksji lub zabijesz trójkę bandytów, handlarz podziękuje ci i ucieknie. W tym pierwszym przypadku otrzymasz nawet 40 PD. Jeśli pozostawiasz sprawę własnego biegowi, kupiec zapłaci zbirom i opuści to miejsce.

Po kilku dniach owego kupca będziesz mógł spotkać w jego sklepie (48). Jeśli pomogłeś mu wyjść cało z opresji, otrzymasz znaczący rabat na oferowane przez niego towary.

19 - targ. Wśród wielu handlarzy spotkasz m.in. Sylwestra Amello, ktory jest związany z misją Zlecenie: Nieuchwytny złodziej, a także Kupca sprzedającego broń, materiały rzemieślnicze, jedzenie i napitki. Z tym ostatnim możesz też pograć w Gwinta.

20 - pracowania rzeźbiarzy. Prowadzą ją bracia Fabian i Guus Meyerowie. Miejse to odwiedzisz przy okazji misji Śmiertelne grzechy.

21 - Kaznodzieja. W miejscu tym bliżej nieznany starzec będzie podburzał mieszkańców Novigradu przeciwko wiedźminom i czarodziejkom. Możesz go zignorować, zastraszyć lub poprosić, by porównał swoje czyny z tymi, jakich dokonują wiedźmini. Niemniej bez względu na to, co powiesz, kaznodzieja ucieknie, słuchający go ludzie rozpierzchną się, a ty otrzymasz 10 PD. Jeżeli wybierzesz jednak ostatnią opcję i tym samym podważysz autorytet klechy, po kilku dniach w tym samym miejscu zostaniesz zatrzymany przez parę "strażników", którzy będą próbowali cię aresztować. Nie daj się jednak zwieść, bowiem tak naprawdę są to bandyci, którzy zwyczajnie spróbują cię zabić. Rozpraw się z nimi, a otrzymasz kolejne 25 PD.

22 - dom Elihala. Krawiec sprzedaje eleganckie ubrania i maski, dlatego odwiedzisz go przy okazji misji Spis cudzołożnic oraz Kwestia życia i śmierci. Z elfem możesz również pograć w Gwinta.

23 - Ronvid z Małego Łęgu. "Rycerz", którego miałeś już okazję spotkać przy Kasztelu Wrońce, teraz ponownie wyzwie cię na pojedynek. Pokonanie go nie powinno stanowić żadnego wyzwania, a gdy to zrobisz, obrońca honoru panny Jagódki ucieknie z podkulonym ogonem. Nie będzie to bynajmniej twoje ostatnie spotkanie z nim, ponieważ po kilku dniach od niniejszej potyczki Ronvid zaczepi cię w zachodniej cześci Novigradu (46).

24 - Rostan Muggs. Krasnolud opowie ci o swoim problemie, a jeśli zdecydujesz się mu pomóc, otrzymasz misję Przesyłka kurierska. Warto przy tym zaznaczyć, że Muggs znika o niektórych porach dnia, lecz zawsze przebywa na podgrodziu w godzinach porannych.

25 - elf. Mężczyzna będzie niepokojony przez trójkę lokalnych oprychów. Możesz zainterweniować i zabić bandytów lub zignorować sytuację. W obu przypadkach nie otrzymasz żadnej szczególnej nagrody.

26 - kupiec. W godzinach wieczornych możesz zastać tutaj handlarza oskarżanego przez kilku elfów o sprzedaż zatrutego fisstechu, co miało doprowadzić ich krewnych do śmierci. Napastnicy nie będą mieli jednak żadnych dowodów na poparcie swych oskarżeń. Jeśli staniesz w obronie kupca, będziesz musiał zabić elfy. W trakcie walki długousi spróbują zabić domniemanego dilera, do czego nie możesz dopuścić. Jeżeli kupcowi uda się przeżyć, uzyskasz 25 PD i 50 novigradzkich koron. Jeśli weźmiesz stronę elfów lub zignorujesz sprawę, to człowiek straci życie, a i ty niczego nie zyskasz.

27 - posiadłość nadzorcy. Odwiedzisz ją przy okazji misji Po nitce do kłębka.

28 - kryjówka Triss. To właśnie na ostatnim piętrze tego domu czarodziejka wynajmuje izbę. Spotkasz ją tutaj po ukończeniu misji Stosy Novigradu. Triss niewątpliwie odwiedzisz w jej domu przy okazji wykonywania zadań Sen w wielkim mieście, Skarb hrabiego Reuvena, Kwestia życia i śmierci oraz Teraz albo nigdy.

Tuż obok domu Triss spotkasz małą dziewczynkę, która poprosi cię o pomoc. Jeśli zgodzisz się za nią pójść, zaprowadzi cię do pobliskiego zaułka, gdzie będzie na ciebie czekała trójka bandytów (poz. 14). Nie pozostanie ci nic innego, jak ich zabić.

29 - kupiec. Handluje jedynie rupieciami, ale możesz za to pograć z nim w Gwinta.

30 - kantor Lichwiarza. W swoim asortymencie posiada bardzo różne przedmioty, ale co ciekawe, nie udzieli ci żadnej pożyczki. Odkupisz za to od niego księgę pt. Zmień swoje życie! Poradnik, która jest niezbędna do ukończenia misji Wolny duch.

31 - dom biedoty. Aby się do niego dostać, musisz wspiąć się po drabinie. Od pozostałych tego typu domostw różni go to, że wewnątrz, w jednym z kufrów, odnajdziesz Schemat: Ulepszony srebrny miecz wiedźmińskiego cechu kota, który jest niezbędny do ukończenia misji Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I.

32 - kupiec. Możesz od niego kupić materiały rzemieślnicze.

33 - fryzjer. Za drobną opłatą pomoże ci odmienić twój wiedźmiński wygląd.

34 - karczma Nigdzie. Tutejszy karczmarz zaproponuje ci jedzenie, napitki oraz partyjkę Gwinta. W lokalu tym można też często spotkać Lamberta, choć jego obecność zależy przede wszystkim od tego, w jakim momencie zadania Po nitce do kłębka się aktualnie znajdujesz.

35 - ochronka Pani Marabelli. Z właścicielką przytułku spotkasz się przy okazji wykonywania misji Spis cudzołożnic.

Ponadto, jeśli udało ci się ocalić dzieci z sierocińca na Krzywuchowych Moczarach, to spotkasz je teraz właśnie tutaj.

36 - szpital Wilmeryusza. W środku spotkasz chirurga Joachima von Gratza, który jest związany z zadaniem Śmiertelne grzechy.

37 - miejsce pięściarskich pojedynków. Jeśli chcesz ukończyć zadanie Wściekłe Pięści: Novigrad, będziesz musiał stoczyć tutaj jeden z pojedynków.

38 - fryzjer. Za drobną opłatą pomoże ci odmienić twój wiedźmiński wygląd.

39 - kupiec. Sprzedaje materiały rzemieślnicze, a także szereg "osobliwości" - w większości należących do spalonych na stosie magów. Informacja ta zainicjuje zadanie Nabiał i ciemne siły. Jeśli zaś chodzi o sam asortyment kupca, to szczególnie warto przyjrzeć się następującym przedmiotom:

Ponadto kupiec chętnie rozegra z tobą partyjkę Gwinta. Z kolei przed kramem handlarza znajduje się tablica ogłoszeń, z której możesz podjąć Zlecenie: Nawiedzony dom.

40 - posiadłość la Valette'ów. Odwiedzisz ją przy okazji wykonywania misji Spis cudzołożnic.

41 - posiadłosć var Attre'ów. Odwiedzisz ją przy okazji wykonywania misji Spis cudzołożnic oraz Lekcja szermierki.

42 - Passiflora. W najsłynniejszym novigradzkim zamtuzie spotkasz m.in. jego właścicielkę, Markizę Serenity. Starsza kobieta zaoferuje ci jedzenie i napitki, a także... partyjkę w Gwinta. Jest związana z zadaniami Gwint: Rozgrywki w Novigradzie oraz Spisek. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał z usług miłosnych jednej z trzech tutejszych dziewcząt. Taka przyjemność będzie cię kosztować 40 novigradzkich koron, jednak w zamian otrzymasz niezapomniane chwile uniesienia oraz... 4 PD.

W zamtuzie spotkasz również Skrybę, który umożliwi ci spróbowanie swoich sił w najtrudniejszym spośród turniejów Gwinta. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie zadanie O wysoką stawkę.

43 - gospoda Zimorodek. Tutejszy karczmarz, Oliwier, sprzeda ci jedzenie, napitki oraz karty do Gwinta. Sam również jest pasjonatem karcianki, dlatego pokonanie go jest elementem misji Gwint: Partyjki z karczmarzami. Karczmarz jest również częściowo związany z misją Teraz albo nigdy. Z kolei na piętrze Zimorodka spotkasz Kurta Dysarta. Kupiec jest zleceniodawcą misji Zlecenie: Nawiedzony dom.

Ponadto przy gospodzie (od strony Rynku) znajduje się tablica ogłoszeń. Lektura tamtejszych anonsów pozwoli ci uzyskać takie zadania jak Po nitce do kłębka, Wściekłe Pięści: Novigrad, Zlecenie: Nieuchwytny złodziej i Zlecenie: Nawiedzony dom.

44 - Vespula. Z praczką spotkasz się przy okazji wykonywania misji Spis cudzołożnic.

45 - sprzedawca ryb. Jak wskazuje jego tytuł, możesz kupić u niego coś do jedzenia. Handlarz chętnie zagra również w Gwinta.

46 - Ronvid z Małego Łęgu. Spotkasz go tutaj kilka dni po spotkaniu na podgrodziu Novigradu (23). Tym razem niedoszły rycerz pojawi się wraz z dwoma "kolegami", którzy mają pomóc "wyrównać szanse" w ostatecznym pojedynku z tobą. Pozostaną ci dwa wyjścia: zabić Ronvida i jego towarzyszy lub omamić ich Znakiem Aksji. W obu przypadkach otrzymasz 50 PD i pewność, że już nigdy więcej nie zobaczysz nieszczęsnego obrońcy honoru panny Jagódki.

47 - kowal. Możesz u niego kupić broń, niszczyć ją dla pozyskania materiałów rzemieślniczych, usuwać z broni ulepszenia lub wykuwać nowy rynsztunek - ale tylko na poziomie czeladnika. Możesz z nim również zagrać w Gwinta.

48 - kupiec. Możesz nabyć u niego jedzenie, napitki oraz składniki alchemiczne. Ponadto jeśli pomogłeś mu uniknąć rabunku (18), otrzymasz spory upust na wszystkie towary. Możesz z nim również zagrać w Gwinta.

49 - kupiec. Niziołek zaproponuje ci "interes życia", który zaowocuje krótkim zadaniem pt. Tajemniczy handlarz.

50 - kupiec. Sprzedaje jedynie puste butelki.

51 - łaźnie Sigiego Reuvena. Zajrzysz do nich przy okazji co najmniej kilku zadań: Dorwać Juniora, Skarb hrabiego Reuvena, Spisek oraz Gwint: Rozgrywki w Novigradzie.

52 - wejście do novigradzkich kanałów.

53 - Kaznodzieja. Kupisz u niego runy, glify oraz księgi, w tym tom pt. Kult Freyji, którego będziesz potrzebować do ukończenia misji Wolny duch. Z kapłanem możesz też zagrać w Gwinta.

54 - Miejsce Mocy. Znajduję się tuż przy katedrze Wiecznego Ognia. Aktywując je, wzmocnisz tymczasowo Znak Igni. Ponadto pierwsza aktywacja obelisku zapewni ci również dodatkowy punkt umiejętności do wykorzystania.

55 - wejście do jaskini. Odkryjesz w niej ruiny starego elfickiego miasta oraz szereg wiedźmińskich schematów. Z uwagi na ten ostatni aspekt wizyta w tym miejscu jest związana z misją Poszukiwania: Rynsztunek szkoły kota.

56 - siedziba Tasaka. Herszta novigradzkiego półświatka odwiedzisz m.in. przy okazji zadań Gangi Novigradu i Wyścig: Gonitwa Erazma Vegelbuda.

57 - mosty łączące Novigrad z terenami zachodniej Redanii.

58 - ciemny zaułek. W miejscu tym dostrzeżesz parę podejrzanych mężczyzn. Kiedy się do nich zbliżysz, spłoszą się i uciekną. Zbadaj wiedźmińskimi zmysłami mur, przy któym stali, a odkryjesz, że jedna z cegieł została poluzowana. Sprawdź tę skrytkę, a odnajdziesz w niej Szpiegowską notatkę. Jej lektura aktywuje zadanie poboczne Pełna konspiracja.

59 - strażnica przy Bramie Tretogorskiej. W budynku tym znajduje się zejście do novigradzkich kanałów.

60 - wejście do novigradzkich kanałów w dzielnicy Okrawki.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.