Niebezpieczna gra

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Wolne Miasto Novigrad

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Novigrad - Zadania poboczne - Niebezpieczna gra - Novigrad

1 - Rozmaryn i szałwia.

2 - sklep Zeda.

3 - gospoda Złocisty Jesiotr.

4 - dom Caesara Bilzena.

5 - miejsce spotkania z kupcem.

Wstęp

Po ukończeniu misji Poeta w opałach pod Rozmarynem i szałwią vel Kameleonem spotkasz Zoltana Chivaya. Krasnolud opowie ci o swoich problemach finansowych. Jeśli zgodzisz się mu pomóc, otrzymasz niniejsze zadanie.

Opis

W pobliżu dobrze znanego ci lokalu zastaniesz Zoltana "dyskutującego" z kilkoma osobnikami parszywego autoramentu. Twoja obecność pomoże krasnoludowi ich przepędzić, ale nie rozwiąże jego problemów. Dowiesz się, że spotkane zbiry to Diuk i jego podkomendni. Ten pierwszy aspiruje do miana nowego herszta novigradzkiego półświatka, jednak to nie to spędza Zoltanowi sen z powiek. Jego problem jest znacznie poważniejszy: zapożyczył się u Króla Żebraków i teraz szuka sposobu, żeby spłacić dług. W zasadzie to nawet znalazł sposób, ale to nie zmienia faktu, że będzie potrzebował twojej pomocy. Oczywiście nie wypada się nie zgodzić.

O co chodzi? Otóż krasnolud postanowił poszukać szczęścia w kartach. Nie, nie chodzi jednak o hazard - wręcz przeciwnie, Zoltan zaczął sprzedawać rzadkie karty kolekcjonerom. Tak się akurat składa, że obecnie pracuje nad dość skomplikowanym zamówieniem, które rozwiązałoby wszystkie jego problemy. Ostatnie brakujące karty, jakich krasnolud potrzebuje, by dobić targu, to Fringilla Vigo, Isengrim Faoiltiarna oraz Jan Natalis. Wszystkie trzy znajdują się w posiadaniu niejakiego Zeda, lecz ten nie pozbędzie się ich za żadne skarby. Twoja głowa w tym, żeby go jednak do tego przekonać - i to bez ręczenia skarbami.

Udaj się zatem do sklepu Zeda (2). Drzwi frontowe okażą się zamknięte, lecz na szczęście istnieje jeszcze alternatywne wejście. Skorzystaj z drabiny, która przylega do budynku położonego nieco na wschód względem sklepu, dzięki czemu dostaniesz się na mały daszek. Następnie przeskocz na teren posesji Zeda, skąd już bez problemu dostaniesz się na piętro sklepu.

Po wejściu do środka od razu skieruj się na parter. Zastaniesz tam dwóch bandytów oraz... zwłoki Zeda. Po krótkiej wymianie zdań nie pozostanie ci nic innego, jak tylko pomścić sklepikarza. Przy zwłokach jednego z zabójców odnajdziesz kartę Isengrima Faolitiarny oraz Klucz do lombardu Zeda. Ten ostatni pozwoli ci otworzyć frontowe drzwi sklepu.

Co z pozostałymi dwoma kartami? Aby dowiedzieć się więcej o ich losie, musisz odszukać Księgę przychodów i rozchodów, o której rozmawiali przed śmiercią bandyci. Znajdziesz ją w kufrze pod schodami, choć żeby się do niego dostać, będziesz musiał użyć znaku Aard, by zniszczyć "maskowanie" schowka. Dzięki lekturze rejestru dowiesz się, że Zed sprzedał cenne karty Ravikowi oraz Caesarowi Bilzenowi. Z tą ważną informację wróć do Zoltana (1).

Krasnolud od razu postanowi spotkać się z nowymi właścicielami kart - z Bilzenem nawet osobiście. Dom księgowego znajduje się tuż przy Rynku (4). Spotkanie będzie mijało w bardzo miłej atmosferze - Zoltan i Caesar będą rozmawiać o wędkarstwie i dawnych czasach, a ty okazjonalnie będziesz mógł wykazać się wiedzą (lub jej brakiem) z zakresu ulubionego hobby obu krępych panów. W końcu jednak na stole skończy się gorzałka i Zoltan poprosi, abyś udał się po kolejną flaszkę. To znak, abyś skierował się na drugie piętro domu Caesara i odszukał kartę Fringilli Vigo. Księgowy Tasaka zgromadził sporo interesujących kuriozów, jednakże to, które interesuje cię najbardziej, znajduje się przy niewielkim podeście. Warto również odszukać Jadeitową statuetkę, której zabranie aktywuje nowe zadanie poboczne - Statuetka żołnierza. Na koniec zabierz butelkę alkoholu i wróć do biesiadujących krasnoludów. Wówczas Zoltan stwierdzi, że powinniście się już zbierać. W drzwiach powitają was jednak bandyci Tasaka. Nie przyszli jednak po ciebie i Zoltana, lecz po księgowego, któremu ponoć rozjechały się cyferki w księgach rachunkowych... Możesz mu pomóc i rozprawić się ze zbirami lub pozostawić sprawy własnemu torowi - twoja decyzja nie będzie miała żadnych dalszych konsekwencji, więc postępuj zgodnie z własną wolą.

Mając dwie z trzech rzadkich kart, pozostanie ci już tylko spotkać się z Ravikiem. Znajdziesz go w piwnicy gospody Złocisty Jesiotr w dokach (3). Mężczyznę zastaniesz akurat w towarzystwie ludzi Diuka, którzy najwyraźniej przybyli tutaj w tym samym celu co ty, lecz nie zamierzają przebierać w środkach. Po krótkiej wymianie zdań przywódca bandytów zaproponuje, abyście zagrali w Gwinta o... życie Ravika. Bez względu na to jak odpowiesz, spotkanie to zakończy się walką. Niemniej jeśli zgodzisz się zagrać w karty i ograć podwładnego Diuka, faktycznie ocalisz Ravikowi życie, lecz nie otrzymasz za to żadnej nagrody. Koniec końców nie ma znaczenia, czy Ravik osobiście podaruje ci kartę z wizerunkiem Jana Natalisa, czy też zabierzesz ją z jego stygnącego trupa.

Następnie spotkaj się z Zoltanem (1) i poinformuj go, że udało ci się zdobyć wszystkie trzy karty. Ten natychmiast zorganizuje spotkanie z kolekcjonerem, które odbędzie się we wschodniej części Novigradu (5). Udacie się tam natychmiast. Na miejscu zastaniecie jednak jedynie trupa kupca oraz Diuka ze skromnym oddziałem swoich zbirów. Samozwańczy herszt tutejszego półświatka zabierze pieniądze i ucieknie, pozostawiając wam do towarzystwa swoich ludzi. Wówczas Zoltan krzyknie, abyś nie tracił czasu na walkę i od razu ruszył w pogoń za Diukiem, aczkolwiek czas nie ma w tym zadaniu żadnego znaczenia i możesz poświęcić go trochę na rozprawienie się z bandą niemilców. Ich herszt zbiegnie do wież strażniczych, więc na koniec skieruj się właśnie tam. Ścigaj go długimi korytarzami aż do kanałów. W trakcie wędrówki mniej popularnymi alejkami Novigradu będziesz musiał rozbić fragment muru znakiem Aard oraz zlikwidować kilka utopców, lecz w końcu uda ci się dogonić złodzieja. Odnajdziesz go w kałuży krwi z paskudną raną, będącą świadectwem spotkania z miejscową fauną. Po krótkiej wymianie zdań będziesz mógł zdecydować, czy zabijesz Diuka, czy zostawisz go utopcom na pożarcie. Nie ma to w zasadzie większego znaczenia. Zabierz pieniądze i wracaj do Zoltana.

Krasnolud będzie tryskał humorem, gdy okaże się, że udało się wam zdobyć zarówno karty jak i mieszek pełny novigradzkich koron. Przyjaciel pozwoli ci wybrać nagrodę: możesz zachować rzadkie karty lub wziąć pieniądze, co zapewni ci zastrzyk 150 novigradzkich koron oraz 50 PD. Decyzja należy do ciebie, lecz jeśli liczysz na ukończenie pobocznej misji Pełna kolekcja kart, to wybór może być tylko jeden.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.