O wysoką stawkę

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Eksploracja

Novigrad

1 - tablica ogłoszeń w Novigradzie.

2 - Passiflora.

3 - fontanna.

4 - skrzynia.

5 - magazyn.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po zapoznaniu się z ogłoszeniem wiszącym na tablicy przy rynku w Novigradzie (1).

Warto jednak zaznaczyć, że celem tej misji jest wzięcie udziału w najtrudniejszym turnieju Gwinta w całej grze, w którym w dodatku można wygrać kilka unikatowych kart. Zanim przystąpisz do realizacji zadania, upewnij się, że posiadasz odpowiednio mocną talię - najlepiej wykonując uprzednio wszystkie inne misje dotyczące Gwinta.

Opis przejścia

Aby zawalczyć o tytuł mistrza Gwinta w najbardziej prestiżowym turnieju w Novigradzie, udaj się do Passiflory (2) i poinformuj Skrybę, że chcesz przyłączyć się do rozgrywki. Mężczyzna sprawdzi twoje karty, po czym nakaże uiścić wpisowe w wysokości 1000 novigradzkich koron. Kiedy uregulujesz kwestie finansowe, Skryba zaprowadzi cię do salonu. Pamiętaj jednak, że od tego momentu nie będziesz mieć już odwrotu - jeśli opuścisz Passiflorę przed końcem turnieju, misja zakończy sie niepowodzeniem!

W salonie spotkasz kilka interesujących osobistości. Pierwszą z nich będzie Sasha, jedna z twoich rywalek. Kobieta opowie ci o innych graczach biorących udział w turnieju, szczególną uwagę zwracając na Bernarda Tulle'a, Finneasa oraz Patricka Hazelnutta. Po zakończeniu rozmowy z Sashą będziesz mógł zamienić z nimi kilka słów, choć żaden z nich - może poza niziołkiem - nie okaże się zbyt rozmowny. Gdy skończysz już część zapoznawczą, w sali pojawi się organizator turnieju, hrabia Tybalt. Wielmoża wygłosi krótką przemowę i uroczyście otworzy turniej, po czym jeden z jego sług przedstawi wyniki losowania par pierwszej rundy rozgrywek.

Twoim pierwszym przeciwnikiem okaże się poznany wcześniej Bernard Tulle. Niziołek posiada w swojej talii mnóstwo szpiegów, kart przywracających oraz specjalnych; ty również powinieneś wystawić na stół podobne karty, a szczególnie szpiegów, którzy podczas tej rozgrywki odegrają kluczową rolę. Jeśli uda ci się pokonać niziołka, uzyskasz 25 PD oraz unikatową kartę Foltest: Żelazny Władca.

Po zakończeniu partii - bez względu na jej wynik - podejdzie do ciebie Sasha. Kobieta poprosi cię, abyś pomógł jej przejąć główną nagrodę turnieju. Oczywiście nie za darmo, lecz na razie miłośniczka karcianej rozrywki nie zechce podzielić się szczegółami swojego planu. Warto zauważyć, że jeśli zgodzisz się współpracować z Sashą, niniejsze zadanie pozostanie aktywne nawet w przypadku porażki z Bernardem lub którymkolwiek z innych przeciwników. Jeśli jednak odmówisz, to w momencie przegranej partii misja zakończy się niepowodzeniem. Koniec końców ukończenie tego zadania i tak wymusi na tobie współpracę z Sashą, więc równie dobrze możesz zgodzić się od razu.

Po zakończeniu rozmowy z piękną hazardzistką koniecznie zapisz grę. Jeśli udało ci się pokonać Bernarda, czekają cię teraz dwie partie bez możliwości zapisu gry pomiędzy nimi. Jeśli jednak przegrałeś, pozostanie ci już tylko zwiedzanie Passiflory do momentu zakończenia turnieju.

W kolejnej partii los postanowi, że twoje umiejętności karciane sprawdzi... Sasha. Jej nilfgaardzka talia okaże się pełna szpiegów oraz potężnych kart specjalnych, dlatego przygotuj się na dość ciężką przeprawę. Staraj się kontrować zagrywki przeciwniczki własnymi szpiegami i podbierać jej karty szpiegoweskie za pomocą Manekina. Jeśli uda ci się pokonać Sashę, otrzymasz 50 PD oraz unikatową kartę Emhyr var Emreis: Pan Południa.

Trzecim przeciwnikiem w turnieju okaże się Finneas. Półelf wystawi przeciwko tobie talię potworów, wiec bądź gotów na odpieranie całych grup pojedynczych kart. Dobrym pomysłem jest pozwolenie Finneasowi na "wystrzelanie się" z najlepszych kart podczas pierwszej rundy, jednocześnie przypakowując własną talię kartami zdobytymi z pomocą szpiegów i miażdżąc rywala w kolejnych rozdaniach. Innym dobrym pomysłem jest stosowanie kart pogodowych, które przy odrobinie szczęścia mogą unieszkodliwić cały szereg przeciwnika i tym samym skutecznie zniweczyć jego plan. Jeśli pokonasz Finneasa, uzyskasz 50 PD oraz unikatową kartę Francesca Findabair: Królowa Dol Blathanna. Półelfowi nie spodoba się jednak to, że przegrał z "mutantem" i postanowi poprawić sobie samopoczucie w bokserskim pojedynku. Daj ma nauczkę, a kiedy zabiorą go strażnicy, stanie przed tobą ostatni przeciwnik: sam hrabia Tybalt. Zapisz grę i ruszaj do stołu.

Organizator turnieju wyruszy do boju z talią potworów, dlatego z powodzeniem możesz zastosować wobec niego tę samą taktykę co w przypadku Finneasa. Pokonanie hrabiego zapewni ci 80 PD oraz unikatową kartę Eredin Bréacc Glas: Zabójca Auberona.

Po finałowej partii przy stole pojawi się Skryba, lecz bynajmniej nie po to, by ogłosić zwycięzcę turnieju. Mężczyzna oznajmi znacznie gorszą wiadomość: ktoś zabił strażnika i ukradł główną nagrodę! Chwilę potem podejdzie do ciebie Sasha. Kobieta zapewni cię, że nie stoi za kradzieżą, a przy okazji zapyta cię, czy podtrzymujesz chęć współpracy. Odmowa oznacza zakończenie misji niepowodzeniem, więc z grubsza nie będziesz miał innego wyboru, jak tylko przystać na współpracę z piękną hazardzistką.

Sasha okaże się zresztą niezwykle pomocna, bowiem to ona zagada strażnika i umożliwi wam osobiste obejrzenie miejsca zbrodni. Wiedźmińskie zmysły pozwolą ci odkryć, że człowiek pilnujący nagrody został zabity ciosami zadanymi pod "dziwnym" kątem, a także zauważyć, że rabuś ciągnął skarb w stronę balkonu. Tam też się skieruj. Na jednej z belek odnajdziesz bełt z liną opadającą w kierunku ogrodu. Wspólnie z Sashą dojdziecie do wniosku, że złodziej musiał mieć wspólnika, który odebrał złoto na dole i to właśnie tam powinniście poszukać kolejnych śladów.

Wyjdź zatem z Passiflory i udaj się do należącego do przybytku uciech ogrodu (3). Tam, przy fontannie, odnajdziesz drugi koniec liny. Zbadaj go wiedźmińskimi zmysłami, a poczujesz specyficzny aromat cynamonu. Podążaj za zapachem, aż dotrzesz do rozbitej skrzyni (4). Sasha zauważy, że wytłoczony na niej znak należy do kompani handlowej, która posada magazyn w dokach Novigradu. Kobieta postanowi udać sie tam od razu i poprosi, abyś czym prędzej do niej dołączył. Po zakończeniu tej rozmowy otrzymasz 50 PD.

Po dotarciu do wskazanego budynku (5) okaże się, że wszystkie wejścia na parterze są pozamykane. To oznacza, że wejście do środka będzie od ciebie wymagało nieco więcej wysiłku. Obejdź magazyn od północy i poszukaj miejsca, które pozwoli ci wspiąć się na wyższą kondygnację. Następnie przeskocz na położoną tuż przy budynku platformę, przy której odnajdziesz otwarte okno. To właśnie poprzez nie przedostaniesz się do wnętrza magazynu.

Na dole spotkasz wreszcie złodzieja, którym okaże się być Bernard Tulle. Niziołek oświadczy, że nie wypuści cię z magazynu żywcem, jednak zanim on i jego świta (poz. 26) rzucą się na ciebie, dowiesz się, że Sasha jest tak naprawdę nilfgaardzkim szpiegiem. Z towarzyszką rozmówisz się później; na razie będziecie musieli stawić czoła wrogom. Agentka wykaże się całkiem niezłymi umiejętnościami bojowi, dzięki czemu rozprawienie się z niziołkiem oraz jego zbirami nie powinno stanowić wielkiego wyzwania.

Kiedy będzie po wszystkim, Nilfgaardka zaprosi cię na kolację do gospody Zimorodek. Jeśli przyjmiesz zaproszenie, będziesz miał okazję spędzić z Sashą vel Cantarellą nie tylko miły wieczór, ale również gorącą noc... Warto przy tym zaznaczyć, że potencjalny romans z piękną agentką nie będzie miał wpływu na relacje z Triss i Yennefer. Niemniej bez względu na to, czy przystaniesz na propozycję spotkania, czy ją odrzucisz, otrzymasz obiecaną dolę w wysokości 4500 novigradzkich koron. Uzyskasz również 50 PD i zadanie zostanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.