Harpia jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Tak naprawdę potwory nie znoszą do leża skarbów. To jest, z wyjątkiem harpii. O, tak. One lubią błyskotki.
– Letho, wiedźmin ze Szkoły Żmii
Ciężko powiedzieć, co jest najbardziej odpychające w harpiach i pokrewnych im szyszygach – makabryczny wygląd, bijący od nich smród zgnilizny i ptasiego gówna, czy też przeraźliwe piski, jakie z siebie wydają. Dość rzec, że nawet szczury, nawykłe do buszowania w kanałach i na wysypiskach, omijają ich gniazda szerokim łukiem.
Na gniazda te można najczęściej natrafić w skalistej okolicy, na stromych zboczach gór bądź w niedostępnych przełęczach. Granice ich terytorium znaczą walające się kości ludzkie i zwierzęce, zalegające między skałami łajno i wszechobecne pióra.
Harpie oraz szyszygi polują stadnie, w grupach od kilku do nawet kilkunastu osobników. Choć są raczej tchórzliwe i ostrożne, harpie zaciekle bronią swoich gniazd, a dysponując przewagą liczebną, nie wahają się atakować nawet uzbrojonych grup ludzi. W czasie walki wykorzystują umiejętność lotu, by kolejno, jedna po drugiej, nękać ofiarę szybkimi atakami, a następnie oddalić się poza zasięg ciosu.
Zdobycz zabijają uderzeniami skrzydeł i ostrego dzioba oraz szponów. Na ziemi poruszają się niezgrabnie i powoli, nie stanowią więc już wówczas większego zagrożenia.
Gatunki:
Słabości:
Łupy:
Występowanie: gniazdują wśród szczytów na Wyspach Skellige
Powiązane zadania:
- Jaskinia Snów
- Poszukiwania: Rynsztunek szkoły gryfa
- Poszukiwania: Rynsztunek szkoły niedźwiedzia
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota IV
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły niedźwiedzia I
- Poszukiwania: Schematy ulepszeń rynsztunku szkoły wilka III
- Szlak bohaterów
- Zbrodnia i kara
Jak walczyć? Harpie są stosunkowo niegroźne w pojedynkę - i właśnie dlatego przeważnie atakują w stadach liczących sobie po kilka osobników, włączając w to również erynie. Kiedy dostrzeżesz te potwory na niebie, możesz spodziewać się, że wkrótce kilka z nich przystąpi do wspólnego ataku z różnych stron.
Jak się przed nim bronić? Możesz je strącąć kuszą, ale o wiele efektywniejsze okażą się Znak Aard oraz Karatcz. Kiedy harpie spadną już na ziemię, dobicie ich do bułka z masłem, a nawet jeśli którymś uda się umknąć w powietrze, to wystarczy powtórzyć cały proces. I tak do skutku, aż cały teren wokół ciebie będzie zasłąny truchłąmi potworów.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!