Upiór

Przewodnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Upiór jest jednym z przeciwników, z jakimi możesz zmierzyć się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Załatw przed śmiercią wszystkie swoje sprawy. Pożegnaj się z rodziną. Spisz testament. Przeproś tych, którym zawiniłeś. Bo inaczej tu zostaniesz.
– Paule Vikar, znachor. Rada udzielona umierającemu

Duchowni i naukowcy bezustannie kłócą się o to, czy dusze faktycznie wędrują po śmierci w zaświaty, gdzie czeka je wieczna radość albo cierpienie. Obie grupy są jednak zgodne co do tego, co dzieje się z duchami, które zostają z jakiegoś powodu w naszym świecie – zmieniają się w upiory. Sądząc po ich zawodzeniu, nie jest to los godny pozazdroszczenia.

Upiory można spotkać zwykle nocami, w okolicach cmentarzy, katakumb bądź innych nekropolii albo w miejscach, z którymi związane były za życia – w opuszczonych domach, rozpadających się kasztelach czy przy położonych na odludziu mostach.

Upiory bezustannie cierpią, odczuwają nieopisywalny wręcz ból. Przepełnione złością i poczuciem niesprawiedliwości, jednocześnie zazdroszczą żywym i darzą ich bezbrzeżną nienawiścią. Podobnie jak inne zjawy, są niematerialne – a więc niewrażliwe na ogień, trucizny czy broń wywołującą obfite krwawienie.

Upiór może stać się niematerialny i wówczas bardzo trudno go zranić. Do przybrania namacalnej postaci zmusi go Znak Yrden lub petarda Księżycowy Pył. Z upiorem w każdej postaci walczy się za pomocą srebrnego miecza, najlepiej pokrytego olejem przeciw upiorom. Należy też pamiętać, że upiory są szczególnie groźne w bezksiężycowe noce.

 

Gatunki:

Słabości:

Łupy:

Występowanie: stare cmentarze, ruiny

Powiązane zadania:

Jak walczyć? Upiory są niezbyt silnymi i wytrzymałymi przeciwnikami, lecz bardzo zwinnymi. W walce posługują się dwiema brońmi: mieczem oraz latarnią. Szczególnie trzeba uważać, gdy upiór zaczyna się obracać. Konsekwencją tego ataku są trzy szybkie ciosy, przy czym tego ostatniego nie można w ogóle sparować - pozostaje jedynie unik.

Upiory mają paskudny zwyczaj znikać, by po chwili pojawić się tuż za plecami Wiedźmina i zadać zdradziecki cios. Ponadto będąc w niematerialnej postaci zjawy są całkowicie odporne na wszelkie ataki, dlatego tym bardziej należy je jak najszybciej przywrócić do świata żywych. Sytuacja jest szczególnie trudna do konrolowania, gdy przychodzi walczyć z kilkoma potworami jednocześnie. Pewnym remedium na to jest stosowanie Znaku Yrden i/lub petardy Księżycowy Pył, które zablokują upiorom zdolność znikania - ale nie teleportacji! Na wypadek, gdyby któryś z ciosów ominął wiedźmińską gardę, warto korzystać z ochrony, jaką gwarantuje Znak Quen.

Naturalnie każda tego typu zjawa jest wrażliwa na srebro oraz olej przeciw upiorom. Ten ostatni to najlepszy przyjaciel każdego wiedźmina, który ma problem z odsyłaniem widm w zaświaty.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.