>

Podążaj Twitter Facebook



Smocze Krzyki

Mrozie
Autor: Mrozie
Opublikowano: 25.12.2016 01:27

Smocze Krzyki to zupełna nowość w serii The Elder Scrolls. Jako Dovahkiin, Smocze Dziecię, staniesz się jednym z nielicznych, którzy potrafią używać smoczego Głosu, zwanego również Thu'um. Krzyki mają różne właściwości - niektóre ułatwią ci podróżowanie i eksplorację, inne działają w podobny sposób do zaklęć ofensywnych. Po raz pierwszy z tych zdolności będziesz mógł skorzystać po ukończeniu misji Budzenie smoka. Potem uzyskasz już pełną swobodę w poznawaniu nowych Krzyków i używania ich w walce z przeciwnikami.

Musisz wiedzieć, że każdy Krzyk składa się z trzech słów. Możliwość korzystania z takiej mocu uzyskasz już po zapoznaniu się z pierwszym z nich, jednakże warto odkryć dwa kolejne, by zwiększyć moc swego głosu. Słowa poznajesz badając smocze ściany. Te niespotykane nigdzie indziej płaskorzeźby umiejscowione są najczęściej w starych norskich ruinach i grobowcach. To sprawia, że odkrywanie tajemnic Głosu nie należy do czynności najprostszych, ale za to stanowi znakomitą motywację do eksploracji prowincji Skyrim.

Choć Krzyki działają w sposób zbliżony do magii, to jednak korzystanie z nich jest przypisane do specjalnego przycisku Mocy. Znajomość pojedynczego słowa Krzyku pozwala wykorzystać jedynie jego podstawową wersję, natomiast po odblokowaniu drugiego i trzeciego słowa warto przytrzymać przycisk Mocy, by uzyskać jeszcze potężniejszy efekt. Kiedy skorzystasz z Krzyku, przez pewien czas stanie się on niedostępny. Odstępy te możesz jednak niwelować za pomocą konkretnych przedmiotów (Amulet Talosa) lub innych magicznych zdolności Błogosławieństwo Talosa).

W podstawowej wersji TES V: Skyrim możesz poznać 20 smoczych Krzyków. Dodatki Dawnguard i Dragonborn dodają odpowiednio 3 i 4 moce, do daje łączną sumę 27 Krzyków. Dokładny opis każdego z nich, jak również miejsca, w których znajdują się powiązane z nimi smocze ściany, znajdziecie poniżej. Pamiętajcie, by zawsze podążać Drogą Głosu!

Aspekt smoka

Raz dziennie wezwij potężny Aspekt smoka, by zadawać potężne ciosy, mieć opancerzoną skórę i potężniejsze Krzyki.

Pierwsze słowo: +25 do Pancerza, silne ataki zadają o 25% więcej obrażeń
Drugie słowo: +100 do Pancerza, +25% odporności na ogień i chłód, przyzwanie Pradawnego Smoczego Dzięcięcia, jeśli PŻ spadną poniżej 50%
Trzecie słowo: Czas przeładowania Krzyku zmniejszony o 20%

Smocze ściany:

  • Kopalnia Krucza Skała - kopalnia przylegająca do osady o tej samej nazwie (Dragonborn).
  • Świątynia Miraaka - norskie ruiny, które odwiedzisz w trakcie misji o tej samej nazwie (Dragonborn).
  • Apokryf - będziesz mógł się nauczyć tego słowa w jednej z ostatnich części daedrycznej sfery.

Brzuchomówstwo

Thu'um jest słyszalny, ale jego źródło pozostaje nieznane - osoby go szukające zostają oszukane.

Zmienia lokalizację, z której wrogowie słyszą Krzyk, co pozwala na odwrócenie ich uwagi.

Smocze ściany:

  • Grot (wszystkie trzy słowa) - szczyt znajdujący się na północny-wschód od Białej Grani.

Czyste niebiosa

Całe Skyrim ugina się przed twoim Thu'um, pozwalając ci rozwiać mgłę i niekorzystną pogodę.

Oczyszcza niebo ze złej pogody przez 25/40/65 s.

Smocze ściany:

  • Wysoki Hrothgar (wszystkie trzy słowa) - nauczysz się ich w trakcie misji Gardło Świata.

Cyklon

Twoje Thu'um tworzy wirujący cyklon, który sieje spustoszenie w szeregach przeciwników.

Zadaje 50/75/100 obrażeń i wyrzuca przeciwników w powietrze.

Smocze ściany:

  • Benkongerike - jaskinia leżąca w północnej części wyspy Solstheim (Dragonborn).
  • Kurhan Kolbjorn - norskie ruiny leżące na południowy-wschód od Kruczej Skały (Dragonborn).
  • Kurhan na Białym Grzebiecie - norskie ruiny leżąca w północnej części wyspy Solstheim (Dragonborn).

Eteryczność

Thu'um sięga ku Pustce, zmieniając cię w istotę, której nie można skrzywdzić, ale która sama również nie może szkodzić innym.

Pozwala przybrać eteryczną formę na 8/13/18 s, dzięki czemu postać m.in. nie odnosi obrażeń.

Smocze ściany:

  • Reduta w Zaginionej Dolinie - ogromne norskie ruiny leżące na południowy-wschód od Markartu.
  • Ustengrav - grobowiec leżący na południowy-wschód od Samotnią. Dotarcie do ściany jest możliwe jedynie w trakcie wykonywania misji Róg Jurgena Wiatrowładnego.
  • Żelazny kurhan - grobowiec leżący nieopodal Gospody Przy Nocnej bramie; patrz również opis zadania Ząb czasu.

Furia żywiołów

Thu'um daje twoim ramionom szybkość wiatru, pozwalając ci szybciej zadawać ciosy.

Zwiększa prędkość zadawania ciosów o 1.3/1.5/1.7 pkt przez 15 s.

Smocze ściany:

  • Bastion w Wichrowym Wrzasku - niewielka jaskinia położona w górach na północ od Falkret.
  • Krater Smoczego Zęba - smoczy kurhan położony na północ od Kartwasten.
  • Posąg Meridii - jest położony przy drodze łączącej Smoczymost z Samotnią. Smocza ściana leży nieco powyżej posągu; patrz również opis zadania Przedświt.

Lodowa postać

Twój Thu'um zamraża przeciwnika.

Paraliżuje przeciwników i zadaje im 2 pkt obrażeń przez 15/30/60 s.

Smocze ściany:

  • Góra Anthor - szczyt wznoszący się na południowy-zachód od Zimowej Twierdzy.
  • Oszroniony Kurhan - duży norski grobowiec leżący na południowy-zachód od Gwiazdy Zarannej.
  • Saarthal - duży norski grobowiec położony na południowy-zachód od Zimowej Twierdzy. Dotarcie do ściany jest możliwe jedynie w trakcie misji W podziemiach Saarthal.

Mroźny oddech

Twój oddech to zima, a twój Thu'um to zamieć.

Spowalnia wrogów i zadaje im 10/14/18 pkt obrażeń/s przez 5 s.

Smocze ściany:

  • Folgunthur - duży norski grobowiec położony na południowy-wschód od Samotni. Dotarcie do ściany jest możliwe jedynie w trakcie misji Zakazana opowieść.
  • Kościany Szczyt - szczyt położony na południe od Wichrowego Tronu.
  • Niebiański Ołtarz - smoczy kurhan leżący na południowy-wschód od Morthal.

Nieugięta siła

Twój Głos to nieposkromiona moc, która spycha na bok wszystko - i wszystkich - co tylko stanie ci na drodze.

Ogłusza przeciwników, a w swej najmocniejszej formie nawet ich powala.

Smocze ściany:

Ognisty oddech

Twój Thu'um smaga wszystko i wszystkich przed tobą ogniem.

Zadaje 50/70/90 pkt obrażeń od ognia.

Smocze ściany:

  • Kopiec Pylarza - norski grobowiec położony na północny-zachód od Białej Grani. Dotarcie do smoczej ściany jest jednak możliwe jedynie w trakcie misji Próba honoru.
  • Rozpadlina Rozdartej Skały - niewielka jaskinia leżąca na północny-zachód od Falkret, blisko Fortu Sungard.
  • Wysoki Hrothgar - tego słowa nauczy cię Paarthurnax w trakcie misji Gardło Świata.

Pokój Kyne

Głos uspokaja dzikie bestie. Stracą one ochotę do walki lub ucieczki.

Uspokaja zwierzęta do 20 poz. na obszarze 75/150/225 stóp przez 60/120/180 s.

Smocze ściany:

  • Cieniowisko - sporych rozmiarów norski grobowiec leżący tuż przy Ivarstead; zobacz również opis zadania Przeganianie mroku.
  • Post Rannveiga - duże norskie ruiny położone na południe od Morthal; zobacz również opis zadania Post Rannveiga.
  • Ragnvald - duże norskie ruiny położone na północ od Markartu; zobacz również opis zadania Ragnvald.

Przymus

Twój głos porusza nawet kamienie. W miarę wzrostu jego mocy zwierzęta, ludzie, a nawet smoki będą robić, co każesz.

Pierwsze słowo: pozwala oczyszczać Kamienie Wszechstwów
Drugie słowo: zmusza ludzi oraz potwory do sprzymierzenia się z tobą przez 30 s
Trzecie słowo: ujarzmia smoki i pozwala je dosiadać

Smocze ściany:

  • Strażnica Saeringa - norskie ruiny leżące na północny-zachód od wioski Skaal (Dragonborn); patrz również opis zadania Los Skaalów.
  • Hermaeus Mora nauczy cię tego słowa w trakcie misji Ścieżka wiedzy (Dragonborn).
  • Hermaeus Mora nauczy cię tego słowa w trakcie misji Ogrodnik ludzkości (Dragonborn).

Przyzwanie Durnehviira

Durnehviirze! Usłysz mój Głos i przybądź z Kopca Dusz. Przyzywam cię w potrzebie.

Przywołuje z Kopca Dusz Durnehviira.

Smocze ściany:

  • Kopiec Dusz - wszystkich słów nauczysz się w ramach nagrody za ukończenie misji Śmierć to nie koniec (Dawnguard).

Rozbrojenie

Krzyk potężniejszy od stali - wyrywasz broń z ręki wroga.

Rozbraja wrogów do 12/20/30 poz.

Smocze ściany:

  • Leże Srebrnej Zaspy - średniej wielkości norskie ruiny leżące nieopodal Gospody Przy Nocnej bramie.
  • Sanktuarium Śnieżnego Woalu - niewielkiej wielkości norskie ruiny położone na północny-wschód od Wichrowego tronu. Dotarcie do ściany jest możliwe jedynie w trakcie wykonywania misji Bez słów.
  • Szczyt Starszej Krwi - szczyt z niewielkimi norskimi ruinami położony na północny-zachód od Białej Grani.

Skazany na śmierć

Przemów, a Głos twój niechaj zagładę zwiastuje, osłabiając pancerz i moc życiową przeciwnika.

Wysysa zdrowie przeciwnika przez 1/2/3 pkt/s oraz niszczy 25/50/75 pkt jego pancerza/s.

Smocze ściany:

  • Opuszczona jaskinia - duża jaskinia położona na zachód od Wichrowego tronu; zobacz również opis zadania Biała Ampułka.
  • Sanktuarium Mrocznego Bractwa - dostęp do tego miejsca, a zarazem do smoczej ściany, uzyskasz jedynie po przyłączeniu się do Mrocznego Bractwa.
  • Wieża Jesienna - jedna z dwóch wież ulokowanych na południe od Ivarstead. Smoczą ścianę odkryjesz nieopodal niej.

Smokogrzmot

Twój Głos sięga smoczej duszy, zmuszając bestię do lądowania.

Osłabia smoki i zmusza je do lądowania na 15/18/22 s.

Smocze ściany:

  • Wysoki Hrothgar (wszystkie trzy słowa) - nauczysz się ich w trakcie misji Zguba Alduina.

Spowolnienie czasu

Nakaż czasowi posłuszeństwo Krzykiem, by otaczający cię świat zastygł w bezruchu.

Spowalnia czas o 30/20/10% przez 8/12/16 s.

Smocze ściany:

  • Korvanjund - duże norskie ruiny leżące na północny-wschód od Białej Grani. Dotarcie do ściany jest możliwe jedynie w trakcie misji Wyszczerbiona Korona.
  • Labiryntian - ogromny kompleks norskich ruin położony mniej więcej pomiędzy Białą Granią a Morthal. Miejsce to odwiedzisz wykonując misję Laska Magnusa.
  • Wiedźmi Zakątek - niewielkie norskie ruiny położone na zachód od Smoczymostu.

Szał bitewny

Twoje Thu'um zaklina broń pobliskich sojuszników, pozwalając im atakować szybciej.

Twoi sprzymierzeńcy atakują szybciej przez 60/120/180 s.

Smocze ściany:

  • Kurhan Vahloka (wszystkie trzy słowa) - grobowiec leżący na południe od wioski Skaal (Dragonborn); patrz również opis zadania Utracone dziedzictwo.

Szept aury

Twój Głos nie jest Krzykiem, lecz szeptem, ujawniającym moce życiowe wszystkich razem i każdego z osobna.

Ukazuje przebywające w pobliżu żywe istoty przez 10/20/30 s.

Smocze ściany:

  • Wichrowy szczyt - szczyt wznoszący się od północnego-zachodu dokładnie nad Skałą Shora.
  • Valthume - norskie ruiny leżące na południowy-wschód od Markartu; patrz również opis zadania Przyczajone zło.
  • Volunruud - norskie ruiny leżące na północ od Białej Grani; patrz również opis zadania Zamknięte usta.

Trąba powietrzna

Thu'um pędzi naprzód, niosąc cię ze sobą z prędkością szalejącego wichru.

Pozwala błyskawicznie pokonać ok. 50/75/100 stóp.

Smocze ściany:

  • Wysoki Hrothgar - słowa nauczysz się w trakcie misji Droga Głosu.
  • Wytchnienie Umrzyków - niewielki norski kurhan położony na południowy-zachód od Morthal; zobacz również opis zadania Podsycanie płomieni.
  • Volskygge - duży norski grobowiec leżący na zachód od Samotni. Ściana znajduje się na szczycie wzniesienia. Zobacz również opis zadania zobacz również opis zadania Volskygge.

Wezwanie burzy

Krzyk zmierza pod niebiosa i trafia między chmury, budząc niszczycielskie moce błyskawic Skyrim.

Wzywa burzę 60/120/180 s. Każdy cel w odległości 100/125/150 stóp zostaje trafiony błyskawicą zadającą 40/60/80 pkt obrażeń od porażenia co każde 3-6 s,

Smocze ściany:

  • Forelhost - duże norskie ruiny leżące na południowy-wschód od Pękniny; zobacz również opis zadania Szturm na smoczych kultystów.
  • Ruiny Wielkiej Bramy - duże norskie ruiny położone na zachód od Gwiazdy Zarannej; zobacz również opis zadania Zwój dla Anski.
  • Świątynia Skuldafn - dostęp do niej, a przez to do smoczej ściany, uzyskasz w trakcie misji Gniazdo Pożeracza Światów.

Wezwanie smoka

Odahviing! Wysłuchaj mego Głosu i wystąp. Przywołuję cię w godzinie próby!

Przywołuje Odahviinga.

Smocze ściany:

  • Wysoki Hrothgar (wszystkie trzy słowa) - wszystkich trzech słów nauczysz się w trakcie misji Upadły.

Wydarcie duszy

Twoje Thu'um przecina ciało i rozbija duszę, przejmując kontrolę nad wolą upadłych.

Pierwsze dwa słowa odpychają wrogów. Użycie wszystkich trzech rzuca na przeciwnika Pułapkę dusz, wysysa 300 pkt jego zdrowia i ożywia zwłoki na 60 s.

Smocze ściany:

  • Durnehviir nauczy cię słów za każdym razem, gdy przywołasz go z Kopca Dusz (Dawnguard).

Wyssanie witalności

Wyłudź od swego nieszczęsnego przeciwnika energię magiczną i życiową.

Wysysa przeciwnikowi 5 pkt Kondycji/Kondycji i Many/Kondycji, Many i Zdrowia/s przez 30 s.

Smocze ściany:

  • Krypta Dimhollow - ogromna jaskinia położona na południowy-zachód od Gwiazdy Zarannej (Dawnguard); patrz również opis zadania Przebudzenie.
  • Zapomniana Dolina - jest to odizolowane od reszty świata miejsce, do którego możesz dostać się poprzez Jaskinię Zmierzchania (Dawnguard), leżącej nieopodal orsimerskiej twierdzy Mor Khazgur; patrz również opis zadania U nieba bram.
  • Punkt Zawietrzny - niewielkie norskie ruiny położone na południe od Ivearstead (Dawnguard).

Zew męstwa

Dzielni herosi Sovngardu słyszą twój Głos i podróżują poza czasem i przestrzenią, by cię wspomóc.

Na 60 s przywołuje do pomocy Gormlaitha Złotego-Jelca/Felldira Starego/Hakona Jedno-Oko.

Smocze ściany:

  • Sovngard (wszystkie trzy słowa) - nauczysz się ich w trakcie misji Zabójca smoków.

Zniechęcenie

A słabi bać się Thu'um będą i zaczną uciekać w popłochu.

Wrogowie na 7/15/24 poz. uciekają przez 30 s na obszarze 36/50/68 stóp.

Smocze ściany:

  • Martwa Babina - wieża stojąca na południowy-zachód od Markartu. Ściana znajduje się nieopodal.
  • Szczyt Postradanej Mowy - szczyt wznoszący się na południe od Pękniny.
  • Labirynt Shalidora - jest częścią ogromnego kompleksu ruin znanego jako Labiryntian. Miejsce to odwiedzisz wykonując misję Laska Magnusa.

Zwierzęce oddanie

Krzyk wzywający na pomoc dzikie bestie, które przybędą, by walczyć w twojej obronie.

Zwierzęta do 20 poz. będą ci pomagać przez 30/45/60 s na obszarze 75/150/225 stóp.

Smocze ściany:

  • Angarvunde - norskie ruiny leżą na zachód od Pękniny; patrz również opis zadania Angarvunde.
  • Grobowiec Ysgramora - norski grobowiec położony na północny-zachód od Zimowej Twierdzy. Ściana znajduje się na szczycie skalistej wyspy, do którego dostęp uzyskasz dopiero po wykonaniu misji Chwała poległym.
  • Starostok - szczyt położony na południowy-zachód od Helgen.
 

Nie dodano jeszcze żadnych komentarzy. Bądź pierwszy!

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Aby skomentować, zaloguj się lub zarejestruj.

Dołącz do naszych fanów!