Serwis BitMob opublikował w przeciągu ostatnich kilku dni 3 częściowy wywiad z Davidem Gaiderem, głównym scenarzystą BioWare. Choć wywiad ten nie dotyczy żadnej z nowych gier BioWare, jest interesującą lekturą dla każdego, kogo ciekawi jak wygląda praca nad grami cRPG.
W wywiadzie tym, Gaider porusza generalny temat swojej pracy scenarzysty na przestrzeni tych wszystkich lat w BioWare (David pracuje bowiem w kanadyjskim studiu od czasów Baldur's Gate 2). Można wyczytać kilka ciekawostek na temat studia, porównanie pisania książek i dialogów w grze, jak również jego opinie na temat sporu o to czy gry komputerowe mogą zostać uznane za sztukę (którą to opinię podpiera, co ciekawe, Planescape: Tormentem ).
Osobiście najciekawsze w wywiadzie było dla mnie to, iż David Gaider sprawia wrażenie, jakoby po części przyznawał rację ludziom oskarżającym BioWare o powielanie swoich schematów i generalny "recycling" swoich postaci i scenariuszy. Świadczyć o tym może komentarz Gaidera na temat postaci Alistaira, która nim została napisana całkowicie od nowa, (jego zdaniem) bardzo przypominała postać Cartha Onasi z KotOR.
Wywiad w trzech częściach znaleźć możecie tutaj, tutaj i tutaj. Warto się z nim zapoznać w całości, jeżeli interesuje was praca scenarzysty w grach komputerowych... lub po prostu lubicie gry przy których swe pióro maczał David.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!